معاون آموزشی وزارت بهداشت تحول در آموزش پرستاری را زمینه ای برای پاسخگویی بهتر به نیازهای درمانی کشور و آینده شغلی دانش آموختگان پرستاری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ باقر لاریجانی طرح تربیت پرستار در بیمارستان های دولتی و خصوصی را یکی از طرح های تحول در آموزش پرستاری و از اجزای اساسی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برشمرد و گفت: محاسبات حاکی از کمبود حدود 200 هزار نفر پرستار در کشور است و برنامه ریزی جهت رفع این چالش از وظایف وزارت بهداشت می باشد.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه ظرفیت آموزش پرستاری امسال در کل کشور ۳۰ درصد افزایش یافته گفت: علیرغم این افزایش ها، در شرایط فعلی و در سال های آتی با کمبود شدید پرستار در کشور مواجه هستیم و رفع این کمبود یکی از الزامات بهبود ارائه خدمات درمانی به مردم عزیز کشورمان است.

وی افزود: در کنار لزوم افزایش تعداد دانش آموختگان پرستاری،‌ لزوم بهبود کیفی آموزش پرستاران زمینه را برای برنامه تحول در آموزش پرستاری و ارتقاء مهارتی دانش آموختگان این رشته فراهم نمود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت آموزش پرستار بر بالین بیمار را از الزامات فرایند آموزشی در این رشته عنوان کرد و گفت: براساس طرح جدید، بیمارستان های کشور که واجد شرایط برای تربیت دانشجو در رشته پرستاری باشند با هماهنگی و نظارت دانشکده های پرستاری اقدام به تربیت نیروی پرستار خواهند نمود.

دکتر لاریجانی گفت: بسته ای برای ارتقاء پرستاری کشور طی جلسات متعددی که چند ماه گذشته با ذی نفعان حوزه پرستاری کشور برگزار گردید تدوین شد، این طرح نیز بر اساس مفاد توافق شده در این جلسات تدوین شده است.

وی افزود: طرح آموزش پرستار در بیمارستان های دولتی و خصوصی به این معنی نیست که هر بیمارستانی مجوز تربیت پرستار دارد، بلکه بیمارستان ها باید قراردادی با دانشکده پرستاری در دانشگاه مربوطه، اعم از دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی، به امضاء برسانند و این قرارداد با امضای رئیس دانشگاه به شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت ارسال شده و پس از تصویب در شورای گسترش، بیمارستان اجازه پیدا می کند که پرستار تربیت کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: جذب دانشجو به این روش به صورت دو مرحله ای و نیمه متمرکز، از طریق سازمان سنجش کشور و در قالب ضوابط قانونی مربوطه انجام می شود. وی اضافه کرد: پس از برگزاری امتحان عمومی، داوطلبان به تعداد سه برابر ظرفیت به بیمارستان معرفی می شوند و پس از طی مرحله دوم آزمون، بیمارستان افراد واجد شرایط را جذب می کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =