ایسنا نوشت:یک "منبع آگاه" عراقی از توافق آمریکا، فرانسه و روسیه برای از بین بردن رهبر داعش و معاونان ارشد وی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این منبع آگاه به روزنامه المستقبل گفت: فرانسه و روسیه خواهان تضمین حمایت ناتو به ویژه ترکیه از عملیات نظامی خود علیه پایگاه‌های داعش در سوریه هستند و عملیات ویژه‌ای در آینده نزدیک برای خارج کردن ابوبکر بغدادی، رهبر داعش و معاونانش از مخفی‌گاه‌هایشان صورت خواهد گرفت.

این منبع که نامی از وی ذکر نشده اعلام کرد: نینوا آخرین منطقه‌ای است که از طریق این عملیات هدف قرار خواهد گرفت. فرانسه نمی‌خواهد پیش از آنکه بیشتر رهبران داعش را از بین ببرد آن‌ها از سوریه خارج شوند چراکه خروج تروریست‌ها از سوریه به منزله خسارتی برای فرانسه است.

روزنامه المستقبل به نقل از این منبع افزود: شهر رقه تاکنون آسیب زیادی ندیده است تنها برخی مناطق حومه آن بمباران می‌شود. فرانسه عمدا امکانات خود را برای یافتن رهبران داعش در رقه بکار گرفته است. بغدادی و دیگر رهبران داعش از طریق حملات هوایی یا عملیات ویژه‌ای که همپیمانان پاریس اجرا خواهند کرد، کشته و یا تا ابد مخفی خواهد شد.

وی ادامه داد: همگان کشتار اخیر در پاریس را نقطه سرنوشت ساز و نهایی در تاریخ داعش و مداخله شدید فرانسه همانند مداخله روسیه می‌دانند. همچنین فرانسه و هم پیمانانش احتمالا با دادن تضمین‌های بین المللی برخی رهبران داعش را به جدا شدن از این گروه وادار خواهند کرد. این مسئله مطرح شده و آمریکا دنبال تحقق آن است.

این منبع تاکید کرد: بیشتر رهبران نظامی عراقی معتقدند که از طریق تحلیل نتایج حملات روسیه در سوریه می‌توان به وجود تاثیر بیشتر حملات آمریکا پی برد. مناطقی که روسیه در آنجا حملات خود را انجام می‌دهد تنها حملات بی‌هدفی انجام می‌شود که به پیشروی واضحی نمی‌انجامد.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین نیز اعلام کرد که داعش در برخی مناطق این استان پیشروی کرده و درگیری‌های شدیدی در مناطق شمالی بیجی رخ داده است.

به گفته این منبع داعش با استفاده از تنش سیاسی در استان صلاح الدین و فروپاشی تلاش‌های سیاسی و امنیتی، در این استان پیشروی کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    3 6
    یقینا برا پروراندنش توافق کردن. چون دست پرورده ی خودشونو از بین نمیبرن خیلی براش هزینه کردن.