رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از ارائه گزارش تحقیق و تفحص از مجموعه های اقتصادی بنیاد شهید به رئیس مجلس خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، امیر خجسته امروز در نطق میان دستور خود با انتقاد از عدم قرائت گزارش هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در صحن علنی مجلس گفت: یکی از وظایف اساسی مجلس نظارت به طرق مختلف است که تذکر، سئوال و تحقیق و تفحص یکی از این ابزارهای قانونی است.

وی با بیان اینکه مجلس زمانی قدرتمند است و خاصیت دارد که نظارت را به معنای واقعی عملی و اجرایی کند، خاطرنشان کرد: یکی از این موارد تحقیق و تفحص از بنیاد شهید است که البته تفحص از مجموعه های اقتصادی این بنیاد بوده، چرا که بقیه زیر مجموعه های این سازمان پاک هستند. در 2 سال گذشته تحقیق و تفحص از سیستم های اقتصادی این مجموعه انجام شد و با پیگیری های مستمر به نتایج خوبی رسیدیم.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گفت: در این تحقیق و تفحص 45 کارشناس خبره از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و بانک ملی  کار کردند و 30 هزار برگ سند بدست آوردند و به مدت 110 هزار ساعت کاری زمان صرف کردند.

وی افزود: پیگیری های ما مستمر و شبانه روزی بود و سعی مان بر این بود که هر چه زودتر این تحقیق و تفحص در صحن مجلس قرائت شود. خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم و نمایندگان از ما سئوال می کنند که این تحقیق و تفحص به کجا رسید؟

خجسته با بیان اینکه قرائت نتيجه اين تحقیق و تفحص نباید بیش از این به طول بینجامد، افزود: در این مدت، عوامل و موانع متعددی وجود داشت که نمی گذاشت ما به وظیفه خود عمل کنیم و فشارهای سیاسی به ما اجاز کار نمی داد.

وی ادامه داد: امروز مردم انتظار دارند تحقیق و تفحص از بنیاد شهید قرائت شود، اما چرا نمی شود؟

 خجسته یادآور شد: در این مدت جلسات متعددی داشتیم و آخرین جلسه با کمیته تحقیق و تفحص 24 آبان سال جاری بود که زمان جلسه را دو هفته قبل نیز اعلام کردیم  و 1100 صفحه گزارش مفصل و 30 صفحه گزارش خدمت دوستان برای مطالعه ارائه شد. اما جلسه تشکیل نشد و به جای آن مصاحبه هایی با این مضمون انجام شد که این تحقیق و تقحص بدون مستندات است و حب و بغض در کار است!

وی خطاب به مخالفان این تحقیق و تفحص گفت: چرا خدا را در نظر نمی گیرید و می گویید مستندات نیست؟ این ها مستندات نیستند؟ 1200  صفحه مستندات داريم. آیا اقدامات سازمان اقتصادی کوثر که ما جمع آوری کردیم، حب و بغض است؟ آیا صرافی بانک دی که صدها میلیارد تومان جا به جا کرده است، مستندات ندارد؟ آیا سهم سلطان شکر در شرکت های اقتصادی این مجموعه حب و بغض است؟ آیا جعل درصد جانبازی با فشارهای سیاسی حب و بغض است؟

خجسته در پایان خطاب به رئیس مجلس تاکید کرد: آقای لاریجانی، من مستندات گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را به شما و هیات رئیسه می دهم  و خودتان هر طور که صلاح می دانید عمل کنید. ما وظیفه خود را انجام داده ایم، اما فشارها اجازه قرائت این گزارش در صحن مجلس را نداد. ما بیش از این دوسال صبر کردیم و دیگر نمی توانیم صبر کنیم.

 27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =