ایسنا نوشت: آرژانتینی ها در اولین دور دوم انتخابات در تاریخ این کشور در حالی امروز (یکشنبه) پای صندوق‌ می‌روند که براساس نظرسنجی‌ها اپوزیسیون که به اصطلاحات اقتصادی متعهد شده پیشتاز است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، انتظار می‌رود حدود 32 میلیون تن در این انتخابات که از 6 صبح امروز آغاز شده شرکت کنند. شورای انتخابات ملی آرژانتین گفته است نتایج اولیه این انتخابات‌ ساعت 7:30 شب و نتیجه قطعی‌تر ساعت 10 شب اعلام خواهد شد.

آرژانتینی‌ها در طول این انتخابات مسائل متعددی چون افزایش جرایم و همزمان افزایش قیمت‌ها را در ذهن خواهند داشت؛ انتخاباتی که گفته می‌شود رفراندومی برای کریستینا فرناندز، رئیس جمهوری آرژانتین و سیاست‌های چپ‌گرایانه او محسوب می‌شود.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین پس از حضور قدرتمند مائوریکو ماکری، رهبر اپوزیسیون در دور اول انتخابات در 25 اکتبر در برابر دنیل سیولی گزینه رئیس جمهور فعلی برگزار می‌شود.

فرناندز کرچنر، دهم سپتامبر قدرت را واگذار خواهد کرد و به 12 سال حکومت بی‌وقفه خاندان کرچنر در آرژانتین خاتمه می‌دهد. فرناندز از زمان گرفتن قدرت از همسرش در اواخر سال 2007 علاوه بر بودجه بزرگترین شرکت انرژی آرژانتین در بودجه بازنشستگی این کشور نیز اختلاس کرد. جدای از این اما برنامه‌های رفاهی را افزایش داد و با صندوق سرمایه‌گذاری تامینی آمریکا که به دلیل بدهی‌ها در آرژانتین فعالیت می‌کرد مقابله کرد.

رئیس جمهوری آتی باید با کاهش ذخایر بین المللی دست و پنجه نرم کند و به دنبال حل برنامه‌ای باشد که مانع از پرداخت‌های خارجی می‌شود.

مائورو روکا، اقتصاددان مستقر در نیویورک در این باره می‌گوید: دولت بعدی آرژانتین انتظار می‌رود عمل گرایی بیشتری در سیاستگذاری اقتصادی به خرج دهد. هر دو نامزد وعده‌هایی در این زمینه داده‌اند اما اکثر این سیاست‌های اصلاحی باید عدم تعادل اقتصاد کلان آرژانتین را هدف قرار دهد.

براساس نتایج چهار نظرسنجی اخیر ماکری 2 / 48 درصد آرا و سیولی 5 / 40 درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =