ایسنا نوشت:رئیس ارتش فرانسه امروز (یکشنبه) گفت که اقدام نظامی کوتاه‌مدت علیه داعش نتیجه‌ای نخواهد داشت. در همین حال فرانسه حملات علیه مواضع شبه‌نظامیان در سوریه را در پی حملات مرگبار پاریس شدت بخشیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پییر دو ویر، رئیس ارتش فرانسه در مصاحبه با روزنامه لو ژورنال دو دیمانش گفت: نمی‌توان در کوتاه مدت علیه داعش به پیروزی رسید. در ارتش ما از دوره‌های بلند مدت بهره می‌گیریم اما مردم به دنبال نتایج سریع هستند. در عراق و سوریه ما در قلب پارادوکس قرار داریم. همه می‌دانند که این درگیری در نهایت باید از طریق دیپلماتیک و از طریق کانال‌های سیاسی حل شود.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار ائتلاف بزرگ با مشارکت آمریکا و روسیه علیه داعش در سوریه شده است و قرار است به‌زودی با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دیدار داشته باشد.

اولاند قرار است روز سه‌شنبه برای گفت‌وگو با اوباما به واشنگتن سفر کند و پس از آن برای گفت‌وگو با پوتین در مورد اینکه ارتش‌های دو کشور چطور می‌توانند با هم همکاری داشته باشند، به مسکو می‌رود.

پییر دو ویر، رئیس ارتش فرانسه می‌گوید که با همتای روس خود درباره کشتی‌های دو کشور در سوریه گفت‌وگوی تلفنی داشته است اما می‌افزاید که فرانسه در حال حاضر هیچ کدام از حملاتش را و یا حتی مشخصات اهدافش را با روس‌ها به اشتراک نمی‌گذارد؛ حتی اگر دشمن مشترکی به اسم داعش باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از زمان بمباران‌ها و تیراندازی‌های سیزدهم نوامبر در پاریس که جان 130 تن را گرفت، جنگنده‌های فرانسوی بزرگترین حملات خود را در سوریه انجام دادند که شامل اهدافی در رقه پایتخت "خلافت" خودخوانده داعش می‌شود.

به گفته رئیس ارتش فرانسه، در مدت سه روز حدود 60 بمب به کمپ‌های آموزشی و یا مراکز فرماندهی داعش شلیک شد.

وی افزود: صادقانه فکر می‌کنم که به آنها آسیبی جدی وارد کردیم.

وی همچنین گفت که فرانسه هم‌اکنون حدود 34 هزار سرباز مستقر در فرانسه و کشورهای خارجی دارد.

اولاند روز دوشنبه گفت که وی از کاهش هزینه‌های دفاعی پس از سال 2019 حذر می‌کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =