درخواست وزیر بهداشت برای تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی/پرداختی کارگران در این ۳۰ سال کجا هزینه شده؟

وزیر بهداشت در واکنش به طرح تحقیق و تفحص از حوزه سلامت گفت: ای کاش دوستان تحقیق و تفحص کنند که پرداختی کارگران برای درمان به تأمین اجتماعی طی ۳۰ سال گذشته کجا هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه همایش بین المللی دیابت با حضور در جمع خبرنگاران، به انتقاد از بیمه تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: ما یک صحبتی کردیم که بخش درمان تأمین اجتماعی زیر نظر وزارت بهداشت قرار گیرد. عده‌ای نسبت به این جمله واکنش نشان دادند و گفتند به دنبال تحقیق و تفحص از نظام سلامت هستند، ای کاش آنها تحقیق و تفحصی کنند تا ببینند پولی که کارگران برای درمان طی 30 سال به تأمین اجتماعی پرداخت کرده‌اند کجا هزینه شده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها اگر این پول در حوزه درمان هزینه می‌شد، اکنون اطراف تهران پر از بیمارستان بود.

وی با بیان این جمله که «بگذارند ما سکوت کنیم»، در مورد زمان پرداخت بدهی بیمه‌ها به وزارت بهداشت افزود: معاون اول رئیس‌جمهور دستور داده که بیمه‌ها یک‌هزار میلیارد تومان از بدهی شش هزار میلیاردی خود را پرداخت کنند.

هاشمی در مورد زمان پرداخت این بدهی تأکید کرد: ما صبر می‌کنیم و خوشبین هستیم. وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به سؤالی که یکی از خبرنگاران پیرامون بیلبوردهایی با جملاتی نظیر «سردار سلامت» در جریان سفرهای استانی و شائبه حضور وزیر بهداشت در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: این سؤالات خوب نیست و افراد را از خدمت محروم می‌کند.

وی ادامه داد: دوستانی که اظهارنظر کرده بودند که برای حوزه سلامت یک چشم‌پزشک مناسب نیست، بدانند که آمدن ما برای خدمت است و در راه آرمان‌های امام(ره) ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: آنهایی که دنبال قدرت هستند، خاطرشان جمع باشد که ما منافع مردم را به هر چیزی ترجیح می‌دهیم.

وزیر بهداشت همچنین در مورد راهکار بانک مرکزی جهت پرداخت بدهی بیمه‌ها گفت: دکتر سیف، رئیس بانک مرکزی به من گفت که به زودی راهکاری را ارائه خواهد داد تا مشکل پرداختی بیمه‌ها حل شود.

هاشمی در مورد نحوه پذیرش دانشجو و به خصوص دانشجوی پرستاری در کشور گفت: اکنون کشور نیاز به پرستار دارد و پرستار باید تربیت شود.

وی با بیان اینکه تعداد پرستاران پرشمار خواهد بود، عنوان کرد: بیمارستان‌ها نیز می‌توانند از طریق دانشگاه‌های خود اقدام به آموزش پرستار کنند، چرا که ما در بعضی زمینه‌ها مانند کاردان و کارشناس اتاق عمل مشکل داریم، اما اینکه دانشجویان برای ما تعیین تکلیف کنند که چه کاری باید بکنیم، درست نیست.

وزیر بهداشت در پایان به دیدارهای دوجانبه خود با وزرای بهداشت سایر کشورها اشاره کرد و گفت: در این دیدارها در جهت توسعه صادرات و سرمایه‌گذاری‌های مشترک صحبت خواهیم کرد.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 1
    اگر این پولها را به وزارت بهداشت داده بودند،الان چند ملیارد تومان دارایی پزشکان،چند ده ملیارد شده بود.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    2 1
    اقای وزیر کاش این همه پولی که دولت به وزارت خانه شما داده را هم بررسی کنند که ببیند پزشکان متخصص چقد رپول میگیرند وپرستاران چقدر انوقت جالب است
  • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    2 0
    جاهای از ما بهترون هزینه شده
  • بی نام NL ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    1 0
    «بگذارند ما سکوت کنیم» بدبخت مردم که آلت دست شمان