ایرنا نوشت: رییس جمهوری گینه استوایی تاکید کرد: مجمع کشورهای صادرکننده گاز در حقیقت به یک سکوی پرش بسیار خوب و مستحکمی در رابطه با تقویت صنعت گاز در کشورهای عضو تبدیل شده است.

تئودور اوبیانگ در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز ضمن تشکر از حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برای موافقت با پیوستن گینه استوایی به عنوان تولید کننده و صادر کننده گاز در عرصه بین المللی به این مجمع، اظهار امیدواری کرد شاهد هماهنگی هر چه بیشتر بین اعضا برای تولید بیشتر انرژی و منافع متقابل اعضا باشیم.
وی افزود: بعد از کشف نفت و گاز در کشور گینه استوایی، ما شاهد ذخایر عظیم گاز در مناطق مختلف گینه شدیم و بعد از سال 2000 ما شاهد تاکید بر گسترش استفاده از منابع انرژی همچون گاز، برق و تاسیس نیروگاه های تولید انرژی هستیم.
رییس جمهور گینه استوایی ادامه داد: گینه استوایی در حال حاضر صاحب تجربیات خوبی در زمینه صنعت گاز است و به نحو احسن توانسته از این منابع استفاده کند.
وی با تاکید بر این که این مجمع در حقیقت به یک سکوی پرش بسیار خوب و مستحکمی در رابطه با تقویت صنعت گاز در کشورهای عضو تبدیل شده است، گفت: سومین اجلاس مجمع باید تمام هم و غمش را برای این بگذارد که این نعمت خدادادی را به نحو احسن و اکمل به هم ، ملت ها و هم در عرصه بین المللی تقدیم کنیم.
رییس جمهور گینه استوایی اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از ما به عنوان دارندگان منابع طبیعی خدا داده به دلیل سیاست های غلط قدرت های بزرگ نتوانستیم از ظرفیت های موجود استفاده کنیم ولی نباید فراموش کنیم که هر یک از کشورهای عضو دارای حق مالکیت و حاکمیت بر منابع خود است.
وی گفت : امیدواریم با به کارگیری تدابیر لازم و انتقال تجربیات از سوی کشورهای با تجربه تر مجمع بتوانیم بیشتر و بهتر به این مقوله بپردازیم؛ به خصوص در این زمانه که شاهد یکی از معضلات جهانی یعنی گرم شدن کره زمین هستیم ، مجمع باید در چارچوب کنترل و حفاظت از قیمت گاز طبیعی ایفای نقش کند و تجارت، تولید و صادرات را به حد قابل قبول برساند.
رییس جمهور گینه استوایی تاکید کرد: یکی از اقدامات باید این باشد تا کشورهای بیشتر را جذب این مجمع برای تقویت بیشتر کنیم. کشوهای دیگر از قاره آفریقا همچون نیجریه، الجزایر و مصر نیز حضور دارند.
وی ادامه داد: گینه استوایی دارای منابع عظیم طبیعی از جمله گاز است و آمادگی همکاری هر چه بیشتر با کشورهای عضو مجمع را دارد و در این چارچوب از کشوهای عضو برای سرمایه گذاری در گینه استوایی دعوت می کنیم.

27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =