اعتماد نوشت: ضرب‌الاجل دیروز به پایان رسید اما گزارشی روی میز «آقای وزیر» نرسید.

روز دوشنبه دوم آذرماه بايد گزارش ماجراي دشت ورامين با تمام پشت‌پرده‌هايش و با هويت و مشخصات افرادي كه اتاق فرمان حمله به همايش اصلاح‌طلبان ورامين بوده‌اند تقديم وزير كشور مي‌شد. اما به نظر مي‌رسد رحماني فضلي بايد تا آخر هفته منتظر نگارش و تحويل گزارش بماند. ديروز معاون سياسي استاندار تهران اعلام كرده بود از استاندار زمان بيشتري را طلب كرده است تا تحقيقات و بررسي‌هايش كامل و جامع‌تر باشد و حالا مي‌گويد سيدحسين هاشمي با اين درخواست موافقت كرده و احتمالا اتمام تحقيقات و نگارش گزارش تا پايان هفته به طول مي‌انجامد. تحقيقات ادامه دارد و هياتي كه مسوول پيگيري ماجراست با افرادي كه در محل حاضر بودند ملاقات و صحبت كرده است، از برگزاركنندگان همايش تا حاضران در تجمع غيرقانوني اما پرواضح است كه مرد شماره يك ساختمان فاطمي در گزارشي كه انتظارش را مي‌كشد بيش از هر چيز به دنبال دستور‌دهندگان اصلي و كساني است كه سازمان‌دهنده اين تجمع غيرقانوني عليه برنامه‌اي قانوني بودند.

شهاب‌الدين چاووشي كه اين روزها مهم‌ترين ماموريتش پيگيري اين ماجراست به «اعتماد» مي‌گويد: «تا الان تقريبا هويت تمام افرادي كه در تجمع حاضر بودند مشخص شده و با آنها هم صحبت شده است افرادي كه تقريبا ٧٠ درصد آنها از ورامين به قرچك آمده بودند و هيچ كدام از اين افراد خوشبختانه داراي هيچ مقام رسمي در هيچ نهادي نبودند، اما اين افراد خودسر به دستور و تحريك افراد ذي‌نفوذ به اين تجمع آمدند.»

وقتي از او در مورد هويت اين افراد ذي‌نفوذ مي‌پرسم، مي‌گويد در عكس‌ها به خوبي مشخص است اين افراد چه كساني هستند و از آنها نام نمي‌برد، افرادي كه به گفته معاون سياسي استاندار تهران تا امروز دعوت هيات پيگيري را قبول نكرده‌اند و با وجود اينكه از آنها دعوت شده تا بيايند و درمورد پنجشنبه جنجالي دشت ورامين صحبت كنند تا امروز امتناع كرده‌اند.

از او به طور مشخص در مورد نقوي حسيني مي‌پرسم، نماينده ورامين كه يكي از سخنرانان اصلي تجمع غيرقانوني بوده و با وجود اينكه اقدامش غيرقانوني بوده اما همچنان بر مواضع قبلي خود پافشاري مي‌كند و معتقد است اساس مجوز دادن به اين برنامه اشتباه بوده و هنوز هم اگر چنين برنامه‌هايي برگزار شود همان اقدام قبل را انجام خواهد داد. چاووشي در اين مورد مي‌گويد: ما هنوز موفق نشديم با آقاي نقوي حسيني صحبت كنيم اما به طور قطع ما قصد داريم كه اظهارات ايشان را هم بشنويم. اما اينكه ايشان هنوز بر همان مواضع اشتباه و اقدام غيرقانوني خود پافشاري مي‌كند هم جالب است، به هر حال ملاك ما قانون است و ما تابع قانون هستيم هر كسي بايد جايگاه و مسووليت خودش را بشناسد و به تبعات صحبت‌هايش توجه داشته باشد، عده‌اي مي‌خواستند يك مراسم قانوني و داراي مجوز را با اقدامات غيرقانوني به هم بريزند كه خوشبختانه موفق نشدند به هدف‌شان دست پيدا كنند اما تنش‌هايي را رقم زدند و خوراك براي رسانه‌هاي غربي عليه كشور تهيه كردند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    11 0
    آنها صحبت نمیکنند سوت میزنند
  • مسعود A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    1 0
    اگر دستوردهندگان را می شناسید و پاسخگو نیستند چرا به قوه قضاییه شکایت نمی کنید؟