تسنیم نوشت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید دریای مواج حضور میلیونی جوانان در بسیج را با نگاه ملی و در راستای تحکیم نظام تقویت کرد.

 آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در دیدار رئیس و جمعی از فعالان تشکیل مجلس جوانان، کادرسازی را ضرورت آینده‌نگری و توانمندسازی نظام برای مشاوره امروز و مسؤولیت‌پذیری فردا دانست و اظهار داشت: جوانان ایران اسلامی با توجه به شرایط زمان، برآنند تا فضایی را برای اداره جامعه ترسیم کنند.

وی با تشریح صفت «آینده‌ساز» برای جوانان، افزود: تفکرات واقعی اکثر جوانان بر پایه دلسوزی برای نظام و کشور است که با نگاه ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی درصدد آشنا کردن ملل جهان با واقعیت‌های ایران است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این نکته که «آینده کشور در دست جوانان امروز است»، گفت: در مملکتی که تقریباً همه موارد آن شورایی است و براساس رأی مردم اداره می‌شود، جوانان متفکر، نقش اساسی برای رشد آگاهی جامعه دارند.

هاشمی‌رفسنجانی وجود «NGO» (نهادهای مردمی) و شوراهای متعدد را زمینه‌ای برای فعالیت بیشتر جوانان و تمرین مسؤولیت‌پذیری در آینده دانست و با اشاره به تدوین «منشور جوانان» در دولت سازندگی، ادامه داد: باید از قابلیت‌های علمی، تحقیقاتی، شور و اشتیاق و احساسات عقلانی جوانان در جهت تقویت پایه‌های کشور استفاده کرد.

وی حضور میلیونی جوانان در بسیج را ستود و با اشاره به سوابق بسیجیان در 8 سال دفاع مقدس، گفت: باید آن دریای مواج را با نگاه ملی و در راستای تحکیم نظام، تقویت کرد که اساس آن احترام به افکار عمومی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه تحلیلی از تاریخ برخوردهای دیکتاتوری‌های مستبد و استثمارگر با افکار عمومی و تأکید بر این نکته که جهان به سوی توجه به آرای اکثریت می‌رود، یادآور شد: در این شرایط باید در انقلابی که با آرمان‌های امام راحل پیروز و براساس افکار اهل بیت(ع) تثبیت شد و تداوم یافت، به افکار عمومی توجه شود که تبلور اساسی آن در تفکرات جوانان است.

هاشمی‌رفسنجانی با تأکید بر این نکته که «هیچ ‌کس نمی‌تواند فهم و آگاهی افکارعمومی را محدود کند»، به جوانان اظهار داشت: در بحث‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، خود را برای شرایطی آماده کنید که تصمیمات اساسی را مردم از طریق انتخابات می‌گیرند.

وی با ابراز خوشحالی از حضور جوانان متفکر در بین طلبه‌ها و دانشجویان، گفت: پژوهش‌های عاقلانه، پل ارتباطی مطمئن بین حوزه و دانشگاه است تا با استفاده از ظرفیت‌های علمی جوانان، به آینده‌ای درخشان امیدوار باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تحلیل شرایط غمبار دنیای کنونی اسلام که خیل جوانان مسلمان را به جای تقویت پایه‌های دین، در تقابل هم و برای تضعیف شیعه و سنی قرار داده‌اند، افزود: باید زمینه‌های تعامل جوانان کشورهای اسلامی فراهم شود تا با شناخت همدیگر در جهت معرفی چهره واقعی اسلام بکوشند که پیامبر آن، پیام‌آور صلح و مهربانی بود.

هاشمی‌رفسنجانی ایده تشکیل مجلس جوانان را ایده‌ای خوب و مترقی دانست و به فعالان این طرح توصیه کرد که با نگاه علمی و ملی و به دور از تعصب‌های قومی، مذهبی و سیاسی‌بازی‌های باندی و جناحی، به کار خویش ادامه دهند که مطمئناً از سوی مسئولان دلسوز، جوانان کشور و قاطبه مردم حمایت خواهید شد.

وی با اشاره به جوشش جوانان در ایران، به ویژه تا یک دهه دیگر، گفت: باید برای استفاده از توان روز افزون جوانان برای بهتر کردن زندگی فردی و اجتماعی در کشور کوشید.
27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =