ایسنا نوشت:وزیر خارجه مصر به احتمال تروریستی بودن حادثه سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا اذعان کرد.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای سی.بی.سی گفت: نمی‌توان توانایی‌های روسیه در تحقیقات را نادیده گرفت اما باید به قوانین بین‌المللی پایبند بود؛ قوانینی که مصر را وامی‌دارد تا تحقیقاتی با اصول و بی‌طرفی و قضاوت نکردن تا اتخاذ تدابیر لازم انجام دهد.

وی گفت: تقویت امنیت فرودگاه‌های مصر اعتراف ضمنی به وجود یک اقدام خرابکارانه است که اظهارات سازمان اطلاعات انگلیس، آمریکا و روسیه درباره تلاش مصر برای سرپوش گذاشتن بر این امر را رد می‌کند.

شکری دریافت اطلاعات مفصل از سوی روسیه، آمریکا و انگلیس درباره نتایج به دست آمده مبنی بر تروریستی بودن این حادثه را تکذیب کرد و گفت: براساس اطلاعاتی که من دارم به طور مفصل اسناد و مدارک این کشورها که به چنین نتیجه‌ای منجر شده به دست ما نرسیده است. ما از کشورهای دوست می‌خواهیم همکاری اطلاعاتی و سیاسی با ما داشته باشند.

وزیر خارجه مصر درباره عدم هماهنگی سه کشور مذکور با مصر در خصوص تروریستی اعلام کردن این حادثه گفت: بهتر است هماهنگی و همکاری وجود داشته باشد. ما نگرانی شرکا و غم و اندوه روسیه را درک می‌کنیم.

وزیر خارجه مصر در مصاحبه خود به اوضاع منطقه پرداخت و تاکید کرد: مصر نمی‌تواند اوضاعی را که مردم سوریه با آن مواجهند تحمل کند. باید هرچه سریعتر راهی برای پایان بحران سوریه پیدا کرد. موضع مصر در قبال سوریه روشن‌ترین موضع است.

وی گفت: مساله سوریه عامل تنش‌ها و اختلافات در روابطمان با عربستان نیست. مصر دیدگاه واضحی را برای حل بحران مطرح کرده که در حال حاضر مورد قبول همگان واقع شده است.

شکری گفت: روابط با قطر به همان صورتی است که بوده و این روابط به سطح روابط میان کشورهای برادر ارتقاء نیافته است.

وی وجود میانجیگری میان دو طرف برای از سرگیری روابط را رد کرد و گفت: مصر خواهان این است که قطر گام مثبتی برای بهبود روابط بردارد.

شکری تاکید کرد: مصر از سیاست‌های ترکیه چه در سطح روابط دو جانبه و چه منطقه‌ای راضی نیست.

از سوی دیگر، محمد کامل، معاون رئیس شرکت مسئول فرودگاه‌ها و هوانوردی مصر نیز تاکید کرد که تدابیر لازم برای تامین امنیت فرودگاه‌های مصر تدابیر مستحکمی است و براساس معیارها و قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد.

261308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =