واحد مرکزی خبر نوشت: دولت قطر مذاکراتی با کی یف در اواخر سپتامبر گذشته انجام داد تا سامانه پدافند هوایی پیشرفته از نوع پتشورا-2 خریداری و در اختیار مخالفان سوری قرار دهد.

الاخباردر گزارشی نوشت، یک گروه از هکرهای اوکراینی فاش کردند دولت قطر مذاکراتی با کییف در اواخر سپتامبر گذشته انجام داد تا سامانه پدافند هوایی پیشرفته از نوع پتشورا-2 خریداری و در اختیار مخالفان سوری قرار دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی نوشت: «سایبر پرکوت» یک گروه از هکرهای اوکراینی فاش کردند دولت قطر مذاکراتی با کی یف در اواخر سپتامبر گذشته انجام داد تا سامانه پدافند هوایی پیشرفته از نوع پتشورا-2 خریداری کند. اعتقاد بر این است هدف نهایی قطر از این خرید گروههای مسلح سوریه بودند که از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس کمک دریافت می کنند. اسناد درز کرده نیز همین امر را اثبات می کند.

این اقدام قطر آشکارا هشدارهای روسیه به همه طرفها را درباره مسلح کردن افراد مسلح (در سوریه) به سلاح ضد هواپیما به چالش می کشد. که این امر با آگاهی واشنگتن و آنکارا و همکاری هر دو انجام می شد.

«سایبر پرکوت» سازمانی است که فعالان اوکراینی طرفدار روسیه و کسانی که وارد نزاع داخلی در اوکراین شده اند، آن را تشکیل دادند. این سازمان دست به حملات الکترونیکی ضد موسسات و پایگاهای اینترنتی دشمن می زند و صفحات شخصی و نامه نگاریهای آنها را هک می کند. فعالیت آنها (سایبر پرکوت) غالبا درباره مسائل اوکراین، رسوائیهای فساد در کییف و دخالتهای غرب در اوکراین و روسیه است. این رخنه فعالان سایبر پرکوت نتایج مهمی در عرصه سوریه خواهد داشت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =