فضاپیمای نیوهورایزنز ناسا در جولای سال جاری، هنگامی که داشت به پلوتو و سامانه ماه هایش نزدیک و نزدیک تر می شد، عکس هایی از این سیاره ی کوتوله در مدت یک روز کاملِ گرفت.

بلندی یک روز پلوتو ۶.۴ برابر روز زمین است. فضاپیمای نیوهورایزنز این عکس ها را با دوربین شناسایی برد بلند (لوری، LORRI) و دوربین رالف/چندطیفی (MVIC) خود، بین  ۷ تا ۱۳ ژوییه گرفته است. در این مدت، فاصله فضاپیما و پلوتو از ۸ میلیون کیلومتر به ۶۴۵۰۰۰ کیلومتر رسید.

عکسی که از دورترین فاصله گرفته شده در جایگاه ساعت ۳ است و بخش بالایی ویژگی قلب مانند پلوتو که به طور غیررسمی به نام ناحیه  تامبا شناخته شده در آن نمایان است. این قلب دارد از میدان دید بیرون می رود تا در روز ۱۴ ژوییه که نیوهورایزنز از کنار پلوتو رد شود، برگردد و رو به فضاپیما قرار گیرد. سمتی از پلوتو که به نام «نیمکره ی رویارویی» خوانده می‌شود و در روز ۱۴ ژوییه رو به نیوهورایزنز بود و با بیشترین جزییات دیده شد، اینجا در جایگاه ساعت ۶ است.

این تصاویر جزئیات بسیاری را درباره پلوتو آشکار می کنند. از جمله تفاوت هایی که میان نیمکره رویارویی و نیمکره ی به اصطلاح «سمت دور»آن است و با وضوح کم دیده شد.

برای دیدن عکس در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =