رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا، میهمان کافه خبر/ چه سوالی دارید؟

سردار حمید صدرالسادات، رییس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مهمان کافه خبر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دوره اجباری سربازی یکی از پربحث و نظرترین مسائل جوانان است. با این که کسانی که سال هاست این دوره را گذرانده اند از خاطرات و دوستی هایی که شکل گرفته می گویند، اما خیلی ها معتقدند این دوسال سربازی، طولانی است و عمرشان را تلف می کند.

به همین دلیل همیشه سربازی با حاشیه هایی مثل جعل کارت پایان خدمت،تلاش برای معافیت های عجیب و غریب و خرید سربازی به هر قیمتی همراه بوده است.

خیلی ها هم به خاطر ترس از این دوره، با ادامه درس خواندن و رفتن به مقاطع تحصیلی بالاتر، تلاش می کنند تا رفتن به سربازی را عقب بیندازند بلکه فرجی حاصل شود!

تعداد سرباز فراری ها هم قابل توجه است. با قانون جدیدی که تصویب شد، تعدادی از این افراد توانستند با پرداخت مبلغ جریمه تعیین شده، مشکلشان را حل کنند و مجازات فرار کردنشان هم بخشیده شد. ثبت نام از مشمولان جریمه سربازی در دور اول تمام شد و متقاضیان منتظرند تا ببینند دور دوم چه موقع آغاز می شود و آقا قوانین جدید وضع خواهد شد یا خیر.

بررسی لزوم دوساله بودن خدمت سربازی، پرداختن مشکلاتی که دوره سربازی برای جوانان ایجاد می کند و و آگاهی از مزیت های این دوره برای کشور و البته خود سرباز و دانستن قوانین جدید خدمت سربازی بهانه ای شد برای میزبانی از رییس سازمان نظام وظیفه عمومی.

شما هم می توانید سوالات نظام وظیفه ای خود را در بخش نظرات همین خبر مطرح کنید تا سردار صدرالسادات به آن پاسخ دهد.

47304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 243
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی کاظمی A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    چرا هم اکنون که متقاضیان اعزام به خدمت زیاد هستند مدت خدمت به همان 18 ماه سابق بر نمی گردد؟
    • بی نام A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
      50 9
      چرا؟
    • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
      26 3
      چرا سابقه خدمت قبلی ها باید با قانون جدید 21 ماه خدمت کنند؟ من 7 ماه خدمت کردم اما به دلیل ادامه تحصیل نتوانستم سربازی را تمام کنم الان که دوباره اعزام بشوم چرا 21 ماه؟؟؟؟؟ چطور در مورد سرباز فراری ها قانون قبلی است اما درباره مرخصی تحصیلی ها قانون جدید؟؟؟؟
    • حامد RO ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
      48 5
      با سلام پیشنهاد من اینه که حالا که سرباز زیاده خدمتو بکنین ۱۸ماه بطوریکه ۱۰ ماه اجباری باشه و۸ ماه اختیاری و قابل فروش یعنی همه ۱۰ ماه خدمت کنن و ۸ ماه بعدو بخرن و کسانی هم که مایل به خریدن نیستن یک حقوق مناسب بهش بدین تا راحت خدمتشو بکنه یعنی از کساییکه میخوان ۸ ماه خدمتشو نو بخرن پول بگیرین بدین به اونایی که نمیخوان بخرن اینطوری هم هیچ موقع سرباز کم نمیارین چون اکثریت طاقت ۱۰ ماه خدمتو دارن و دیگه دنبال پیچوندن خدمت یا فرار از خدمت نمیرن هم کسیکه خدمت میکنه حقوق خوب میگیره و بهش فشار نمیاد هم نظام وظیفه راضی هم اونی که ۸ ماهو میخره هم اونی که کامل خدمت میکنه این طرح از طرح های بیخود دولتی ها خیلی بهتره از همین فردا اجراش کن سردار
    • بهنام بچه خوی A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
      20 4
      واقعا چرا؟
    • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
      0 1
      سلام من نیخوام برم سربازی اما برام پیام نیومده چکار باید بکنم که بهم پیام بیاد
  • بی نام CA ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    18 37
    سلام. سوال من درباره سفر پسرم به ایران است. ایشون 19 سالشه و سه ساله که خارج از ایران زندگی می کنیم بدون پذیرش دانشگاه و دانشجو شدن حق سفر یک ماه به ایران را دارند؟
    • مانی IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
      31 14
      من نمیدونم آخه سوال پرسیدن هم مثبت و منفی زدن داره آخه
  • ادیب IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    27 44
    آیا با داشتن سابقه ی رزمندگی پدر میشود معاف شد؟؟؟فقط رزمندگی نه جانبازی و ...
  • کوروش درخشان A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    سلام احتراما ، چرا ارتش حرفه ای را راه اندازی نمی کنید ؟ برابر این طرح ملی ، علاوه بر اشتغال زایی و ارتقای امنیت کشور ، درآمد حاصله از خرید خدمت افرادی که توانایی مالی دارند ، به اعضای ارتش حرفه ای بصورت حقوق مکفی ماهانه ، اختصاص خواهد یافت.
    • ابوالفضل IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
      61 6
      میخواستم همین کامن رو بذارم.مرسی.فوق لیسانس دارم 25 سال سن دارم 2 سال برم خدمت تا وقتی که شرایط استخرامی پیدا کنم سن من 28 سال می شود. من دیگه کی شرایط ازدواج را پیدا کنم ؟؟ خدا رو خوش نمیاد ما که قانون رعایت کردیم غیبت نکردیم حق خرید سربازی نداریم ولی آنهایی که 8 سال غیبت کردند و از قانون فرار کردند حق خرید دارند.
  • آرش A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    چرا اصا باید این میراث رضاخانی تا الان موندگار باشه؟مگه ما تو صلح نیستیم؟ سربازی اجباری در تضاد با حقوق بشره. دختران به راحتی میتونن جذب کار بشن ولی پسرا یه مشکل بزرگ به اسم سربازی دارن تا کی قراره این وضع ادامه داشته باشه؟یکی از دلایل عدم تمایل به ازدواج همین سربازیهتو این 2 سال خانما پیشرفت میکنن و آقایون باید سرویس بهداشتیه پادگان هارو طی بکشن.
    • بی نام IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
      63 3
      درود بر شما دختران همكلاسي من در دانشگاه الان استخدام شده اند و من بيكار منتظرم تا تير ماه سال اينده به خدمت اعزام شوم و بعد هم دو سال از وقتم رو در پادگان تلف كنم.
    • بی نام A1 ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
      47 4
      طی میکشم پس هستم.
  • بی نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    با سلام می خواستم از سردار بپرسم که آیا نباید برای تحصیل کرده های بدون غیبت هم تسهیلاتی برای غیبت یا کم شدن مدت خدمت ارائه بشه؟ فرق ما با غایب های که چندین سال به قانون کشور پشت کرده بودن چیه؟
  • امير A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    تكليف اجراى معافيت نوه والدين شهدا چى شد؟
  • بی نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    140 7
    سوالی داشتم مبنی بر این که چرا با وجود ازدحام سرباز و تاخیر در اعزام، این سازمان مدت خدمت رو کاهش نمی ده. مثل خیلی از جاهای دنیا که 9 تا 12 ماهه. باور کنید نیمی از 21 ماه خدمت در ایران به بطالت می گذره.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    123 6
    سلام چرا با وجود پر بودن ظرفیت پادگان ها و تاخیرات مکرر در اعزام مشمولان مدت زمان سربازی کاهش پیدا نمی کند؟ کجا این دنیا جوان مملکت در بهترین روز های عمر خود باید ماه منتظر اعزام به خدمت رایگان و طولانی باشد؟ اگر ظرفیت ندارید چرا مدت زمان سربازی را کاهش نمی دهید؟
  • آرش IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    142 4
    چرا سربازی باید 2 سال باشه، درحالی در این 2 سال هیچ مهارت نظامی آموزش داده نمیشه که واقعا در جنگ بشه ازش استفاده کرد
  • بی نام A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    117 8
    به الله واحد قسم بخورن که بین همه ی سربازان وظیفه فرق نمیگذارند.
  • بی نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    32 6
    لطفا سوال بفرمایید که بالاخره اقدام برای معافیت پزشکی حین تحصیل امکانپذیر است یا خیر؟ یا حداقل لیست بیماری هایی که میتوان حین تحصیل اقدام کرد را منتشر کنند. ما رفتیم دفترچه پر کردیم و واکسن و... سر آخر هم گفتند شما نمیتونین حین تحصیل اقدام کنین. البته من قبلش با مشاوره نظام وظیفه تماس گرفتم گفتن میتونین اقدام کنین. در این مورد خیلی ها مثل من سردرگم هستن. ممنون.
  • علی A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    91 4
    با سلام خدمت سردار عزیز, با توجه به اینکه تعداد سربازا بالا رفته و ظرفیت پادگان ها پر شده امکانش هست مدت خدمت سربازی کم بشه که هم کسانی که سرباز هستند زودتر تموم کنند و همچنین کسانی که تازه می خوان برن سربازی تاریخ عزامشون جلوتر بیفته؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    94 11
    با سلام چرا همه قوانین مربوط به سربازی به نفع قانون گریزان و سرباز فراری هاست؟ چرا کسانی که از قانون پیروی و تحصیل کرده اند تنها کسانی هستند که هیچ نفعی از این قوانین نمی برند؟ آیا کسانی که از قانون پیروی کرده اند شایسته تر نیستند که مشمول خرید سربازی باشند؟
    • بی نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
      13 3
      میخواستم همین کامن رو بذارم.مرسی.فوق لیسانس دارم 25 سال سن دارم 2 سال برم خدمت تا وقتی که شرایط استخرامی پیدا کنم سن من 28 سال می شود. من دیگه کی شرایط ازدواج را پیدا کنم ؟؟ خدا رو خوش نمیاد ما که قانون رعایت کردیم غیبت نکردیم حق خرید سربازی نداریم ولی آنهایی که 8 سال غیبت کردند و از قانون فرار کردند حق خرید دارند.
  • سینا A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    45 8
    چرا تفاوتی نیست بین فردی که سربازی رفته وسط خدمت,خدمت رو ترک کرده با قانون جدید اول باید محاکمه بشه بعد ببینن چی میشه با فردی که اصلا خدمت نرفته 8 سال هم شده راحت هم با دادن پول معاف میشه
  • وحید پ IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    51 3
    سردار التماست میکنم من 3 تا خواهر مجرد دارم پدرم یک چشمش کوره اون یکی هم آب سیاه داره برادر کوچیکم تازه خدمتش تموم شده و 22 سالشه برادر بزرگم 29سالشه و معلول هست معافیت پزشکی داره..منم والا دیسک کمر گردن و آسم دارم..فوق دیپلم دارم در برج هشت سال 90 رفتم سربازی بعد از 13 روز گفتن پدرت سکته کردم منم فهمیدم شهر ما یعنی اندیمشک ستاد نیروی دریایی سپاه نداره و فقط ماهشهر داره و توی 13 روز هر چقد التماس کردم به فرماندهی پادگان احمدبن موسی در شیراز که منو بفرستید شهر خودم به عنوان مامور به نیروی زمینی سپاه بخاطر مشکلاتم ولی همکاری نکردن و منم فرار کردم در آموزشی..حالا از شما خواهش میکنم دستوری بدید تا مشخصات سربازان فراری سال 90 از پادگان ها حذف بشه تا از اول دفترچه پست کنم تا کنار مشکلات خانه باشم.
  • امین A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    78 12
    لطفا افراد بالای 28سال که غیبتم ندارند همانند افراد 8سال غبیت ببینند تا معلوم شه عدالت فقط برای افراد گریز از قانون می کنند نیست.
  • بهروز A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    113 3
    سوال بنده اینه که تا کی قراره با آینده و امید جوون ها اینطوری بازی بشه؟ جوون های مملکت چه خدمات رایگانی در طول 2030 سال اول عمرشون دریافت میکنن که بخوان 2 سال به صورت رایگان به دولت خدمت کنند؟ چرا مثل همه دنیا ارتش حرفه ای با درآمد حرفه ای برای سربازان راه نمیفته؟
  • بی نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    13 4
    سردار التماس کردم اعلام کنید همه سربازهای فراری میتونن ازاول دفترچه پست کنن و برن خدمت و با دستور شما و رهبری عفو خوردن که دادسرا نرن...خیلی ها مثل من 4ساله فرار کردن یا کمتر ولی اعلام کنید همه لطفا...من حتی 3ماه پیش تمام مدارکم رو برای نظام وظیفه تهران ارسال کردم ولی متاسفانه جوابی ندادید...تورو خدا این مشکل من مشکل نیست و اینقد سخت نیست..اعلام کنید مشخصات فراری ها حذف شده و از اول دفترچه پست کنن یا با پرداخت پول بخرن سربازی رو....مطمن باشید بیشترین استقبال میشه...من الان کی میخاد به من و مشکلات من کمک کنه..التماس میکنم سردار..الان دور سبز دارم پذیرش سپاه شهرم میشم و کنار خواهر و خانوادم هستم...تورو خدا...کافیه بگید پادگان مشخصات فراری ها یا سال 90 رو حذف کنه..سپاس و طول عمر بالا آرزو میکنم
  • مهرداد IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    9 18
    سلام من دانشجوی سال آخر پرستاری هستم میخواستم بدونم از چه طریقی باید اقدام کنم تا به عنوان پرستار در بیمارستان های نظامی سربازی را بگذرونم؟
  • فراهانی RO ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    41 6
    سلام من به علت یکسری از گرفتاری ها و مشکلات فقط سه روز دفترچه خدمتو دیر ارسال کردم.3ماه اضافه خدمت واسم زدن.چه کنم؟؟آخه واسه 3روز باید 3ماه اضافه بخورم؟؟بخدا گرفتار بودم.مدرکم فوق لیسانس هست متاهل هستم درگیر در آوردن روزی زندگی بودم حواسم به تاریخ فارغ التحصیلیم نبود.تورو خدا ببخشید این سه ماه رو فقط 3روز دیر ارسال کردم.تشکر
  • بی نام DE ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    6 20
    آیا کسی که از معافیت تحصیلی دوره کارشناسی ارشد استفاده کرده مجددا میتونه در دانشگاه دیگری ارشد بخونه و از معافیت تحصیلی استفاده کنه؟ یعنی معافیت و اجازه تحصیل مجدد در مقطع ارشد واسش صادر میشه. با تشکر از خبرآنلاین
  • علی GB ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    8 4
    سلام خسته نباشید سوالم اینه که آیا برای دانشجویان انصرافی اخرین مدرک پیش دانشگاهی حساب میسود یا دیپلم قابل ذکر هست که اقای سردار کمالی در مصاحبه اردیبهشت ماه امسال مصاحبه کردن مدرک پیش دانشگاهی جز مدارک محسوب نمیشه و اخرین مدرک برای دانشجویان انصرافی دیپلم لحاظ میشه .خیلی ممنون
  • بی نام FI ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    26 5
    سول کنید بپرسید برای کسانی که کمتر از 8 سال غیبت دارن 7 ساله ها یا 6ساله ها قانونی می اد یا نه؟ یا بپرسید دور دومی هم برای کسانی که غیبت کتر از 8 سال دارن امکان داره قانون خرید خدمت بیاد تو دی ماه امسال تشکر
  • mehrdad RO ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    18 2
    من سال 87 سه ماه اول فازغ التحصیل شدم سال 88رفتم ارشد ولی به علت مشکلات خانوادگی و همچنین ازدواج انصراف دادم ...و خرج بالای زندگی و خانواده و بچه نتونستم برم خدمت...و الانم 31 سالمه...چرا این طرح خرید سربازی برای من که اخرین مدرکم سه ماه اول 87 نمیشه...تو رو خدا حداقل یک سال دیگه تمدیدش کنید...
  • علی EU ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    28 2
    سلام من ۳۷ ساله هستم و دارای فرزند وقتی دانشجو بودم ازدواج کردم و وارد زندگی و مشکلاتش شدم.من در طرح خرید سربازی چندین ماه کمتر از هشت سال غیبت دارم درخواست دادم ولی گفتن مشمول نمیشید من تو این سن با زن و بچه که قسط و خرج زندگی میدم و یک روز هم نمی تونم نرم سرکار چه کنم؟ برای ما حداقل یک کاری کنید امثال من زیاد هستن چه باید کنیم؟ خرج زندگی رو چه کسی میده؟
  • بی نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    67 4
    قصد فروش سربازي نداريد؟
  • بی نام A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    ازشون بپرسید ما گناه کردیم درس خوندیم بعدش دو سال بريم سربازی کسی که غیبت کرده خدمتشو بخره این انصافه؟
    • محمد A1 ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
      8 22
      ازشون بپرسید با این آقایون به اصطلاخ تحصیل کرده با نگه داشتن یه واحد درسی خواستن سربازی رو دور بزنن،برخورد نمیشه؟
  • بی نام A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    30 5
    سلام لطفا در مورد خرید معافیت سربازی برای دانشجویان دوره ی دکتری پی اچ دی که در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در خارج از کشور و با معافیت تحصیلی در حال تحصیل هستند سوال کنید.
  • امیر A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    6 2
    با سلام خدمت سردار...میخواستم بدونم کسی که دیپلم سال 84گرفته ولی سال 87از دانشگاه انصراف داده غیبتش از چه زمانی محاسبه میشه.البته مدرک معادل هم نگرفتم
    • بی نام A1 ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
      2 1
      غيبتت از از سال ٨٤ محسوب ميشه چون آخرين مدركت ديپلمه
    • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
      1 0
      طبق قانون تا شش ماه بعد از انصرافت مهلت داشتی خودتو معرفی کنی. بر ببین تاریخ انصرافت کی بوده. دقیق شش ماه بعدش حساب کن ببین چندم میشه. از اون تاریخ به بعد غیبتت محاسبه میشه.
  • بی نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    8 1
    سلام. با تشکر از شما، خواهشمندم از ایشان بپرسید، ما از قانون بند نه قانون نظام وظیفه استفاده میکنیم. یعنی به جای انجام خدمت سربازی، ده سال تعهد خدمت به ارگان دولتی خود یعنی سازمان بنادر داریم. چون در چابهار خدمت میکنیم، سازمان ضریب یک ونیم برای هر سال خدمت ما در نظر گرفته، یعنی بعد از شش و نیم سال تعهد ما به سازمان پایان می یابد. آیا با پایان تعهد ما سازمان نظام وظیفه کارت پایان خدمت به ما اعطا می کند؟
  • احمد A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    میخواستم از سردار بپرسین برای دانشجو انصرافیی که مدرک معادل نگرفته غیبت از چه زمانی محسبه میشه؟؟
  • بی نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    7 2
    اونایی که 6 تا 7 سال غیبت دارند با زن و بچه باید چیکار کنند چرا یرای اونا یه قانونی نیست یا کلن تکلیف غایبای زیر 8 سال چی میشه؟
  • علیرضا پ A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    7 2
    درود من رتبه دوم کنکور کارشناسی ارشد سال 85 هستم.تا سال 1384 سه نفر اول یک ضرب معاف می شدند.با تغییر قانون امثال من نتوانستیم معافیت بگیریم.تا حدود دوسال خلا قانونی وجود داشت و برای نخبگان ارشد قانونی وضع نشد و در همین فاصله دوره ارشد ما تقریبا رو به پایان بود.طبیعتا برای خریدن زمان و آمدن قانون جدید تا سال 1389 دوره ارشد را طول دادم که در همین حین قانون نحبگان ابلاغ شد که شرایط متعددی داشت.در طی این سالها این قانون تغییراتی داشته و هر بار من نود درصد شرایط را دارم و یک شرط را ندارم.نمونه اخیر همین قانون شرکت های دانش بنیان است که به دلیل غیبت بیشتر از سه سال برای من مفید نیست و قانون جریمه که به دلیل غیبت کمتر از هشت سال شامل من نمی شود. فکری به حال امثال کنید خواهشا
  • بی نام A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    10 4
    سردار عزیز ی دوره خرید بزارید واسه همه با ی مبلغ میانگین.اینطوری در حق کسی اجهاف نمیشه.چه اونکه درس خونده چه رفته کار کرده..
  • بی نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    14 3
    من پزشك هستم از سردار بپرسيد چرا همدوره اي من بايد به علت معافيت سربازي با حقوق ١٠ ميليوني دوره ي طرحش رو بگذرونه و من بايد ٢ سال با حقوق ٩٥ هزار تومني خدمت كنم ؟ اين عدالته ؟ اين انصافه ؟ سربازي فقط ماله ضعيف هاست
  • ابراهیم IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    7 1
    سلام.سوال من از سردار در مورد دانشجویان انصرافی و اخراجیه که در مرحله اول خرید خدمت سربازی زمان غیبتشون از اخرین مدرک تحصیلیشون حساب شد و بدین ترتیب خیلیا شامل این طرح شدن ولی سردار در مصاحبه چند روز پیششون که خود شما هم چاپ کردید گفتند ملاک زمان انصراف از تحصیل میباشد یعنی قانون مرحله اول را تغییر دادند؟این که نهایت بی عدالتی که یک سری معاف بشن ولی یک سری دیگر با شرایط کاملا مشابه نتونن معاف بشن تو را خدا این سوالا حتما از سردار بپرسید و ما را از دلواپسی در بیارید
    • میثم IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
      2 0
      من و خیلی های دیگه هم این تناقض برامون پیش اومده تو را خدا پیگیری کنید و ما را از نگرانی در بیارید ما چه گناهی کردیم به دلیل زمان کم در مرحله اول نتونستیم ثبت نام کنیم و حالا بخواید قانون را تغیر بدید تو را خدا ملاک همون اخرین مدرک تحصیلی باشه نه زمان انصراف ممنون
  • حمید IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    9 0
    من تیر ۸۷ فارغ التحصیل شدم. 30 سالمه تورو خدا. در طرح خرید سربازی امثال ما رو هم در نظر بگیرید
  • رضوی A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    1 1
    سال 69ازکمیته انقلاب کردستان ترخیص شدم تاکنون کارت پایان خدمتم رو نگرفتم چکارکنم خواهش میکنم راهنمایی کنن
  • حمید IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    2 0
    سلام من دانشجوی دکتری هستم. هنگام قبول شدن دکتری از خدمت مرخص شدم و چند ماه اندک باقی ماند. امکانش هست تسهیلاتی فراهم بشه که برای این چند ماه دوباره آموزشی نرم و با یک طرح سربازیم تامام بشه؟ مدت خدمت در مرزبانی ها چند ماه است؟
  • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    1 6
    خسته نباشید من ۱یک ماه بخاطر ندونستن محلت سربازی دیر دفترچه ارسال کردم و دوره بسیج تکمیلی هم گذروندم میخواستم بدونم میتونم پذریش سپاه بشم یا اینکه غیبت بخشیده بشه
  • ژاله آهنگرانی A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    3 1
    با سلام و خسته نباشید من سالهاست از همسرم جداشده ام و دارای یک فرزند پسر هستم که خود امین بر غایب ایشان مبباشم پرسشم از شما این هست که آیا پسر من چون کفیل من هست از خدمت سربازی معاف میباشد؟
  • سروش A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    در مورد معافیت کفالتمادر فاقد همسر و شرایط گرفتن معافیت دائم از این طریق سوال داشتم
  • mohsen A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    2 2
    سلام چرا قانون کسر خدمت با داشتن سابقه ی رزمندگی پدر برداشته شد.مگه خون اوناییکه معاف شدن فرق داشت؟
  • سید پیام عظیمی DE ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    6 9
    چرا کسی که هشت سال قانون شکنی کرده این فرصت رو به دست میاره که دوران خدمت رو خریداری کنه، اما کسی که این قانون شکنی رو انجام نداده و به موقع اقدام به رسیدگی به خدمت سربازی کرده این "فرصت" رو نداره؟
  • محمد IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    11 2
    لطفا سوال کنید آقا زاده ها کجا و کی خدمت کرده اند؟2 سال از عمر من جوان که قبلش کار داشتم رفت و الان بیکار شدم به خاطر خدمت و این ضرر رو چه کسی خواهد داد؟ یه چیز دیگه هم بگید و اینکه دانش برتر از جبر هست و خواهد بود و شما چه کاری در این جهت در پادگان ها انجام داده اید؟
  • مهرداد A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    17 0
    سوال :چرا بین ارسال دفتر چه و شروع خدمت 6 ماه فاصله هست؟ من بعد از پایان دوره کارشناسی ارشد تازه باید 6 ماه منتظر باشم که 21 ماه برم خدمتیعنی جدای از 21 ماه 6 ماه هم بیکار منتظر بشینم یه جوون چقدر میتونه فشار تحمل کنه
  • روزبه IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    2 0
    با سلام لطفا بفرماييد كساني كه كارت قديمي فاقد اصالت دارند و در همان زمان گذرنامه گرفتن و تردد داشتن و بعداً در زمان تعويض فهميدن كه كارت اصالت ندارد و از لحاظ زماني بيشتر از ٨ سال ميشود ميتوانند جريمه پرداخت كنن و طرح شامل آنها ميشه؟
  • bahram IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    3 10
    با سلام لطفا ازشون بپرسید قضیه این معافیت دوبرادری چی شد؟؟؟؟؟؟ آیا اجرا شدنی هست یا سرکاریه؟؟؟؟؟ ممنونمممممممممممم
  • بی نام RO ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    4 0
    چرا بعضی از بیماریهایی که طبق قانون جدید مشمول معافیت دائم می شوند، در حین تحصیل امکان اقدام برایشان وجود ندارد؟ مثل واریکوسل گرید 3 عود کرده پس از عمل
  • بی نام RO ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    6 2
    چرا شماره تلفنی که برای پاسخگویی به سوالات مربوط به نظام وظیفه ارائه شده است کار نمیکند و کسی پاسخگو نیست؟ 096480 مشاوره غیرحضوری سایت نظام وظیفه هم پاسخگویی ندارد
  • احمد A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    5 0
    با عرض سلام وعرض ادب.میخواستم بپرسم ایا قانون 3 برادری دوباره اجرا میشه؟وآیا الان امکان استفاده از اون مهیاست؟بعد سوال بعدی این بود که پاداش انهایی که چند سال به قانون کشور دهن کجی کرده بودن را خیلی خوب وبا فروش خدمت به آنها دادید.حقیقتا دلسردمان کردید.یا علی
  • امین RO ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    1 0
    با سلام. اول این که با توجه به بیانات رهبر انقلاب در مورد معافیت رتبه های برتر کنکور ارشد ، آیا در حال حاضر رتبه های برتر رشد از سربازی معاف خواهند شد؟ و دوم این که در مورد سرباز پژوهش هم که فرد متقاضی با انجام یک پروژه سربازی خودش رو انجام میده ، از کجا باید اقدام کرد و در مورد شرایط مطلع شد؟ با سپاس از خبرگزاری خبرآنلاین جهت پیگیری
  • بی نام RO ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    35 1
    با سلام پیشنهاد من اینه که حالا که سرباز زیاده خدمتو بکنین ۱۸ماه بطوریکه ۱۰ ماه اجباری باشه و۸ ماه اختیاری و قابل فروش یعنی همه ۱۰ ماه خدمت کنن و ۸ ماه بعدو بخرن و کسانی هم که مایل به خریدن نیستن یک حقوق مناسب بهش بدین تا راحت خدمتشو بکنه یعنی از کساییکه میخوان ۸ ماه خدمتشو نو بخرن پول بگیرین بدین به اونایی که نمیخوان بخرن اینطوری هم هیچ موقع سرباز کم نمیارین چون اکثریت طاقت ۱۰ ماه خدمتو دارن و دیگه دنبال پیچوندن خدمت یا فرار از خدمت نمیرن هم کسیکه خدمت میکنه حقوق خوب میگیره و بهش فشار نمیاد هم نظام وظیفه راضی هم اونی که ۸ ماهو میخره هم اونی که کامل خدمت میکنه این طرح از طرح های بیخود دولتی ها خیلی بهتره از همین فردا اجراش کن سردار
  • محمد A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    13 1
    با سلام، لطفا از ایشون در مورد تاریخ اعزام به خدمت بپرسید چرا تاریخ اعزام اینقدر طولانیه ؟ لطفا درباره ی اعزام مجدد به خدمت نیز سوال بپرسید . من الان بیش از 1 ماه برای خدمت ثبت نام کرده ام اما بهم گفتن ماه 4 سال 95 اعزام میشی در حالی که من قبلا خدمت رفته بودم و 6 ماه خدمت کرده ام و برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد معافیت تحصیلی گرفته بودم حالا که تحصیلم تموم شده نمیتونم باور کنم باید نزدیک یکسال برای اعزام به خدمت صبر کنم یعنی باید یک سال از عمرم هدر برود، مگه انسان چقدر عمر میکنه؟ خواهشاً بپرسید ماهایی که قبلا آموزشی رفتیم چه نیازی هست که دوباره در صف اعزام باشیم و چرا مستقیم به یک یگان یا یگان خدمتی سابق معرفی نمیشیم، تا اینگونه بلاتکلیف نباشیم؟؟؟ خواهشاً این موضوع را مطرح کنید."
  • علي A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    1 1
    با سلام ميخواستم از سردار بپرسم براي دانشجوي اخراجي در مقطع كارشناسي .،از تاريخ اخراج محاسبه ميشه يا از تاريخ اخد ديپلم؟
  • امید A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    26 2
    لطفا از سردار بپرسید سربازی چه سودی برای جوانان این مملکت داره، زمانی که رضاخان این سیستمو راه انداخت با عشایر می جنگید و می خواست مردم ایرانو تو شهرهای مختلف پخش کنه که از آروم آروم مدنیت رو یاد بگیرن. الان منی که فئق لیسانس دارم جز فحش و ناسزا چی قراره یاد بگیرم دقیقا. الان آقایون برای فرار از سربازی میرن فئق لیسانس میخونن میشن 24 یا 25 ساله میرن سربازیو میان با پرتی های اینور اونورش میشن 28 سال. یعنی نیروی کاری که میتونسته از 22 سالگی کارکنه یا 6 سال تاخیر کارکردن رو شروع میکنه و این یعنی یک ضرر بزرگ برای جامعه. از طرفی آدم وقتی دیر بره سرکار دیر هم ازدواج میکنه. ازدواج دیر هنگام هم هزارجور مشکل برا آدم ایجاد میکنه. و لطفا ازشون بپرسین کی قانون خرید سربازی با 8 سال غیبت رو تصویب کرد آخه؟؟
  • سبحان IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    5 0
    معافیتها
  • بی نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    27 0
    سردار فکر نمی کنید نقش دوسال سربازی اجباری توی ازدواج جوانان و وضعیت اجتماعی مملکت داره فاجعه ایجاد می کنه؟ روسیه برای تشویق سیاست های جمعیتی سربازی حدودا یک ساله رو برای متاهل ها حذف کرده. شما می خواین کلا سه ماه از دو سال تخفیف بدین.
  • سعید A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    9 4
    سلام چرا من که درس خوندم و به قانون کشور احترام گذاشتم باید با کسی که کلا فرار کرده و پشت به قانون کرده، یکی باشم؟چرا من نباید بتونم سربازیمو بخرم؟...
  • آیدین GB ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    9 0
    بپرسین که کفالت تک فرزند پسر به 65 سال یا 60 سال کاهش پیدا میکنه یا نه. لطفا این سوال رو بپرسین.ممنون
    • mohsen IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
      9 0
      من هم اين سئوال رو دارم لطفا سئوال كنيدچرا سه سال پيش خيليا مثل چنتا از دوستام معاف شدن ولي من نميتونم از اين قانون استفاده كنم .تك پسر هستم پدرم هم٦٠ ساله هست
  • سبحان IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    6 1
    این چه جور عدالتیه که کسی که پدرش سی ماه سابقه جبهه داره ، از سربازی معاف میشه ولی اگه یک روز کمتر داشته باشه و فرزند متولد ۱۳۷۳ هم باشه باید خدمتش رو کامل بره واقعا این قوانین بی عدالتی محض است .
  • بینام US ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    13 8
    با سلام...واقعا من فقط این سوالو دارم چرا ماهایی که ادامه تحصیل دادیم وعمرمون رو تلف کردیم و سنی ازمون گذشته باید بایک جوان 18 ساله مقدار سربازیمون یکی باشه چرا تخفیفی برای فارتحصیلان وجود نداره خواهشا این سوالو بپرسید ممنونم
  • بی نام A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    8 0
    من شهریور اقدام کردم. تاریخ اعزامم شده اول اردیبهشت. این یعنی هف ماهه کلافه کننده ... نمیشه تو این مدت جایی کار کرد. یعنی حتی شرکتای خصوصی هم حاضر نیستن هفت ماه براشون کار کنم. سوال اینجاست که چرا باید تاریخ اعزام این همه تاخیر داشته باشه؟
  • بی نام IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    2 0
    چرا به نوه پدربزگ و مادربزرگ تحت شرایطی معافیت می دین ولی به پدر طفل چندماهه که به جز پدر و مادرش کسی رو نداره معافیت نمی دین. بحث مالی هزینه بچه به کنار، نگهداری بچه واقعا کار پیچیده ای. والا بچه یه تب و تشنج بکنه نرسونی اش دکتر می شه یه شهروند همیشه بیمار و هزینه ها و مشکلاتش برای چند دهه گریبان مملکت رو می گیره. من نمی دونم چه قدر برای قانون گذاری تو مملکت ما فکر می شه؟
  • نعیم A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    6 1
    سلام لطف کنید از ایشون بپرسید چرا فاصله بین فرستادن دفترچه و اعزام اینقدر زیاده منی که 25 سالمه هنوز شغلی ندارم گناهم این بوده که فوق لیسانس گرفتم من 15 شهریور دفترچه فرستادم اعزامم خورد اول اسفند لطف کنن یه راهکاری بذارن اینقدر معطل نشیم ماهایی که سنمون رفته بالا باید تواولویت اعزام بذارن حتی برای تعجیل هم میگن جا نداریم شدیم سربار خانواده جایی هم مارو استخدام نمیکنه
  • علی IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    4 0
    لیست انواع کسر خدمت ها رو بگن، مدت خدمت چقدره؟ مدرک تحصیلی در مدت خدمت تاثیر داره یا نه؟ سال آینده چقدر خواهد بود؟
  • بی نام A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    9 0
    والا من هر جا مث دادگاه کلانتری که میرم برای یه پست 3 4 تا سرباز نشستند همینجوری برای هم داستان تعریف می کنند. ما 30 سالمون شده یک سال هم توی صف اعزام بمونیم و 2 سال سربازی کنیم می شیم در آستانه 34 سالگی . اونوقت کجا ما رو استخدام می کنند؟
  • امین A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    9 0
    فقط خواهشن بپرسین .. چرا تو یه خانواده ایرانی ۳ تا برادر باید خدمت کنن، ولی یه خانواده ۳ تا فرزند باید معاف شن، واسه چشمو .. بعدم که معاف شدن یه عمل ساده لیزیک چشم می کنن و از ما چشمشون سالم تر میشه .. من نمیگن که ما نباید بریم خدمت، ولی من که ۲ تا برادرم لب مرز خدمت کردن، برای نفر سوم بزارین تو شهر خودش خدمت کنه این یکی از تهسیلاتی که میتونین بزارین، و کلی تهسیلات دیگه هس که میشه گذاش.. آیا اقدامی در دست بررسی دارین ؟؟
  • بی نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    26 0
    سوال و نظر مردم اهمیتی نداره و نخواهد داشت . بیخودی خودتون رو خسته نکنید. آقایون هر تصمیمی بگیرن بدون توجه به خواست و نظر جوانان اعمال خواهد شد. میدونم نظرم درج نمیشه فقط خواستم بدونی خبرانلاین عزیز بیخودی ملت رو سره کار نذار. ممنون
  • بی نام RO ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    3 0
    سلام. در مورد پروژه های کسری خدمت نحوه و مدت انجام هر پروژه و نیز حداکثر میزان کسری سوال شود؟
  • علیرضا IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    1 0
    سلام.آیا تولد فرزند سرباز میان خدمت سربازی شامل کسری خدمت 3ماهه میشود؟؟؟؟باتشکر
  • بی نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    17 1
    چرا سربازی حرفه ای رو اجرا نمی کنید ؟؟؟ این همه پسر که مشمولند و درس میخونن و معافیت تحصیلی دارن بعد فارغ التحصیلی باید برن سربازی که اونم دوماه آموزش نظامیش مفیده بقیه مدت سربازی رو الافی طی میکنن
  • محمود A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    1 1
    با سلام.من به مدت 5 ماه درنیروی انتظامی سرباز بودم و سپس در دانشگاه برای دوره ارشد پذیرفته شدم ....میخواستم ببینم برای اعزام دوباره می توانم امریه یک شرکت را بگیرم یا امکان تغییر ارگان خدمتی را دارم.سپاس
  • علیرضا IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    1 0
    سلام..ببخشید من2 برادردارم هردوازدواج کردن بابام1 چشمش نمیبینه وسنشم63 هست میتونم معاف شم؟ممنون سرداراگ جواب رو بهم بدید
  • مهدی RO ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    3 1
    سلام سردار من الان تو دوره خدمت هستماما با این طرح فروش خدمتی که راه انداختین یلیا الکی معاف شدن من کسی رو سراغ دارم که هم دوره من بو اما رفت فوقشو گرفت امابرا خرید مدرک لیسانسشو داد که مشمول 7 سال غیبت شه ایا این ظلم نیست به ما؟ منیکهبا وجود داشتن زن و بچه بایید برم سرچها راه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 3
    سلام. لطفا بپرسین آیا سازوکاری برای دانشجوی سال اول دکتری که دو پروژه کسری خدمت انجام داده و تایید هم شده که 19 ماه کسری بهش تعلق میگیره و کارت سبز بسیج هم داره، وجود داره که بره کارت پایان خدمتشو بگیره یا که باید صبر کنه تا مقطع دکتری تمام بشه بعدا برای کارت پایان خدمت اقدام کنه؟؟
  • بی نام DE ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام.برای کسانی که دچار ضعف بینایی هستند مجموع شماره دو چشم آنها چند باید باشد تا مشمول معافیت پزشکی شوند؟ آیا اساسا کسی به خاطر این مساله معاف می شود یا خیر؟
  • behnam RO ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    3 0
    لطف کنید ازشون بپرسید که قصد کم کردن مدت سربازی رو ندارند.چون من الان شهریور ماه پست کردم و تاریخ اعزام من شده اردیبهشت ماه 95یعنی علاوه بر 21 ماه سربازی باید 8 ماه دگ هم روش اضافه بشه.اگه سرباز زیاد دارن که مدت زمان خدمت رو کم کنن اگه نه ک زودتر مارو بفرستن تو این 8 ماه هم کسی به ما کار نمیده میگن انقد هزینه و وقت برای شما صرف کنیم بعد شما یصف کاره برید سربازی
  • محسن حیدری A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    2 0
    بنده متولد سال 71 هستم و سه بردار دیگرم به خدمت سربازی رفتند، ولی به علت اینکه بردار سوم من 18 روز از مدت تعیین شده کمتر خدمت کرده بود، باید خدمت سربازی بروم. در صورتی که قانون سه برادری یک قانون متغییر، سلیقه و بنا به اقتضای روزگار نباشد و همانطور که کفالت و سایر معافی دیگر یک قانون ثابت هستند شاید بتوانید به خانواده های پر جمعیت با این مشکلات علاوه بر مشکلات اقتصادی کمکی کرده باشید که زودتر جوانان خودشان را به سرو سامان برسانند و جور دیگران خانواده های کم جمعیت و سربازان هشت سال به بالای فراری را از معدود خانواده های پر جمعیتی که در حال حاضر آخرین فرزندهاشان به سربازی نرفتند نکشید. آیا حذف قانون سه برادری یا دو برداری به بهانه کمبود سرباز توجیه مناسب و عدالت شایسته را در بر می گیرد؟
  • محمد A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام بنده دانشجوی دکتری هستم. آیا اگر از دکتری انصراف بدهم می توانم دوباره برای کنکور فوق لیسانس شرکت کنم و مدرک بگیرم؟ شرکت در دوره های پایین تر معافیت به همراه دارد یا خیر؟
  • هادی A1 ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    ممنون از خبرآنلاین. سؤالات: 1 بعد از فارغ التحصیلی در مقطع فوق لیسانس بالاخره شش ماه فرجه معافیت تحصیلی هست یا یک سال؟ ما آخر نفهمیدیم. 2 وثیقه مشمولین برای خروج از کشور به منظور ادامه تحصیل پانزده میلیون است یا افزایش پیدا کرده است؟ 3 چه کسانی می توانند از پروژه های کسر خدمت استفاده کنند، فقط اعضای بنیاد نخبگان یا همه؟ 4 آیا در فاصله ی بین معرفی خود به نظام وظیفه تا اعزام امکان خروج از کشور به منظور ادامه تحصیل وجود دارد یا نه؟ با تشکر.
  • سروش RO ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    7 2
    سردار تو رو خدا کمک کن من یک سال برای خرید کم دارم از سردار بپرسید میشه مثلا من پولو بدم شما ساله دیگه که سن من رسید کارت رو بدید سردار هر مبلغی که باشه می دم هر چه قدر باشه
  • محسن حیدری A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    1 0
    درباره مطلب http://khabaronline.ir/detail/416117/society/problems ، در آخر خبر آمده است: سردار کریمی گفت: برخی کسر خدمت ها ممکن است شامل حال این افراد شود که باید شرط سال تولد پیش از سال 72 و استفاده نکردن برادر از معافیت را داشته باشند تا بتوانند از برخی معافیت ها استفاده کنند. من دارای چنین شرایطی هستم و چند وقت دیگه لیسانسم رو میگرم و میخوام برم سربازی. لطف کنید اطلاعات کامل مورد این قانون را بگیرید.
  • سيد رضا RO ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    2 0
    سلام با احترام خسته نباشيد من مادرم سه بار ازدواج كدرند و من فرزند ايشون از اولين ازدواج هستم بار اخر يك ماه پيش جدا شده اند براي معافيت كفالت اقدام كرده ام شرايط من چگونه ميشود ايا معافيت موقت مي گيرم يا دائم؟
  • بی نام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    7 0
    21 ماه خدمت کردم ، کارت پایان خدمتم 5 ماه بعد ترخیصی ام اومد ، تازه مشخصات ام روی کارتم اشتباه ثبت شده بود مثل تاریخ اعزام و تاریخ پایان خدمت، رفتم نظام وظیفه گفتن باید 10 هزار تومن بدی تا عوض کنیم ؟ نظام وظیفه کارتم رو اشتباه صادر کرده بعد من باید بازم 10 هزار تومن بدم که عوضش کنن؟؟ آخه این چه قانونیه ؟مگه من مقصر بودم ؟؟
  • عليرضا IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    2 3
    سلام حدود ١ سال پيش خبري مبني بر معافيت ١ نوه پسر مادر شهيد پخش شد كه حتي در همين سايت خبرانلاين درج شد. ميخواستم ببينم سرنجامتين معافيت به كجا رسيده ؟
  • بی نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    2 0
    با سلام مادر من شصت سالشه و مبتلا به بیماری ام اس است. سازمان بهزیستی معلولیت ایشون رو متوسط اعلام کرده . ایشون دارای اختلال در حرکت و حافظه و حرکات ارادی هستن . ضمنا دارای برادر هستم که از سال هشتاد در خارج از کشور سکونت دارد و حتی خبری از ما نمیگیرد. آیا بنده مشمول بند شش نظام وظیفه میشوم با توجه باینکه مادرم از سال هشتاد و سه مطلقه شده و تمامی کارهای ایشان از قبیل دکتر و گرفتن آمپولهای مخصوص و نگهداریشان بعهده من است . با یک دنیا تشکر
  • خجسته محمدی A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    4 0
    سلام خسته نباشید سوالم آینه آیا قانون خرید یا اعزام بدون احتساب غیبت سرباز زیر 8 سال برنامه ای میباشد یا نه
  • بی نام IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    1 0
    چرا به امریه های آموزش پرورش اجازه استفاده کسر خدمت داده نمی شود؟؟
  • مسعود IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    3 0
    تورو خدا مشکل تاخییر اعزام به خدمت رو ازشون بخواین رفع کنن مدت ها منتظر برای رفتن به سربازی
  • amir A1 ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    4 1
    با سلام.سردار من دارم ارشد میخونم و بیست و پنج سالم هست،قصد ازدواج دارم اما اگه سربازی نداشتم تا الان هم ازدواج کرده بودم و مشکل عدم رضایت پدر دختر مورد علاقه ام هست که باید کارت پایان خدمت داشته باشم،شما حساب کنید من تا دوسال آینده که ارشد میگیرم و در سن بیست و هفت سالگی باید برم سربازی اون هم به مدت بیست و یک ماااااااه... وقتی سربازیم تموم بشه بیست و نه ساله هستم و تازه میخوام ازدواج کنم،بدون کار،درآمد و پس انداز و عدم پشتوانه پدر... بنظر شما شدنی هست؟ بخدا حل این مشکل سربازی اینقدرها هم پیچیده نیست،سربازی حرفه ای و درآمد ماهی یک میلیون تومن برای سربازها. با استفاده از تامین منابع از طریق خرید برای دیگران... هم ایجاد اشتغال برای هموطنان جوان کم درآمد هست و هم حل معضل به این بزرگی
  • قهرمانی IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    1 0
    با سلام و ادب احتراما خواهشمندم اطلاع رسانی فرمایند مدت زمان پاسخ ثبت احوال محل صدور شناسنامه پدر و مادر جهت معافیت چه مقدار می باشد و تاخیر در آن چه عواقبی در پی دارد ؟
  • mehran US ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    4 0
    آیا برای کسانی که دکترا در خارج و دانشگاه معتبر خواندند در صورت بازگشت امکان معافیت خواهد بود؟ اگر برگردند, تازه دو سال هم باید سربازی بروند. پس کی سره کار بروند و ازدواج کنند؟ بدین ترتیب کسی به بازگشت راغب نخواهد بود.
  • بی نام A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام بنده تک پسر هستم و یک خواهر معلول تحت پوشش بهزیستی دارم پدرم هم 24 ماه جبهه بودند خواهشا از سردار بپرسید آیا این امکان وجود دارد که معافیت افرادی با شرایط من برقرار شود؟ قبلا اگر تک پسر بودی و یک خواهر معلول داشتی امکان معافیت داشتی، اما همان موقع که ما برای معافیت اقدام کردیم این قانون لغو شد.
  • بی نام A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    6 1
    سلام علیکم دو دوره برام تمدید زدید، خیلی ممنون حالا که اینقدر سرباز زیاده چرا مدت سربازی رو کاهش نمیدید؟
  • سید محسن A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    1 0
    قبلا کسی که یکی از فرزندان او معلول ذهنی بود فرزند مشمول دیگرش معاف میشد ولی امروز می گویند باید دو فرزند معلول داشته باشی جرا روز به روز با این همه مشگلات قوانین را سخت تر می کنید نگه داری یک فرز ند معلول خودش کلی مشگلات دارد خواهشمند است این قانون را به خاطر ارامش این خانواده ها به صورت سابق اصلاح فرمایید
  • بی نام IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    5 2
    ما که خدمت کردیم و تموم شد اما اعصابم خورد میشه وقتی می بینم یکی با پارتی بازی کارت معافیت گرفته.. یاد شب های نگهبانی توی سرمای استخوون سوز ، یاد رزمایش هایی که شب های زمستان توی چادر انفرادی می خوابیدیم ، یاد رزم شبانه ، یاد رژه ، یاد صبحگاه ،یاد کادری های که سربازها رو آدم حساب نمی کنند ، و از همه مهم تر یاد 2سال از عمر بر باد رفته ام می افتم اعصابم خورد میشه... آره اعصابم خورد میشه ..
  • خدایا خودت کمکم کن A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    6 0
    سلام لطفا از سردار بپرسید وقتی این همه مسولین کشور صبح تا شب جوانان مملکت رو به ازدواج و تشکیل خانواده دعوت میکنن چرا در مدت زمان و کیفیت سربازی متاهلین بازنگری جدی و ملموس نمیکنند، تا حداقل این سنگ از جلو پای اون جوانانی که قصد ازدواج و تشکیل زندگی دارند برداشته بشه. الان کسانی که در دوره تحصیل ازدواج کردند و در ماه های آینده معافیت تحصیلیشون تموم میشه زن و بچه شون رو چیکار کنند؟ با 100 هزارتومن حقوق سربازی اجاره خونه میشه داد؟ خرج زن و بچه میشه داد؟ البته که سایر عزیزان هم مشکلاتشون جدیه ولی خدا شاهده شرمندگی تو روی زن و بچه کمر خم میکنه مردم.
  • محمد A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    6 1
    چرا در هنگام سربازي شرايطي ايجاد نميشه كه همزمان بشود ادامه تحصيل داد دو سال از عمر به بطلات بايد بگذره به هيچ سودي براي سرباز
  • بی نام IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    3 0
    سردار همه جوان ها دست به دامن شما هستن..پس به هرطریقی هر شکلی کمکمون کن.هر گلی میزنی به سر خودت زدی..دستت درد نکنه..یکی دور از خانواده و مشکل داشته یکی درس خونده باید بره یکی نخونده نباید بره...شما اعلام کنید البته ببخشید من و امثال من در حد تصمیم گیری نیستیم فقط نظرمو که میدم که حس میکنم پسرها همه تایید میکن..شما اعلام کنید تمام کسانی که فرار کردن میتونن از اول دفترچه پست کنن تا با دانایی بیشتر در شهر خودشون خدمت کنن و مشخصاتشون از محل قبلی حذف بشه.یا بگید کلا فراری ها و غایب ها و دانشجوها میتونن تا پایان امسال به تربیت 5 و 7 و 10و 13و 16 و 20 برای سیکل و پایین تر دیپلم فوق دیپلم لیسانس فوق و دکترا..به والله همه براتون دعا میکنن..بعد از سال جدید بگید خدمت 16 ماه هست کلا بازم دست میبوسن.
  • محمد A1 ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 2
    با سلام و عرض ادب درخصوص کسری خدمت ايثارگران که با تلفیق ان با جانبازی باید به عدد30برسد چرا کسی که جمع امتیاز بندیش29هستش در حقش جفا میشه سوال بعدیم اینه که کسری خدمت های سال89رو بر چه اساسی تعیین میکنند قانون همون موقع یا جدید؟
  • امیر A1 ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    3 0
    من تاریخ اعزامم یکم دی ماه است ,4سال درس خواندم در حین درس کار هم کرده ام و بعد در دوره فوق لیسانس کار را برای خودم شروع کردم حال که فوق لیسانسم تموم شده باید در کارگاهم را ببندم برم خدمت سردار عزیز ایا این عدالت است 6سال زحمتم به باد میرود ....؟؟ چرا به تحصیل کرده ها نمیفروشید؟فروش قسطیم بگذارید که به کسی ظلم نشود سردار بارها به علما در مورد خدمت نامه نوشتم اغلب جواب دادن به مسوولان تذکر داده ایم. درست می فرمایند؟؟ سردار اخر معافیت تحصیلی چه مزیتی برای تحصیلکرده ها داشت که حال مانع خرید خدمت می شود؟؟
  • مهزیار A1 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    7 2
    سلام . با تشکر از شما ... خواهشا صدای ما تحصیل کرده هارو به گوش سردار برسونید ... گناه ما چیه اخه ؟ چرا ما باید بسوزیم ؟ اگر درس خوندن جرمه ، گناه بگید درس نخونیم چرا واسه تحصیل کرده ها هیچ معافیتی قائل نمیشید اخه ؟ اگر ما بی قانونی کردیم که اومدیم درس خوندیم حاضریم جواب پس بدیم ولله اوضاع تحصیل کرده ها خرابه . به خاطر سربازی اکثرا بیکاریم ... دچار افسردگی شدیم هممون. خواهشا یه فکری واسه محصل ها بکنید ... این به دور از انصاف و عدالته که کسی که فراری بوده غیبت داشته میره کارت میگیره ولی اونی که رفته درس خونده باید بره سربازی ... فقط یه لحظه خودتون رو بذارید جای ما همین .
  • بی نام A1 ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    2 1
    رفتم واسه اعزام به خدمت اقدام کنم میگن تاریخ اعزامت میشه 95/4/1 یعنی هفت ماه دیگه بیست و یک ماه هم خدمت اضافه کنید روش میشه حدود 28 ماه از عمر من جوون تلف میشه خوب اگه انقدر نیرو دارید که تاریخ اعزام هفت ماه بعد می افته چرا مدتشو کم نمیکنید؟ خواهش میکنم ازتون یه تجدید نظر روی مدت سربازی داشته باشید
  • بی نام A1 ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    7 1
    با سلام خدمت سردار... میخواستم بدونم تا کی قراره این وضعیت سربازی ادامه پیدا کنه ؟ چرا حرفه ای نمیکنید؟ با این وضعیت بیکاری به خدا یکی از گزینه های خوبه واسه اشتغال جوونا... بابا خرید و فروشی کنید همون پولی که میگیرید رو بدید به سرباز ها ... اینجوری باشه من خودم اولین کسی هستم که میام سربازی ... حداقل از بیکاری و بدبختی در میایم. باور کنید خیلی از جوونا به خاطر همین سربازی نمیرن ازدواج کنند چون سربازی مانعی شده واسه کار پیدا کردن واسه کسب در آمد ... به فکر ما جوونا باشید خیلی تباه شدیم .
  • بی نام RO ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    5 2
    بپرسین که فکر نمی کنن این مسئله خدمت باعث میشه که خیلی از جوونای ما از کشور برن؟ من خیلی ها رو می شناسم که از دانشگاه های شریف، تهران، خواجه نصیر و امیرکبیر ارشد گرفتن، واسه دکترا اپلای کردن رفتن و قصد برگشتن ندارن. ارزش داره به خاطر دو سال سربازی این همه استعداد از دست بره؟ اینکه اونا از دیدن کشور و خانوادشون محروم بشن به خاطر اینکه اگه برگردن با مدرک دکترا باید برن خدمت و نتونن از استعدادشون استفاده ای ببرن؟ تا حالا به این بعد قضیه نگاه کردن؟
  • ناصر RO ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    2 1
    سلام بنده دارای 7 سال غیبت بوده ، و در تابستان اقدام به رفتن به خدمت کرده و اکنون 3 ماه خدمت هستم ، خواستم ببینم امکانش هست الان از خدمت انصراف داده و در طرح مشمولین غایب ثبت نام کرده و اقدام به خرید کنم ؟
  • محسن A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    2 2
    قانون سه برادری با توجه افزایش نیرو اجرا می شود یا قرار نیست تغییر کند؟ لطفاً با جزئیات کامل بپرسید
  • سعید A1 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    2 1
    با سلام و احترام سردار عزیز لطفا به حال پزشکان سرباز که به دلیل پر بودن پادگان های اموزشی، تاریخ اعزام حداقل 10 ماه بعد براشون میاد، فکری بکنید. عملا سربازی پزشکی که 7 سال درس خونده شده سه سال با این تفاوت ک تا زمان اعزام باید بیکار بمونه و این ظلمی بزرگ در حق مردم کشوره که باید پزشکشون پشت صف اعزام یکسال منتظر بمونه لطفا مشکل را حل کنید یا دوره سربازی را مجددا کاهش دهید
  • بی نام A1 ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    1 2
    سلام.خواهش می کنم از جناب سردار سوال بفرمایید چرا افراد غایب سن بالای 30 سال که بواسطه تحصیلات سنوات غیبت کمتر از 8 سال هستند و عملا نمی تونند از مدرک تحصیلی بهره ی ببرند ،اجازه شرکت در طرح جریمه نمی دهند.اگر هدف رفع مشکل خدمت افراد سن بالا است خواهشمندیم یه فکری به حال ما هم بکنند. غایب لیسانس با 6 سال غیبت.با تشکر
  • بی نام IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    3 2
    با سلام بنظر من بهترین کار ممکن این است که درآمد عظیم حاصل از خرید سربازی را صرف پرداخت حقوق سربازهای حرفه ای کنند مثل کشورهای پیشرفته تا کسانی که به تحصیلات علاقه دارند بدون دغدغه ادامه تحصیل دهند و کسانی که به کارهای نظامی علاقه دارند جذب شوند با حقوق خوب و البته با علاقه و تعهد کاری بسیار بالا . البته کاری صورت بگیره که کسانی که مدارک لیسانس به بالا دارند و غیبت ندارند هم بتوانند سربازی را بخرند. مطمئنا این طرح به نفع همه جوانان و کشور است و بالای 80 درصد موافق آن هستند. موفق باشید
  • امیرسالار A1 ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    2 1
    با سلام خدمت سردار در طرح جریمه سربازی که از 20 آذر شروع می شود تاریخ انصراف از دانشگاه مهم هست یا فقط ملاک تاریخ آخرین مدرک می باشد
  • بی نام A1 ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    8 0
    ایا این خبر که در سال 95 قوانین وظیفه عمومی عوض میشوند.صحت دارد
  • ت US ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    12 4
    از سردار بپرسید که کسانی که 4 سال غیبت دارند چرا نباید معاف بشوند؟4 سال و 8 سال چه فرقی دارد ؟اصلا چرا این طرح را به صورت عمومی نمی کنند که همه بتوانند بخرند؟
  • ولی A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    6 3
    معافیت دو برادری چی شد؟
  • بينام ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    4 1
    با سلام و عرض ادب! درخواست دارم كه حد اقل سفرهاي زيارتي براي غايبين خدمت همراه با وثيقه ازاد بشه! امثال من زيادند كساني كه در ارزوي سفرهاي زيارتي به سر ميبرند!
  • بی نام DE ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    1 0
    سلام من سال۸۶ ترک تحصیل کردم ولی از زمان فرارم ۶ سال میگذرد حالا از آخرین مدرک تحصیلی حساب میشود یا فرار از خدمت
  • بی نام A1 ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    2 0
    سلام لطفا بفرمایید کل زمان بررسی بعد ازثبت نام در طرح جریمه ریالی چقدر است یعنی این زمان مثل مرحله اول چند ماه طول میکشه یا سازمان تمهیداتی اندیشیده که زمان بررسی مدارک وگرفتن کارت معافیت کمتر از مرحله اول بشه؟
  • بی نام A1 ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    1 0
    با تپجه به تعطیل بودن بیستم آذر ثبت نام مرحله دوم دقیقا از کی شروع میشه؟
  • فرزاد IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    3 12
    برید خدمت مرد بشید. مگه ما رفتیم و اومدیم چیزی شد.؟ خون شما که از بقیه آدمای این مملکت رنگین تر نیست. ما 21 ماه خدمت کردیم صادقانه اونم تو بدترین جا. مطمئن باشید چیزیتون نمیشه و از این طریق باید دینتون رو به کشور ادا کنید. با مدرک کارشناسی ارشد دو سال خدمت کردم و صداااام درنیومد. خلاصه کلوم: با این حرفها کاری پیش نمیره و برای شما کاری نمیکنن میخواستن انجام بدن تا پیش از این انجام میشد/ برید خدمتتون رو کنید و بیاید و به بیکارای جامعه بپیوندید. والا بیرون از خدمت چیزی جز بیکاری نیست و باید خیابون متر کنید. خواهشا جبهه نگیرید چون من صلاح جوونایی مثل خودم رو میخوام. حق نگهدارر
  • max A1 ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام.در قانون فرصت یک ساله فارغ التحصيلان برای معرفی آیا منظور یک سال تحصیلی میباشد یا منظور دقیقا یکسال بعد از تاریخ فارق التحصیلی میباشد؟ مثلا کسی که 31 خرداد امسال کارشناسی را در سقف مجاز سنوات تحصیلی تمام کرده آیا میتواند در صورت قبولی در کنکور ارشد سال آینده که اردیبهشت برگزار میشود و زمان ثبت نام ها در تابستان هست ادامه تحصیل دهد؟
  • علی A1 ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    3 0
    با سلام میخواستم از سردار بپرسم در مورد خرید خدمت مبنای محاسبه 8 سال غیبت برای افرادی که از دانشگاه انصراف تحصیل داده اند همان زمان انصراف است یا اخرین مدرک تحصیلی اخذ شده؟ با تشکر
  • احسان GB ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    6 1
    سلام سربازی اجباری، نقض آزادی فردی و حریم خصوصی انسانهاست. جنگی شد همۀ ایرانیها وظیفه دارند که کنار ارتش باشند و از کشورشون دفاع کنند. ولی اینکه در زمان صلح دو سال از بهترین سالهای زندگی جوانی در اسارت و بیگاری بگذره، ظلم بزرگیست. لطفا برای تشکیل ارتش و پلیس تماما حرفه‌ای و حذف کامل سربازی اجباری قدمی بردارید.
  • بی نام A1 ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام.چرا معافیت بیماری هایپرایدروز یا همان عرق شدید کف دست برداشته شد؟ اگر دلیلش سواستفاده ی برخی افراد بود بازیکنان فوتبالپس تکلیف کسانی که واقعا به این بیماری دچارند ومعافیت دائم تا قبل از سال 94 به آنها تعلق میگرفت چه؟؟؟؟معاف از رزم؟؟کار دفتری اگه بخواهیم انجام بدهیم که تمام دفترو آب میبره از بس دستامون عرق میکنه.دست به خودکار با دست به اسلحه برامون فرقی نداره ..جفتش عرق از کف دستمون میچکه.
  • بی نام A1 ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    با سلام لطفاً بپرسید آنهایی که برای تعویض کارت پایان خدمت قدیمی اقدام نکرده اند باز هم فرصت دارند یا خیر
  • مسعود A1 ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    1 0
    با سلام خدمت سردار سرباز فراری سال 90 هستم و متولد 1368 آیا طرح جریمه ریالی شامل من میشود یا خیر؟. با تشکر
  • علیرضا A1 ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    1 1
    با سلام.میخواستم بپرسم با این وضعیتی که پادگان ها پر از سربازه و تاریخ اعزام همه سربازا حداقل دو ماه عقب میفته آیا امیدی هست که مثل سابق خدمت رو بفروشن یا از مدتش کم کنند؟والا با این وضعیتی که داره پیش میاد آمار بیکاری پسرا چند برابر دخترا داره میشه و وقتی تو این دو سال اونا میرن سر کار دیگه جایی واسه ما نمیمونه
  • مازيار حسيني EU ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    1 0
    سلام ميخواستم بدونم من سال ٨٦ ديپلم گرفتم بعد رفتم دانشگاه ولي سال ٩٣ اخراج شدم از اون حايي كه معيار غيبت آخرين مدرك تحصيلي هست . ولي توي شهر رشت هيچ پليس ١٠ ثبت نام نكرد منو ولي حتي توي سايت نظام وظيفه هم اين موضوع ذكر شده الان من بايد چيكار كنم لطفا كمكم كنيد
  • ارشد GB ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 1
    سلام خواهشا بپرسید چرا هیچ تفاوتی بین کسی که بعضا 4سال یا 6 سال یا 10 سال تحصیلات دانشگاهی داره با کسی که دیپلم گرفته نیس... چرا باید هر دو نفر 21 ماه خدمت کنن این ظلم نیس...
  • احسان A1 ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    6 1
    با سلام زمانی که معافیت دوبرادری پس از کش و قوس های فراوان در سال 1390 تصویب شد آیا با گذشتن 4 سال و تعدد سربازان و نیروی انسانی وقت آن نرسیده که در مورد دوبرادری ها که در مورد معافیتشون تکلیف به ستاد کل نیروهای مسلح واگذار شد تصمیمی بگیرن ممنون میشم جواب بدید به تماینده ایی از همه دوبرادری ها خبر انلاین لطفا منتشر کن خیلیا آسیب دیدن از اجرا نشدن قانون متشکرم
  • أمير از دانمارك A1 ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام، من از سال ٧٧ فراري هستم هفت ماه هم خدمت كردم، حالا خارج كشور زندكي ميكنم، اخرين مدرك تحصيليم ديبلمه، سوال من اينه اولا مبلغ جريمه من جقدر است، دوما بايد به سفارت مراجعه كنم يا ايران؟ با تشكر فراوان خدمت خبرانلاين و ايشان،
  • احسان US ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    بنده در حال حاضر دانشجوی دکترای خارج از کشور هستم. با توجه به سابقه خدمت قبلی و همچنین کسری پروژه نخبگان، خدمت سربازی اینجانب به اتمام رسیده است. در آخرین سفر به ابران، وقتی برای آزاد کردن وثیقه 15میلیونی و گرفتن کارت پایان خدمت به سازمان نظام وظیفه مراجعه کردم، به من گفتن باید دفترچه اعزام به خدمت تکمیل کرده و دوباره اعزام شوم و دوباره با ارگان خدمت قبلی تسویه حساب کنم. آیا طبق قانون همچین چیزی امکان دارد؟ چون برای معافیت تحصیلی، با ارگان خدمتی تسویه حساب کرده بودم... آیا از طریق سفارت ایران، امکان انچام کارهای اداری سربازی و دریافت کارت پایان خدمت، وجود دارد؟
  • شوخ طبع IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    2 1
    من یه پیشنهاد دارم با توجه به اینکه این افرادی که سربازی نرفتن مدام سربازی را بهانه می کنند برای ازدواج نکردن و هزار تا مشکل دیگه که دارن، خواهشا سربازی رو لغو کنید ولی به این افراد یه وقتی بدهید اگر مشکلاتشون رفع نشد و مشخص شد از سربازی نیست اینها رو ببرید معدن تا اخر عمر مجبورشون کنید اعمال شاقه انجام بدن
  • بی نام IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    1 0
    با سلام 1مدت معافیت تحصیلی رشته های طولانی مثل پزشکی با توجه به امکان تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی تا 10 سالبدون خوردن سنوات ، به چه شکل هست؟ آیا فرجه 1 ساله پس از فراغت تحصیل شامل افرادی که مدت تحصیل بیش از 9 سال داشته اندرشته پزشکی، لحاظ می شود؟ 2شروع معافیت تحصیلی برای کسانی که دوره تحصیل آنها بالاجبار و بنا به قرعه کشی دانشگاه،از نیمه دوم سالبهمن شروع شده از چه ماهی است؟ همان بهمن ماه یا مهر همان سالپس از قبولی در دانشگاه؟
  • بی نام A1 ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 1
    لطفا بپرسید چن تا از بچه های مسؤولان تا حالا سربازی رفتن. چرا بعد از من که با لیسانس سربازیمو لب مرز بدون کوچکترین امکاناتی تموم کردم حالا داداش بیچارم هم باید لب مرز بره با لیسانس چقد ظلم در حق یه خانواده فقیر
  • علی A1 ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    2 0
    با سلام بنده ۳۱سالمه و از سال ۸۷ به خاطر طلاق پدرومادر فراری شدم الان میشه ۷سال که فرار کردم و درحال حاضر متاهل هستمو درگیر پول دراوردن برای هزینه های زندگی،خواهشا به سردار بفرمایید یه فکری برای اونایی که ۶۷سال فرار دارن بکنن تا ما هم این کابوس خدمت سربازی برامون تموم بشه و به زندگی با داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برگردیم اینجوری مشکل خیلی از هم سن و سال های من حل میشه واقعا با داشتن زن و زندگی و اجاره خونه و قسط نمیتونیم برگردیم به سربازی،سردار خواهشا یه لطفی بکنید
  • کاوه A1 ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    بسمه تعالی با عرض سلام و خسته نباشید یک سوال مهم : بنده در اواسط مهر ماه به نظام وظیفه مراجعه کردم و متوجه شدم که با بخشنامه ی جدید فراریها واجد شرایط معافیت جریمه ریالی شناخته شده ام اما هنوز برایم پیامک واریز نیامده چند بار هم مراجعه کردم میگن باید صبر کنی علت ارسال نشدن پیامک با توجه به اینکه تا 20 آذر بیشتر وقت نداریم، برای بنده و امثال بنده چیست ؟
  • کاوه A1 ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    طبق کامنتهای عده ای از مشمولان در سایتهای مختلف ، دادگاه به آنهایی که تاریخ غیبتشان 8 سال است ولی تاریخ فرارشان کمتر از 8 سال است و مشمول عفو رهبری شناخته نشده اند پس از واریز مبلغ، مجازات حبس در نظر گرفته است آیا این صحت دارد ؟
  • محمد IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام سردار من به علت نااگاهی از قوانین سربازی دو سه ماه دیرتر دفترچه میخواهم پست کنم و شما هم می فرماید که تعداد سربازان برای اماده به خدمت زیاد هست و با تاخییر اعزام می شوند ایا امکان این وجود دارد که برای من تمدید شود تا من ادامه تحصیل بدهم باتشکر
  • کاوه A1 ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    بنده در اواسط مهر ماه سال جاری بعد از بررسی مجدد واجد شرایط معافیت شناخته شدم اما هنوز برایم پیامک واریز پول نیامده ؟ چه کار باید بکنم ؟ وقت محدود است و چند بار به نظام وظیفه شهرم مراجعه کردم میگن باید صبر کنی تا پیامک واریز پول برات بیاد
  • بی نام A1 ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    با سلام بنده سرباز متأهل و داراي دو فرزندم كه سال قبل با توجه به اعلام ستاد كل نيروهاي مسلح مبني بر بخشش اضافه خدمت براي كسانيكه خودشون رو تا قبل از ٢٢ بهمن ٩٣ و همچنين تعلق ٣ ماه كسر خدمت به ازاي هر فرزند براي غايبيني كه خودشون رو تا قبل از شهريور ٩٤ معرفي كنن، خودم رو معرفي كردم و در حين گذراندن مدت خدمت هستم. متأسفانه در مورد اين سه ماه كسر خدمت با تماس هاي مكرر بنده با سازمان وظيفه عمومي همه اظهار بي اطلاعي مي كنن و فقط كسر خدمت دو ماه رو اطلاع دارن، در صورتيكه باز هم با پيگيري ها و تماس هاي متعدد بنده با ستاد كل نيروهاي مسلح تأكيد به ابلاغ اين موضوع دارند و دو ماه كسر خدمت رو براي سربازاني مي دونن كه بدون غيبت وارد خدمت شدن. حال با اين تفاسير تكليف بنده چيست ؟
  • بی نام A1 ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    ادامه سؤال در مورد كسر خدمت سه ماه براي سربازاني كه غيبت داشتن؛ در ضمن با تماس با اداره سرباز نهاد به كار گيرنده خودم متوجه شدم اين كسر خدمت به صورت سيستمي بايد از طرف سازمان وظيفه عمومي اعمال بشه اين در حالي هست كه اين سازمان نسبت به ابلاغيه اظهار بي اطلاعي مي كنه لطفا تكليف اين موضوع رو روشن كنيد. از سايت خيرآنلاين هم خواهش مي كنم با توجه به مشكلات بنده حتما اين سؤال رو از سردار بكنن.
  • مس CA ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    باسلام می خواستم بدانم کسی 17 سال تمام سن داردودرخارج کشورزندگی می کندحدود1سالچطور میتواند به کشوربیابدوبرگرددآیااگرواردشودبدلیل مشمولیت ممدوع الخروج میشودو نمیتواند از کشور خارج شود.باتشکر
  • امیر IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 0
    با سلام، واقعا متشکر میشوم سوال بپرسید، چنانچه فردی کسر معافیت ایثارگری برای یک فرزند خود گرفته باشد اما فرزند دوره سربازی را به طور کامل گذرانده و کارت پایان خدمت گرفته باشد بدون استفاده از معافیت؛ اما اکنون که برای گرفتن معافیت برای فرزند دیگر خود اقدام میکند میگویند در سامانه به اشتباه ثبت شده است که از معافیت استفاده شده و دیگر قابل تصحیح نیست و عملا هیچ فردی هم در نظام وظیفه کل و ناجا تهران پاسخگوی آن نیست. راه حل چیست؟ با سپاس
  • بی نام A1 ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام لطفا دقیق بگین پسر ها از چه سنی ممنوع الخروج هستند؟ ابتدای هجده یا انتهای 18 یعمی 18 سالگی کامل؟
  • حسین IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    2 0
    سلام امکان این هست که امسال این طرح خرید خدمت سربازی برای غایبان 8 سال به بالا با یک سال کاهش سن غایبان همراه باشد یعنی از 8 سال به 7 سال کاهش یابد... ممنون.
  • مهدی A1 ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    2 1
    سلام برای متاهلین بالای 28 سال که غیبت ندارند نیز تسهیلاتی جهت نرفتن به خدمت در نظر گرفته می شود . من 29 سالمه و با یک فرزند دو ساله و کلی قسط و مخارج سنگین متاهلی چگونه خدمت برم . ؟ بعد کسی که 8 سال غیبت کرده بدون مشکلی می تواند کارت معافیت داشته باشد؟ فکری هم برای افراد بالای 28 سال بدون غیبت شده است ؟
  • فرهاد RO ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    2 0
    با سلام شایعه شده که قراره به افراد بالای 10 سال فرار معافیت رهبری بدن ایا این درسته ؟؟ و اگه درسته تکلیف یکی مثل من که ماشینی که باهاش کار میکردم البته بدون گواهینامه رو فروختم و الان شدم راننده ماشین مردم با گواهینامه چیه منی که با پول نزولی خدمتم رو خریدم ایا پولم رو پس میدن لااقل مقداریش رو ؟؟ والا پول یتیم خوردن نداره ممنون میشم بپرسید. جز خدا به هیچکی امید ندارم واقعا خرید خدمت بیچارم کرد اما مجبور بودم.
  • m2 IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    لطفا به سئوال من حتما جواب بدين خيلي جوابش برام مهمه.دوسال پيش فوق ديپلم گرفتم و كنكور دادم اماده به خدمت رفتن هم شدم ولي اون زمان قانون كفالت٦٠ سال بود بخاطر همين ادامه تحصيل دادم و كارشناسي گرفتم حالا اين قانون تغيير كرده چرا؟؟چرا من نميتونم از اين قانون استفاده كنم در صورتي كه خيلي ها با اين معاف شدن.من درسم تو مدت استاندارد تموم كردم.چرا با اينده و برنامه ريزي يه جون اين كارو ميكنيد؟؟اونايي كه با اين قانون معاف شدن چه فرقي با من دارن الان هم ٩ ماه منتظر اعزامم.چراااااااااا
  • جواد IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 4
    من قبل از خدمت از خدمت متنفر بودم ولی حالا که پایان خدمت مقدس هستم وقتی به عقب برمیگردم ، نقطه عطفی تو زندگیم میبینم که باعث ترک عادات بد مثل سیگار کشیدن و ایجاد عادات خوب ، مثل سحرخیزی ، نمازاول وقت ، صبور بودن ، مرتب بودن و...شد. تنها چیزی که تو خدمت منو رنجاند فروش خدمت سربازی بود.به نظر من فروش خدمت مقدس سربازی یک جور بی عدالتی هست و قانون شکنان با پول برای خود ایجاد حق میکنند.امیدوارم این طرح اجرا نشود.من الله توفیق
  • پیمان IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    3 1
    به ایشون بفرمایید از یه طرف تو مملکت داد بالا رفتن سن ازدواج میزنند,,از یه طرف کسی که تا ۲۶،۲۷ سالگی درس خونده رو دو سال میفرستند خدمت واقعا,چرا یه فوق لیسانس یا حتی لیسانس باید دو سال از بهترین و مهمترین سال های زندگیشو تو پادگان هاا به بطالت بگذرونه؟؟وقتی میگم بطالت,,,دیدم که میگم,,,تو این مدت هیچ اموزش نظامی یا فنی مرتبط با رشته به فرد داده نمیشه.
  • محمود عبداللهی IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 0
    با سلام پسر خواهر من حین سربازی پدر و مادر خود را از دست داده ولی وقتی برای معافیت اقدام نمود، گفتند که نمیتواند معاف شود؟ آیا واقعا ایشان شرایط معافیت را ندارد؟ با توجه به شرایط پیش آمده ایشان از ادامه سربازی را انجام نداده اند. آیا میتواند حال برای معافیت اقدام نمیاد؟ خواهمندم راهنمایی بفرمایید. با تشکر
  • اسماعیل IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 0
    حتما در مورد شرایط خرید خدمت سربازی برای دانشجویان اخراجی یا انصرافی سوال کنید که زمان غیبت این افراد از اخرین مدرک تحصیلبشون محاسبه میشه یا زمان انصراف.در مرحله اول ملاک اخرین مدرک تحصیلی بود و عده ی زیادی با این قانون معاف شدن ولی سردار در مصاحبه چند روز پیش خود صحبت از زمان انصراف کردند نه اخرین مدرک تحصیلی تو را خدا اینو پیگیری کنید و عده بسیار زیادی را از نگرانی در بیارید به خدا ناعدالتیه اگر بخواهند قانون را عوض کنن و گروهی معاف شوند ولی گروهی دیگر با همان شرایط نتوانن معاف شوند تو را خدا پیگیر این سوال باشید خیلیا دچار نگرانی و دلواپسی شدند
  • امید کریم پور IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 0
    1 درشرایطی که در سال 1390 و در آستانۀ تغییر قوانین، سردار کمالی تقریبا در تمام مصاحبه هاشون ادعا داشتند که "وجود شرط سنی برای پدر جهت معافیت کفالت مخالف عَدالت است" و در متن قانون مصوب آبان 1390 هم شرط سنی از بند مربوط به معافیت کفالت حذف شده و تنها میزان سلامت پدر ملاک عمل قرار گرفته، چرا بعد از چند ماه و در آیین نامه اجرایی نیروهای مسلح، باز هم شرط سنی این بار 65 سال تمام به جای 59 سال تمام برای معاف کردن افراد قرار داده شد؟ اگر ملاک عمل به قانون است، چرا باید حرف خودتان را نقض کنید؟ آیا در هنگام تصویب آیین نامه اجرایی کسانی به شما فشار نیاورده اند که قانون مطابق میل آنها نوشته شود؟ آیا در نظر گرفتن سن 66 سال برای معاف شدن "تک فرزند ذکور" شخص خنده دار نیست؟
  • بی نام A1 ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    در قانون خرید خدمت سربازان غایب ۸سال غیبت کسایی مدارک تحصیلیشونو درست ارسال کردن چه گناهی داشتن که چند میلیون بیشتر از کسایی که مدرک تحصیلیشونو پایینتر اعلام کردن پرداختن وبدون هیچ استعلامی برا همه کارت اومده ،نصف بیشتر دوستان و هم کلاسیهای سابق بنده ،مدرک دیپلم داشتن که سوم راهنمایی برا ستاد ارسال کردن و چند میلیون کمتر پرداخت کردن و کارتشونم گرفتن.
  • امید A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    3 0
    سلام، لطفا از ایشون بپرسین سربازی به غیراز ضرر و زیان برای ملت و دولت چی داشته؟ سرباز حرفه ای که پرورش نمیدین کلی هم هزینه رو دست دولت میزارین. از طرفی اگه سربازی نبود یه پسر 22 ساله بعد از گرفتن لیسانس میتونست بره کارکنه، منتها الان طرف برای فرار از سربازی میره فوق لیسانس میخونه سنش میشه 25 سال هیچی هم یاد نمیگیره حتی اگه دانشکاه سراسری باشه، بعد مجبور میشه بره سربازی میاد بیرون با پرتی های اینور اوونورش 28 سالشه. تازه میخواد بره سرکار، یعنی نیروی مولدی که میتونسته 22 سالگی بره کارکنه تو 28 سالگی میره کار میکنه. درنتیجه دیر ازدواج میکنه، ازدواج دیر هنگام هم هزارتا مشکل برا آدم ایجاد میکنه و نتیجه اش میشه وضعیتی که الان داریم تو مملکتمون میبینیم، همه جوانان بی انگیزه و بی میل به ازدواج
  • امیرحسین US ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 0
    چرا و به چه دلیلی قوانین معافیت پزشکی رو انقدر سخت تر کردید؟ با همین مشکلی که من داشتم تا سال قبل فرد معاف می شد و امسال من رو معاف نکردند. علم پیشرفتی کرد در این زمینه یا اثرات مشکل من برطرف شد؟ سرباز کم دارید که اینطور برنامه ریزی فردی که به خیالش معاف میشده رو بر هم می زنید؟
  • علی A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 3
    سلام چه لازمی کسی که تو دانشگاه راحت درس خونده هنوز تو خونه از جیب باباش میخورد بیاد خرید سربازی کند معاف شد پس بقایه درس نخوندن غیبت ندارد بیاد بگن ما هم بخریم درس خوندی که برا خودت خوندی بعدم همه دیگه تحصیل کردن کار خاصی انجام ندادین بعدم تو مملکت هر کس باید به قانون احترام بذارد
  • بی نام A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام خواهش میکنم ازشون بپرسید ... من کسری خدمت ایثارگران دارم و سال هشتاد و نه کسری خدمتم ثبت شد نامش رو گرفتم که دوازده ماه و هجده روز از خدمتم کسر شد ... ولی چون دانشجو بودم نرفتم و شهریور امسال اقدام کردم و قراره اردیبهشت سال دیگه اعزام شم ... کسری خدمت من چند ماه حساب میشه ؟ اگر تغییر میکنه باید دنبال کاراش برم یا خودش حساب میشه و روی کار سفیدم میاد ؟
  • محمّد A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    چرا قوانین معافیت تغییر کرده؟ آیا کم‌کاری تیروئید بیماری مضمنی شبیه به دیابت نیست؟ چطور می‌شود که فردی دو سال قبل به‌خاطر بیماری‌ش معاف شده باشد و فردی با همان شرایط و بیماری اکنون به خدمت وظیفه برود؟
  • abbasi A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    5 0
    سلام در ماههای گذشته به علت ازدیاد سرباز تمامی پادگانها ظرفیتشان پر شده است این در حالی است که قبلا پیش بینی شده بود نظام وظیفه با کسری سرباز مواجه باشد از طرفی تاخیرات زیادی در اعزام سربازها بوجود آمده است. در این بین خرید خدمت برای غائبین نیز اجرا می شود که درآمد آن فوق العاده برای نظام وظیفه خوب است. سوال بنده این است با توجه به این شرایط اول اینکه اگر تعداد سربازها بیش از حد نیاز است چرا معافیتهای مقطعی همانند قبل اجرا نمی شود معافیت سه برادری. دوم اینکه چرا باید در این شرایط دوره خدمت 21 ماه باشد؟ به نظرم 12 ماه نیز برای سربازی زیاد است هیچ مهارتی در این دوره وجود ندارد. سوال بعدی اینکه چرا از نتایج تحقیقات مرکز پژوهش های مجلس درباره سربازی استفاده نمی شود؟ ایجاد ارتش حرفه ای...
  • محمّد A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    26 0
    چرا در لبنان به آن کوچکی مقرری ماهانه سربازهای‌شان ۲ میلیون تومان است و مقرری ایران به کم‌تر از یک‌بیستم آن است؟
  • محمد A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    9 25
    سلام اولن اون کسی تحصیل کرده برا خودش خونده دوم بیشترا تحصیل کرده تواین دوره پس خدمت سربازی تمام چون درس خوندیم خدمت سربازی مقدس عزیزم من خودم لیسانس دارم اما رفتم خدمت
    • حميد A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
      13 7
      يعني از نوشتنت معلومه كه تحصيل كرده اي
  • بهمن A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    2 0
    تو رو خدا جواب متولیدین 1368 بدین ایا مشمول خرید خدمت میشوند هیچ جا جواب نمیده من متولد 1/1/1368 هستم سال 82 ترک تحصیل کردم ایا بمن تعلق میگیره تورو خدا از سردار بپرسید؟ ممنون از خبرانلاین عزیز
  • امیر شمس A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    7 0
    متولدین 62 بهبعد که ادامه تحصیل دادن و الان 32 سالشونه وکمتر از 8 سال غیبتشونه چی کار باید بکنن
  • علی A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    3 2
    دوره دوم ثبت نام برای مشمولان طرح جریمه سربازان غایب و فراری، گویا تغییری نسبت به دوره قبل ندارد. چرا تغییرات اعمال نمی شود تا افراد بیشتری مشمول شوند؟ ضمنا چرا در میزان حقوق سرابازن وظیفه تجدید نظر جدی نمی شود تا کسانی که به خدمت می روند، لااقل کمی دلگرم باشند؟ مشکل حقوق سربازان چه زمانی حل می شود؟ آیا درآمد فروش خدمت غایبان، برای اجرای این طرح مناسب نیست؟
  • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    3 0
    مدرک پیش دانشگاهی ملاک 8 سال غیبت است یا دیپلم؟
  • امیر A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    4 0
    از سردار سوال بفرمایید چرا در راستای بیانات رهبر انقلاب مبنی بر افزایش جمعیت کشور خدمت را به مدارک فوق لیسانس به بالا نمیفروشید تا تحصیلکرده ها که سنشان بالاست زودتر بتوانند تشکیل خانواده دهند,فروش قسطیم باعث می شود تحصیلکرده ای که پشتکار دارد بتواند بخرد و به کسی ظلم نشود فرق کسی که هشت سال فراری بوده با من که هشت سال درس خواندم این است که او هشت سال کار کرده و حال صاحب سرمایه است اما من درس خوانده ام و با این قانون سرمایه و علمم دو سال میسوزد و کاری را که همراه با تحصیل انجام می دادم نیز از دست میدهم
  • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    33 0
    من سؤال‌هایی که دوستان پرسیدن رو خوندم و امیدوارم سردار، از پاسخ دادن طفره نرود. سؤال اولم این است که کدام پدری در پنجاه سالگی دارای فرزند خواهد شداگر هم آن بچه، یک پسر باشدکه شما قانون تک پسری را عوض کردید؟ سؤال دوم، بنده الآن فوق لیسانس دارم و از دوستانم که سربازی رفتن، هیچ خوبی‌ای نشنیدم و همه‌اش سرکوب و تخریب شخصیت بود آیا این انصاف است که فردی که ۱۸ سال از عمرش را صرف درس کرده، آنهم در همه مدارج موفق عمل کرده، بیاید و برود پادگان و مافوق‌اش، به راحتی توهین و اذیت کند؟ چرا به جای این دوسال، که باید از جابجایی وسایل خانه‌ی درجه‌دارها هنگام نقل مکان گرفته تا شستن دستشویی‌ها و ایستادن در برج‌ها و در کل چیزهای بیهوده، کاری را یاد نمی‌دهید که فردی که خدمتش تمام شد، یک چیزی یاد گرفته باشد
  • حسین A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    6 29
    سلام فرق تو درس خوندی بایه غیبت اینه تو راحت دانشگاه رفتی با جیب بابای خوردی خوابیدی اما یه غیبت اونوقت تو دانشگاه بودی داشتم کار میکردیم جرج یه خانواده را میدادیم میدیم انوقت تو براینکه درس خوندی راحت میخویی معاف شی
  • احمد A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    8 0
    خواهشا از این ایشان بپرسید.چرا غایبین سن بالا مثلا سی سال به بالا با سنوات غیبت کمتر از 8 سال مشمول طرح نمی شوند؟؟؟...
  • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 0
    سلام من متولد سال 67 هستم سال 84 دیپلمم رو گرفتم و قبل از مشمولیت به خارج از کشور سفر کردم و توی دانشگاه خارج از کشور ثبت نام کردم و معافی تحصیلی گرفتم و سال 86 بدون انصراف از دانشگاه ، اونجا رو ترک کردم و اون رشته تحصیلی رو ادامه ندادم ، اما الان سازمان نظام وظیفه به من میگه باید نامه تاییدیه انصراف از دانشگاه بیاری ، با توجه به اینکه من الان ایران زندگی میکنم و حق خروج از کشور رو ندارم و همچنین تمام سوابق و آخرین مدرک تحصیلی من توی سفارت مشخصه من چطوری می تونم برای طرح جریمه مشمولین اقدام کنم ؟؟ لازم به ذکره که مدارک من به دلیل عدم تکمیل شدن قابل ارزشیابی نیست
  • مهراب A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    13 2
    چرا متخلفین فوتبالیست به این سادگی بخشیده شده و برای جرائمشان بازخواست نمیشوند. اینکه سرباز فراری بتواند با پرداخت جریمه به معافیت هایی دست یابد بحثی دیگر است و جعل و تقلب بحثی دیگر.
  • علیرضا زرگر A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    26 0
    ازشون بپرسین: 1 آیا تا حالا به این فکر کردین وقتی یک جوان در بازه بین بیست تا سی سالگی که مفید ترین سال های عمرش هست و باید برای یک عمر زندگیش برنامه ریزی کنه رو، دو سال به خدمت میبرین و ازش به عنوان راننده و تایپیست و نظافتچی و . . . استفاده می کنین، در حالیکه بهش ماهی 70000 تومن حقوق میدین، چه لطمه بزرگی به اون جوان و به طور کلی به قشر جوان جامه وارد می کنین؟؟ 2 ازشون بپرسین تا حالا به این فکر کردین که وقتی یک جوان رو از شهر و دیار خودش دور می کنین و بعد از فقط دو ماه آموزش نظامی که بخشی از همون هم آموزش های عقیدتی سیاسی هست ازش میخاین که در مرز ها به نگهبانی بپردازه، او رو در معرض چه خطر بزرگی قرار میدین؟؟
  • علیرضا زرگر A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    33 0
    لطفا از ایشون بپرسین: 3 تا حالا دقت کرده بودین سربازی چه مانع بزرگی سر راه ازدواج جوان هاست؟؟ در این شرایط نامناسب فرهنگی و اقتصادی اگر کسی تصمیم به ازدواج بگیره و بتونه همه موانع فرهنگی، تحصیلی، اقتصادی رو به نحوی از سر راه برداره، مانع سربازی رو نمی تونه از سر راه برداره. آیا تا کنون بررسی علمی و مدونی از طرف سازمان شما انجام شده که تاثیر بحث خدمت رو روی بالارفتن سن ازدواج و به تبعش وارد آمدن فشار های روحی و روانی و . . . به کل جامعه ارزیابی کنه؟؟ آیا تاکنون دقت کرده بودین که همین بحث سربازی تا چه حد با منویات مقام معظم رهبری در رابطه بحث افزایش جمعیت و ازدواج جوانان در تضاده؟؟
  • علی A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    6 39
    سلام مگه خون شما رنگین تر از ماست ماهم تحصیل کردیم رفتیم خدمت سربازی تمام شد که شما الان میخواهید عده ای شما تحصیل کردین راحت معاف شوید
    • محمد A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
      6 3
      اگه بعضیا نمی رفتن تحصیل کنن و علم رو پیشرفت بدن ممکن بود از یک سرماخوردگی ساده بمیری آقای محترم. پس واسه علم و تحصیل ارزش قائل بشی به نفع خودته
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    4 0
    لطفن از ایشون بپرسین: 5 آیا تاکنون به این اندیشیده اید که حقوق یک سرباز چقدر کم و ناچیزه؟؟ به نظر شما آیا این حقوق در شان یک جوان مسلمان ایرانی که در حال خدمت به کشور، هست؟؟ اصلن جوان رو فراموش کنید. آیا این حقوق در شان نظام جمهوری اسلامی هست؟؟ آیا تاکنون نظرتون به این نکته جلب شده که به احتمال زیاد با این حقوق ناچیز، یک سرباز دوره دو ساله خدمت خودش رو سربار خانواده خواهد بود در حالیکه مشغول خدمت به نظام هست؟؟
  • علینیا IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    5 2
    من سال 87 از خدمت فرار کردم ایا در این طرح من هم میتونم ثبت نام کنم یا نه؟؟؟؟؟
  • علیرضا زرگر A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    7 0
    لطفن از ایشون بپرسین: 6 آیا به نظر شما ثبات در قوانین خدمت نظام وظیفه به آرامش روانی قشر جوان کمکی نمی کنه؟؟ آیا تا کنون نظر شما به این نکته جلب شده که تغییرات مکرر و ناگهانی قوانین مربوط به خدمت در همه زمینه ها از جمله معافیت ها، مدت خدمت، جریمه غیبت و . . . چه فشار روانی رو به قشر جوان جامعه وارد میکنه و عملا امکان برنامه ریزی درست برای آینده رو از اون ها صلب می کنه؟؟ آیا تاکنون به این فکر نیفتادید که با کمی آینده نگری بیشتر، قوانینی رو تصویب کنید که حداقل تا ده سال بدون تغییر باقی بمونن؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 0
    سردار یه تبصره ای چیزی بزارید اینهایی هم که برای خرید سن لب مرز دارن برای مثال 6 ماه کم داره 1سال کم داره هم تکلیفشون معلوم شه اونی که 7 ساله نرفته بعد از این هم هر چند سال بگذره نمیره که
  • بی نام RO ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    3 0
    بیمه ازدواج کی اجرایی میشه و آیا مشکل ازدواج میلیونها جوان بر طرف می شود؟
  • phln A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 3
    سلام این دوستمون درست میگد بیشتریا درس خوندن رفتن سربازی مگه خون شما رنگین تر هست که سن بیشترا کمتر 25 سال دهه 70 برو مثل ما خدمت مرد شی بهانه نیار درس خوندیم
  • نیما A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    23 5
    خداوکیلی سردار به نظرت در بحث سربازی عدالت اجرا میشه؟؟؟؟
  • وحید A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 5
    سلام خدمت سربازی مقدس اینا بهانه هست درس خوندیم همه دیگه درس خوندن تو این دوره اما ما مثل مرد رفتیم با مدرک فوق لیسانس خدمت. شما دهه70 عده ای میگن درس خوندیم یا علی بگین شروع کتنید خدمت مقدس سربازی یاعلی
  • محمد A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 1
    سلام پدراینجانب سربازی خود راکه 2سال بوده در زمان جنگ سپری کرده است در اهواز آیا میتوان کسری خدمت برای خودم بگیرم؟چقدر کم میشه از مدت خدمت و اینکه چطوری باید اقدام کنم؟باتشکر
  • محمد A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    4 3
    لطفا از ایشان بپرسید که کسر خدمت های بنیاد نخبگان نیروهای مسلح تا چه زمانی ادامه دارد؟ ممکن است که ناگهانی متوفق شود؟
  • علی IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    7 1
    1 آیا به نظر ایشون 21 ماه خدمت سربازی اون هم در شرایط صلح اون هم با این شرایط اقتصادی که جوانان باهاش روبرو هستن زیاد نیست؟ فقط در کل دنیا 5 تا کشور اون هم خیلی عقب مونده وجود دارند که این مدت خدمت سربازی دارند. 2 الان من دانشجوی دکتری هستم بیست و نه سال دارم ولی چون خدمت سربازی دارم هیچ جا به هم کار نمی ده. یه فکری هم برای کسانی که مرتکب غیبت و تخلف نشدن و فقط درس خوندن بکنن و سنشون زیاد شده بکنند. به خدا در هیچ کجایی برای کسانی که عمرشون رو برای درس خوندن می ذارن نمی گن رفتی برای خودت مدرک گرفتی تاره بهشون کار هم نمی دن.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    27 8
    به نظرم فارغ التحصیلان مدرک فوق لیسانس و دکترا که متاهل باشند باید معاف بشوند و به کشور خدمت کنند چه معنی داره به سربازی بروند.
    • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
      10 1
      چون شما این شرایط رو داری؟ فارغ التحصیلان مجرد چه گناهی دارند که به خاطر بی پولی نتوانسته اند ازدواج کنند
  • امید IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    2 0
    با سلام من بعد از 12 سال تقریبا 3 ماه قبل برگشتم خدمت با سن34 سالخد مت خودم تمام شده ولی یگان اذیت میکنه ترخیصم نمیکنه میگه باید ملاک خدمتیت سال94 باشه ترو خدا برسی کنید
  • ناشناس A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    3 2
    با عرض سلام خدمت سردار : چرا قانون خريد خدمت شامل اونايي كه پنج سال غيبت دارن نميشه مگه نميشه عوضش كنيد پنج سال اخه اينجوري سه سال جامعه جلو ميوفته
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    3 1
    با سلام سرداو چرا گرفتن گواهينامه بايد كارت پايان خدمت داشته باشيم اخه اين هم انصافه هيج جاي دنيا گواهينامه با كارت پايان خدمت نميگيرن
  • ایمان A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    4 1
    سلام میخواستم از سردار بپرسین از تاریخ انضراف 8سال غیبت محاسبه میشه یا از اخرین مدرک تحصیلی خیلی ها سردرگم هستن حتما سوال فرماید .ممنون
  • همایون A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    4 1
    چرا باید جوونا رو دو سال ببرید به سربازی که 2 سال عمرشون رو تلف میکنید. منطقی جواب بده سردار. منطق فقط
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    11 1
    سربازی اجباری جز بهم ریختن زندگی و تمام شور و شوق یک جوان تازه فارغ التحصیل هیچ نتیجه دیگری ندارد. من سال 86 خدمتم تمام شده.باور کنید بعداز 8 سال بکرات خواب میبینم که خدمتم تمام شده ولی به من میگن باید برگردی 2 ماه دیگه خدمت کنی
  • محمد A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 1
    سلام خدمت جناب سردارعزیزتوروخداآنهایی که سابقه اعزام دارن و۶سال ازسابقه اعزامشون میگذده وباپرداخت جریمه معاف کنیدبایک بدبختی پول ردیف کردیم واسه معاف شدن من متولد1368هستم اگرسابقه اعزام نداشتم بهم میخوردخریدخدمت توروخداسابقه اعزام وببخشیدتابه مایی که 6سال فرارازسابقه اعزام میگذره بخوره
  • فرشید A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 2
    سلام .من الان متولد سال 55 هستم .و اصلا خدمت نرفتم میشه غایب .ایا جریمه غیبت من بخشیده شده یا باید با اصل پول خدمت همه را بپردازم. ممنون از جواب دهی شما.در ضمن مدرکم زیر دیپلم است داری دو فرزند.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    2 1
    سلام دوبرادری اجرا کنید
  • ارش A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    3 7
    سلام فرق یه عده ای تحصیل کردها که با اونا که خدمت کردن یا دارند رفتن خدمت چیه که میخواد معاف شن یا بخرن ماهم تحصیل کردیم اما رفتیم خدمت
  • کامران A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    2 1
    با سلام من 35 سالمه و متولد 1360 با یک فرزند سال 1387 فرار کردم و مدت فرارم 7 سال و 9 ماهه.چرا این طرح نباید شامل حال بشه؟ ضمن اینکه قبل از رفتن بخ خدمت هم غیبت داشتم.لطفا جواب بدید .ممنون
  • nasim IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    2 18
    چطوری میتونیم سربازان فراری را معرفی کنیم؟ عده ای که خودشونو معرفی نمیکنن و خیلی راحت دارن زندگیشونو می کنن.. به خصوص در شهرستانها چطوری آنها را به دولت شناسایی کنیم که اخطاریه بگیرن
  • حمید A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    4 7
    سلام من فوق لیسانس دارم خدمت رفتم اینقدر دوست دارم دوباره برم خدمت مقدس سربازی یادش بخیر
  • میلاد A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    3 8
    سلام چه لوازمی هست عده ای که به قول خودشون هشت سال معافیت تحصیلی گرفتن رفتن دانشگاه ازاد از جیب بابای دور زدن خدمتا بعدش بیاند معاف شن یابخرند انوقت تکلیف ما که تحصیل کردیم رفتیم چیه،
  • محسن A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    4 7
    سلام عده ای مسخره کردن خودشون را دیگه همه دانشگاه ازادتحصیل کردن کیه تحصیل کرده نیست
  • معین A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    9 1
    سردار عزیز آیا خودتان به 21 ماه خدمتی که تنها 2 ماه آن آموزش و 18 ماه آن بیگاریست معتقید؟آیا آن را مقدس و لازم میدانید؟ آیا فرزند شما و دیگر همکاران بالا رتبه روال خدمتشان با دیگران یکسان است؟سیستم نظامی موجود در مورد خدمت وظیفه را سیستم پاکی میبینید؟ سردار اگر به شما بگویند باید بعد از کارشناسی ارشد 7 ماه منتظر باشی و بعد 2 سال بدون هدف در یک جای نامعلوم بدون حقوق فقط زمان را بگذرانی اصلا به ازدواج یا کار قبل از این وضعیت و یا سرنوشت خود بعد از آن فکر هم میکنی؟؟؟ اصلا انگیزه ای برایت میماند؟ آیا خدمت 21 ماهه بدون برنامه ریزی ، بودجه و توجه به شرایط جوانان غیرشرعی نیست و ظلم محسوب نمیشود؟؟؟
  • امیر A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    3 1
    با سلام. در سال 93 اعلام کردید که به مشمولین متاهل که به خدمت اعزام شوند دو ماه و به ازای هر فرزند سه ماه کسری خدمت تعلق میگیرد. علی رغم اعلام آن متاسفانه کسری متاهلین اعمال نشد و به ازای هر فرزند تنها دو ماه کسر خدمت اعمال گردید. هنگامی که مطلبی را اعلام میکنید و مردم بر اساس آن برنامه ریزی میکنند ، باید به آن ملتزم باشید. خواهشمندیم به قول خود وفا کنید
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    7 1
    ۱ چرا برای تحصیل کرده ها دوره پست کردن دفترچه تا اعزام طولانیه؟ وچرا اعزام دو ماه به دوماه هست این مدت خودش باید جزو سربازی حساب بشه چون داره عمر مشمول تلف میشه ۲ واقعا کی میخوایم برای احترام به سرباز کاری کنیم؟ با فوق لیسانس میری سربازی یه فرد دیپلمه که حتی سنش هم ازت کمتره بدترین توهین ها رو بهت میکنه 3 به نظر من بزرگ ترین معضل فرهنگی و اجتماعی سربازی به شکل فعلیه چون اولا یه عدع برای تاخیر سربازی درس میخونن که بار مالی اضافه ای روی دوش کشور انداخته، سربازی سن ازدواج رو برده چرا کار علمی در این مورد انجام نمیشه؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 2
    ایا کسر خدمت برای افراد متاهل وجود داره؟همچنان که چیزی ابلاغ نشده
  • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    3 1
    سلام من فوق دیپلم و سی و هشت سال سن دارم. دارای پسری هشت ساله و پدر و مادرم را در سانحه تصادف وقتی فقط یک سال داشتم از دست دادم اما چون تک فرزند بودم معافیت به من تعلق نگرفت چون میگفتند تو کسی رو نداری که کفالتش رو به عهده بگیری از نظر مالی هم مشکل دارم که خدمت رو بخرم آیا راهی برای معافیتم هست ؟
  • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 1
    سلام. منسال82فراری شدم.19ماه خدمت کردم زن و بچه هم دارم دوماه ازخدمتم مونده بود که به دليل مشکلاتی نتونستم ادامه خدمت روبرم آيااين طرح 8سال قيبت بهم ميخوره
  • بی نام A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    8 1
    با سلام خدمت سردار، بنده در حال خدمت هستم با مدرک لیسانس مهندسی بدون غیبت دفترچه ای و دارای ۵ مدرک معتبر در زمینه تحصیلی خودم، خواستم سوال کنم آیا نظافت سرویس های بهداشتی یگان لب مرز کشور با توجه به شرایط من و سربازان امثال من برای این کشور مفید تر هست یا کمک کردن در بقیه عرصه های علمی؟ بنده طرح و پروژه امنیتی حفاظتی رو در وزارت دفاع انجام دادم که مورد تحسین قرار گرفت. آیا به نظر ایشون فرصت سوزی نیست؟آیا همین جوون ها نیستند آکه آینده این کشور رو میسازند؟ یا نباید شرایط خرید خدمت، انجام پروژه به جای کسری خدمت برای کسانی که مدرک کارشناسی دارند، و... برای این افراد در نظر گرفته شود؟ چرا باید با جوونا این چنین برخوردایی بشه؟ چرا زمینه فرار مغزها رو فراهم میکنید؟
  • دانشجو A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    5 2
    ما واقعا روی پروژه های کسری حین تحصیل مقطع ارشد حساب کردیم، من روی این حساب رفتم ازدواج کردم که بتونم سربازیم رو بگذرونم اما از وقتی شنیدم این اپشن فقط برای فارغ التحصیلاست استرسی شدم، توی یک سال یعد از فارغ التحصیلی مگه من چقدر میتونم کسری بگیرم؟ بعدش باید خونواده ام رو ول کنم برم پادگان پا بکوبم؟ نمیگم قوانین رو آسون کنید، تو رو خدا قوانین رو عوض نکنید، ملت رو حرفای شما حساب باز میکنند، به عنوان مثال من روی کسری جبهه بابام هم حساب کردم، هر سال که میشه منتظرم بگن دیگه کسری ایثارگری به حساب نمیاد.
  • بی نام A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    8 4
    آیا معافیت سه برادری بر میگردد
  • احمد علی IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    13 1
    چرا کسری خدمت 3 ماه متاهلین رو اجرا نکردن و دروغ گفتن؟ دروغ و دروغ. چرا لااقل ی کسری 2ماه برای متاهلا قائل نمیشن. جواب زندگی تباه شده مارو کی میخواد بده؟ از خدا بترسید از خدا بترسید
  • کریم A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    2 2
    من سال۸۲ازخدمت فرارکردم,درصورتی که ۴۵روزبیشترازخدمتم نمونده بود.الانم پول ندارم بخرمش .میخام ادامه خدمتم رو برم. باید برم پلیس ۱۰ یابرم یگان خدمتم خودمو معرفی کنم که شامل عفو بشم
  • بی نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    15 1
    چرا دوره آموزشی و در کل سربازی افراد در شهر خودشون انجام نمیشه و افراد از شهر خودشون به شهرهای دیگه فرستاده میشن ؟
  • حمید IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    7 1
    سلام. کارت های پایان خدمت جدید نسبت به کارتهای قبلی چند نقطه ضعف دارند به عنوان مثال مدت خدمت انجام شده در آنها درج نشده و فقط تاریخ شروع و پایان ذکر شده است .مشکل موقعی بوجود می آید کی کسانی که مثل من دو قسمت خدمت کرده اند سال 74 3 ماه و سال 77 تا 78 18 ماه فقط تاریخ شروع و پایان خدمت قسمت دوم در کارت نوشته شده است که مثلا می شود 18 ماه . حالا بیا و برای بعضی ادارات مثل بیمه و .... ثابت کن 21 ماه خدمت کردی. نقطه ضعف دیگر جنس بسیار نامرغوب کارت می باشد . آخه اینهمه پول بابت تعویض کارتها از مردم گرفته می شود انصاف نیست کارتی بدتر از قبلی ها داده شود .....
  • احمد A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    4 17
    سلام خوش به حال بچه پولدارها که رفتن دانشگاه ازاد یه مدارک گرفتن رگ گردنشون باد میکن دم از تحصیل کردیم اینا میزند بعدشم انتظار دارد بخرند سربازیا
  • اصغر EU ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    15 2
    باسلام چرا مشمولان سن بالا که نه انگیزه دارن نه به درد نظام میخورن طبق گفته سردار راحت تر معاف نمیکنید درحالیکه متولدین 54 رو راحت معاف کردین دربیست وهفت سالگی راهی بیاندیشد تا ماهم بتونیم خدمتمونو بخریم از طرف یکو نیم ملیون سرباز غایب خاموش
  • امیر A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    24 1
    جواب خدا رو تو اون دنیا ، چه جوری می خواید بدید در قرآن گفته شده حتی در دین هم اجباری نیست ... شما در چه جایگاهی هستید که جوونا رو مجبور به انجام خدمت سربازی برانگیز می کنید ...
  • س IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    15 22
    دوستان عزیز این سربازی چه غلط و درست در کشور ما اجباری هست و وقتی کامنتها را می خوانم به جملات مشابه مثل: این عدالت نیست چرا فلان کس معاف می شود و من نمی شوم و یا اینکه سربازی فلان و بلان هست برمی خورم .دوستان یک کلام بگم راحت بشید هر وقت که به سن مشمولیت رسیدید اگر می خواهد بلاتکلیف نباشید هر چه زودتر برید سربازی و اگر هم قصد خدمت رفتن هم ندارید برید دنیال کار و بیخود هم وقت خودتان در دانشگاه های آزاد حرام نکنید وقتی که می دانید از کار خبری نیست و اگر هم هیچ کدام از این کارها را نمی خواهید انجام بدهید نرید خدمت و بلاتکیف بمانید تا در سن 40 سالگی شما را معاف کنند .
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    1 0
    چی شد پس ؟
  • محمد A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    1 0
    با عرض ادب واحترام خدمت سردار عزیز...من جوانی هستم 33 ساله که تمام خرج ومخارج زندگی بابندسوپدرومادرم ناتوان وبرادروخواهرم بیکارهستن. .خداشاهده یکروزنباشم زندگیمون متلاشیه. .اکنون پنج سال است غیبت دارم.ب نظرشما با 33 سال سن واونهمه مشکلات خانوادگی وطلاق پدرومادر ودیسک کمر ومخارج سنگین زندگی میشه خواهروبرادر آمو ول کنم به امان خدا. .سردار خداوکیلی راجع به من وامثال ماهم تصمیم بگیرید. .مثلا شرایط سنی بالای 28 تاسی به بالاهم اضافه شه.اجرتان باخداوند سبحان
  • سعید IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    0 0
    سلام خسته نباشید من یک مشکل دارم من مدرک دیپلم دارم ولی داخل سیستم زدن دوم دبیرستان من از استان سیستان و بلوچستان از شهرستان ایرانشهر هستم و حالا من چیکار کنم که مدرک خودم رو داخل سیستم بزنن میرم پلیس 10بهم میگن باید بری استان حالا تکلیف من چیه من دوم دبیرستان در حال تحصیل بودم چطور رفتم درخواست دادم بهم میگن درخواست قبلی دادی چیکار کنم من گیج شدم الان داخل سیستم زدن دوم دبیرستان با ینکه مدرک تحصیلی خودم رو بردم
  • وحید A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    1 0
    سلام من تاریخ اعزامم به خدمت 10.9.91 است 3صایقه فرار دارم از خدمت متول سال 71 هستم ایا میتونم استخدام نظام بشم