ایسنا نوشت: نخست‌وزیر الجزایر گفت‌: امروز با توجه به پیشرفته شدن تکنولوژی‌ها لازم است کشورهای مصرف‌کننده انرژی به سمت تنوع و پیشرفت حرکت کرده و از صنایع غیرفسیلی استفاده کنند.

عبدالمالک سلال طی سخنانی در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکنندگان گاز با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 گفت:‌ الجزایر نسبت به توافق‌های اخیر که رشد و توسعه برای حکومت و ملت ایران را به دنبال داشته است اظهار خرسندی کرده و همچنین از همکاری‌های ایران با جامعه جهانی استقبال می‌کند.

نخست وزیر الجزایر همکاری بین کشورهای صادرکننده گاز را بسیار مهم خواند و گفت: باید مشورت‌ها و همکاری‌ها بین کشورهای صادرکننده گاز صورت بگیرد تا همه این کشورها به رشد و توسعه دست یابند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار نفت تحولات شگرفی داشته و باید در این زمینه موازنه‌ای بین عرضه و تقاضا صورت بگیرد و نباید تولید بیش از حد باشد تا تقاضا کاهش یابد.

سلال با توصیه به فعالان بازار نفت افزود: حتما باید فعالان این عرصه با یکدیگر توافق داشته و به تحقیق بپردازند تا توسعه کشورهای تولید کننده نفت تحقق یابد و عملا قیمت مناسبی در بازار ارائه شود. ما نیز باید بازار نفت را کنترل کنیم و از مسائلی که باعث بی ثباتی در بازار می‌شود جلوگیری کنیم.

نخست وزیر الجزایر همچنین با تاکید بر اینکه باید وضعیت بازار نفت و گاز به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشد گفت: بی‌شک دنیای امروز شاهد تحولات و نابسامانی‌هایی است که قطعا بر روی مسائل صنایع گاز اثر خواهد گذاشت. بر همین اساس درخواست گاز طبیعی در برخی از کشورها کاهش یافته و برخی کشورهای دیگر به مصرف زغال سنگ روی آوردند که از نظر من این عملکرد شتاب‌زده است.

وی ادامه داد: باید کشورها در مصرف انرژی به تنوع و پیشرفت دست یابند و از صنایع غیرفسیلی استفاده کنند. همچنین آن‌ها باید خطرات و مشکلات استفاده از گاز را درک کنند. در همین راستا ما باید مکانیزم مدرنی در استفاده از انرژی داشته باشیم.

سلال گفت: مجمع صادرکنندگان گاز باید در جهت استفاده بهینه از تجربیات و دانش کشورهای عضو بهره ببرند و کشورهای عضو با بستن قراردادهای درازمدت در جهت درآمد زایی اقدام کنند تا بتوانیم برای مصرف کنندگان در اروپا و آسیا نیز گاز مصرفی را تامین کنیم. همچنین لازم است خطرات استفاده از محصولاتی مانند گاز بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان تقسیم شود و باید چارچوبی حفظ منافع خود تلاش کنیم

2329

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =