برخی مشمولان نسبت به تاخیر در پذیرش سربازی شکایت دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربران خبرانلاین سوالاتی در مورد نظام وظیفه داشتند در همین زمینه سردار سید حمید صدرالسادات رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی به آنها پاسخ داد.
در جدول زیر این پاسخها آورده شده است:

 

سوال

پاسخ

- سلام آقایان بزرگوار بخدا سربازان متاهل خارج از کشور مشکل دارند و نمی توانند خانواده را در دیار غربت تنها بگذارند و بیایند در ایران خدمت سربازی بروند و امکان آمدن با خانواده هم ممکن نیست راهی برای این افراد همانند سربازان غایب منظور فرمایید /خبر آنلاین ممنون که به خدمت مسولان میرسانید .

طبق مصوبه مجلس امکان پرداخت جریمه ریالی برای غایبان  8 ساله سربازی وجود دارد . برابر قانون تمام مشمولان ایرانی خارج از کشور که دو سال یا بیشتر از خروجشان از کشور گذشته باشد می‌تواند حداکثر برای مدت سه ماه به کشور بیایند.

با سلام و خسته نباشید چرا وقتی دفترچه ی سربازی رو پست میکنیم باید این همه تو نوبت باشیم؟ بنده ابان دفترچه پست کردم و بهم گفتن 1 تیر سال بعد اعزام میشی؟ یعنی حدود 89 ماه بعد. چرا ما جوونا باید این همه از زندگی عقب بیوفتیم؟ ممنون میشم رسیدگی کنید. ممنون

این دلیل تاخیر به خاطر این است که ظرفیت مراکز آموزشی در نیرو های مسلح محدود است به همین دلیل تاریخ های اعزام مشمولان به تاخیر افتاده است.  وجود مشکلات مالی و اعتباری هم در نیروهای مسلح به ویژه ارتش از دیگر دلایل عدم پذیرش مشمولان بود.

مشمولان دیپلم و زیر دیپلم، 19 هرماه و فارغ التحصیلان دانشگاه ها نیز اول ماه های زوج سال و به عبارتی 6 دوره در سال به خدمت اعزام می‌شوند.

 

 

 

 

 

45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اميد A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    6 0
    پول ندارن پذيرش كنند.وگرنه جا زياده.
  • کوروش درخشان A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    4 1
    مشکل از محدودیت مراکز نیست مشکل از زیادی جمعیت است خب وقتی سرباز نیاز دارید سه کار می توانید انجام دهید.... معاف نمودن بر اساس نیاز مشمول تشکیل ارتش حرفه اس بر اساس توان مالی مشمول اعزام به مناطق مرزی جهت ارتقای سطح امنیت مرزها به نست طول مرزها
  • بی نام IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    8 0
    نظام وظیفه هم سازمان جالبی است از یک طرف اعلام می کند که ظرفیت ها تکمیل است و بودجه کم است و جوان مملکت 9 ماه بلاتکلیف از طرف دیگر در پاسخ به مصوبه مجلس برای گواهینامه اعلام می کند که نیرو کم داریم.
  • محمّد A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    7 0
    خداییش خودمون پولش رو هم می‌دیم. بگذارید بریم آموزشی قالش رو بکنیم.
  • دکتر مملکت A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    15 0
    این که نشد جواب عزیز من. بنده 8 سال جون کندم توی این مملکت درس خوندم تا دکترا گرفتم. اما یه نگاه کنید ببینید زندگی من رو به چه روزی انداختین. نه مجوز کار دارم نه ادامه تحصیل نه خروج از کشور نه هیچی. حق آب خوردن رو به بهونه سربازی از ما گرفتین. از اون ورم 9 ماهه که منتظریم بریم سربازی و نمیبرین. 3تا پارتی جور کردم منو ببرن سربازی آخرش گفتن شرمنده ایم نمیتونیم کاری کنیم. خب اگه جا و بودجه و برنامه ندارین بذارید بریم دنبال زندگیمون. مگه ما خیلی مشتاقیم؟
  • بی نام RO ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    13 0
    بقیه رو معاف کنید راحت بشن
    • بی نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
      11 1
      به نمایندگان مجلس و ستاد نیروهای مسلح؛بر چه اساسی قانونی که بیش از چهل سال در رابطه با معافیت کفالت از طریق پدر وجود داشت وصرفا شامل تک پسر هایی میشد که تاکنون غیبت نکرده باشند و پدرشان نیز 59 سال تمام باشد ولی این قانون به یکباره تغییر کرد و سن پدر را به بهانه افزایش سن امید به زندگی در ایران به 70 سال تغییر دادندبسیاری افراد روی این قانون حساب کرده بودند و از طرفی الان انقدر سرباز زیاد هست که اعزام افراد رو هفت هشت ماه بعد از ثبت دفترچه میندازند.حداقل سن کفالت پدر را برای متولدین 65 به قبل یا بالای سی سال به همان 59 سال برگردانید.واقعا مگر چه تعداد تک پسر داریم که از نظر سنی این شرایط را داشته تا الان غیبت هم نداشته باشند.از طرفی فردی با بیست و نه سال سن به بالا توان فیزیکی سربازی ندارند.
  • مهرداد A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    17 0
    واقعا خسته نباشی با این پاسخگویی ...