نماینده مردم قم در مجالس هفتم و هشتم از افراد تندرو به عنوان کسانی که به دنبال حذف علی لاریجانی از جریان اصولگرایی هستند، یاد کرد.

حجت‌الاسلام علی بنایی در گفت‌وگو با خبرآنلاین در واکنش به تلاش گروهی از اصولگرایان تندرو برای جدا کردن علی لاریجانی از جریان اصولگرایی، گفت: آقای لاریجانی شخصیتی روشن‌فکر، متفکر و تربیت‌شده مکتب مرجعیت است که در طول سالیان مختلف پایبندی خود به ارزش‌های اصولگرایی را به اثبات رسانده و منشا خدمات بسیاری بوده است.

این نماینده سابق مجلس به سمت‌های مختلف لاریجانی در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: سوابق رییس مجلس کاملا نشان می‌دهد که ایشان در نظام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که دلیل آن هم، سلامت نفس، پیروی از رهبر و اعتقاد به بنیان‌های نظام است.

وی با انتقاد از افراطیونی که به دنبال تخریب لاریجانی در جریان اصولگرایی هستند، اظهارکرد: افرادی که سعی دارند دایره اصولگرایی را خارج از تعریف مقام معظم رهبری بیان کنند، اشتباه می‌‌کنند.

بنایی بر ضرورت حفظ احترام و جایگاه مسئولان نظام تاکید کرد و گفت: درست نیست که افراد برای رسیدن به امیال سیاسی خود، چهره‌هایی که برای نظام دارای اعتبار هستند را تخریب کنند؛ باید از اين شخصیت‌ها حفاظت کرد. اما به نظر مي رسد که تندروها نمي توانند چهره هاي وزيني همچون آقاي لاريجاني را تحمل کنند.

نماینده مردم قم در مجالس هفتم و هشتم با بیان اینکه اصولگرایی یک طیف وسیع و گسترده است که شاکله اصلی آن را رهبری طراحی کرده اند، خاطرنشان کرد: افرادی که متوصف به اصولگرایی هستند، باید از سعه‌صدر و توانمندی کامل برخوردار بوده و خود را در فراز و فرودها به اثبات رسانده باشند. اینکه اصولگرایی را «رادیکالی» تعریف کنیم و هرکه با ما هم نظر و هم عقیده نبود را اصولگرا ندانیم، قطعا با مذاق رهبری، هیچ‌گاه همخوانی نخواهد داشت.

2729

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =