ایسنا نوشت: وزیر دفاع سابق آمریکا گفت، هیچ راه حل ساده‌ای برای برخورد با تروریسم و داعش در سوریه وجود ندارد.

چاک هاگل، وزیر دفاع سابق آمریکا در گفت‌وگو با سی.ان.ان اعلام کرد: ما باید مد نظر داشته باشیم که تهدید های ناشی از تروریسم و داعش که ما با آن روبرو هستیم بسیار پیچیده است و هیچ راه حل ساده ای در این باره وجود ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: من همواره اعلام کرده‌ام که باید به روشنی استراتژی سیاسی‌مان را در کنار استراتژی نظامی خود علیه داعش اعلام کنیم.

وزیر دفاع سابق آمریکا تصریح کرد: این دیدگاه من دقیقا دیدگاه مارتین دمپسی، رییس سابق ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا است.

وی درباره اصرار بر کناره‌گیری بشار اسد به جای تمرکز بر مبارزه با داعش، هشدار داد و گفت: داعش تهدیدی واقعی برای آمریکا و جهان است.

هاگل در ادامه اظهار داشت: اصرار بر کناره‌گیری اسد موجب می شود که در تشخیص دوست و دشمن اشتباه کنیم؛ در حالی که ما باید در ترسیم راهبرد سیاسی و نظامی خود، شفاف‌تر عمل کنیم.

وزیر دفاع پیشین آمریکا افزود: چیزی به نام راه حل نظامی وجود ندارد. اکنون با تحولاتی که در عرصه ارتباطات اتفاق افتاده و داعش هم به خوبی از آن استفاده می کند، و با توجه به منابع مالی که داعش در اختیار دارد، باید دقیق و آشکار مشخص کنیم که راهبرد و استراتژی ما چیست؟ اولویت های ما کدام است؟ آیا اسد دشمن ماست یا داعش؟

هاگل در ادامه تاکید کرد: آمریکا نباید در دام اختلافات بیفتد و باید در کنار کشورهایی که با آنها مخالف است از جمله ایران و روسیه، با داعش بجنگد.

وی ادامه داد: بیایید بر منافع مشترک تمرکز کنیم. تهدید مشترک علیه همه کشورها چیست؟ منافع مشترک ما قطعا در جنگ با داعش نهفته است و این نقطه شروع است. گمان نمی کنم که بدون درک نحوه برخورد با داعش، بتوانید برای مسأله اسد راه حلی بیابید. آمریکا باید بیشتر از آنکه بر برکناری بشار اسد تمرکز کند بر نابودی داعش تمرکز کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =