از امروز تا پنج شنبه جنوب ایران بارانی است

میزان نوشت: براساس آخرین الگوهای جوی یک سامانه بارشی بتدریج از شمال شرق عربستان و کویت وارد کشور شده و از امروز تا اوایل پنجشنبه در خلیج فارس فعال خواهد بود.

احد وظبفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با توجه به خروجی مدل های عددی در خصوص سامانه بارشی که بتدریج از شمال شرق عربستان و کویت وارد کشور می شود، گفت: گذر شرق سوی این سامانه عمدتاً از فراز نیمه جنوبی خلیج فارس و سواحل جنوبی خواهد بود و انتظار می رود طی روز سه شنبه تا اوایل پنجشنبه عمدتاً در مناطق جنوبی تا میانی خلیج فارس و سپس تنگه هرمز به فعالیت خود ادامه دهد.

وی اظهار کرد: با وجود هوای گرم مرطوب در سطوح زیرین جو و گسترش تدریجی هوای سرد در ترازهای میانی، وجود شرایط مساعد برای رخداد ناپایداری همرفتی و تشکیل ابرهای جوششی مهیا خواهد شد بنابراین طی روزهای سه شنبه تا چهارشنبه وقوع رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید موقت در جزایر خلیج فارس و با احتمال در سواحل جنوبی بوشهر و سپس سواحل غربی هرمزگان دور از انتظار نمی باشد.

وظیفه با اشاره به مواج بودن خلیج فارس و سواحل بوشهر گفت: شناورهای کوچک احتیاط لازم را بکار گرفته و از تردد غیر ضروری خودداری شود. در سایر مناطق کشور از امروز تا پایان هفته جوی آرام خواهیم داشت که پیامد آن افزایش آلاینده های جوی در شهر های صنعتی خواهد بود.

47304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =