ایرنا نوشت: فرانسه روز دوشنبه حملات هوایی خود را علیه مواضع گروه تروریستی تکفیری داعش از ناوهواپیمابر شارل دوگل آغاز کرد. ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه عملیات علیه تروریست های داعش را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هواپیماهای فرانسه روز دوشنبه برای نخستین بار حملات هوایی خود علیه مواضع داعش در سوریه و عراق را از ناوهواپیمابر شارل دوگل در مدیترانه انجام دادند.
رسانه های فرانسه گزارش دادند که این ماموریت ناوهواپیمابر شارل دوگل دست کم چهار ماه بطول خواهد انجامید و حتی ممکن است تمدید شود.
براساس گزارش ها، این ناوهواپیمابر میزبان 18 جنگنده رافال و تجهیزات نظامی دیگر است. صدها ملوان، خلبان و مکانیک در این ناوهواپیمابر حضور داشته اند.
به دنبال حملات اخیر پاریس، تنها ناوهواپیمابر فرانسه در مدیترانه مستقر شد. پیش از این دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرده بود که به منظور تقویت عملیات این کشور علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، ناو هواپبمابر «شارل دوگل» به منظقه اعزام می شود.
این ناو در اغلب موارد با یک زیردریایی، چندین ناوچه و یک کشتی سوختگیری همراهی می شود. فرانسه پیش از این 6 فروند جت رافال در امارات عربی متحده و شش فروند میراژ در اردن مستقر کرده است.
فرانسه پس از یکسال مشارکت در حملات هوایی علیه گروه تروریستی تکفیری داعش در عراق، حملات هوایی علیه این گروه در سوریه را در ماه اکتبر آغاز کرد.

31049

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =