مهر نوشت: ارکستر سمفونیک تهران همزمان با فرا رسیدن اربعین حضرت سید الشهدا (ع) قطعه «علمدار» را در تالار وحدت اجرا می کند.

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری ارکستر علی رهبری همزمان با فرا رسیدن اربعین حضرت سید الشهدا (ع) قطعه موسیقیایی «علمدار» به آهنگسازی پوریا خادم را در تالار وحدت اجرا می کند.

در کنسرت پیش روی ارکستر سمفونیک تهران که ساعت ۲۱:۳۰ روزهای پنجم و ششم آذرماه در تالار وحدت برگزار می شود، قطعه موسیقایی «علمدار» به آهنگسازی پوریا خادم آهنگساز ۱۶ ساله حوزه موسیقی برای علاقه مندان اجرا می شود.

آهنگساز قطعه «علمدار» این اثر را با توجه به علاقه جامعه ورزشکاران کشور به مشاعر دینی و حماسه آفرینی حضرت عباس (ع) در واقعه کربلا ساخته است. البته قطعه «علمدار» مهر ماه ۹۴ نیز توسط ارکستر سمفونیک آذربایجان به رهبری رئوف عبدالله اف در سالن کنسرت ارکستر سمفونیک باکو اجرا شد که این قطعه با استقبال خوب مخاطبان آذربایجانی نیز مواجه شد.

قطعه «شهرزاد» اثر نیکلای ریمسکی کورساکف نیز قطعه بعدی کنسرت تازه ارکستر سمفونیک تهران است که برای دوستداران موسیقی اجرا خواهد شد. قطعه «شهرزاد» یکی از محبوب ترین قطعات کورساکف است. این اثر ارکسترال نمونه بارز در آمیزش سازبندی خیال پردازانه و رنگارنگ با ملودی های پرزرق و برق است.

«شهرزاد» براساس داستان های هزار و یک شب ساخته شده و در چهار موومان با نام های «دریا و کشتی سندباد»، «شاهزاده کلندر»، «شاهزاده و شاهدخت جوان» و «جشنواره بغداد» اجرا می شود.
۵۸245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =