انتخاب نوشت: رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه برخی افراد عامل فاجعه منا را توطئه‌ای برای ربودن رکن‌آبادی می‌دانند، ادامه داد: این شایعه‌ای است که صحت ندارد و جفایی به خانواده‌های داغدیدگان است.

سعید اوحدی شامگاه امشب در جمع اساتید و هیئت علمی دانشگاه آیت‌الله بروجردی این شهرستان اظهار کرد: اطلاع‌رسانی‌های سازمان حج و زیارت از فاجعه منا به مردم شفاف، صادقانه و به دور از جوسازی‌های سیاسی است.

به گزارش «انتخاب»، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه برخی ‌‌فاجعه منا را توطئه‌ای برای ربایش رکن‌آبادی می‌دانند، گفت: این شایعه‌ای است که صحت ندارد و جفایی به خانواده‌های داغدیدگان است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل مدیریت بحران در ساختار حج، عنوان کرد: شناسایی ابعاد فاجعه منا در ابعاد علمی با همکاری اساتید و دانشگاهیان ضروری است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مستندسازی از فاجعه منا بعد سیاسی و یکی از وظایف این سازمان است، مجموع عوامل سازمان حج و زیارت را 170 نفر برشمرد و تاکید کرد: در ایام حج بر این تعداد افزوده می‌شود.

وی با اشاره به لزوم هماهنگی میان گروه‌های مختلف در ایام حج، تصریح کرد: در عربستان پیش از ایام حج جلسه توجیهی با حضور همه روسای حج برگزار می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه برخی افراد عامل فاجعه منا را توطئه‌ای برای ربودن رکن‌آبادی می‌دانند، ادامه داد: این شایعه‌ای است که صحت ندارد و جفایی به خانواده‌های داغدیدگان است.

اوحدی با اشاره به اینکه سوء‌مدیریت حکام عربستان در فاجعه منا در نخستین روزهای این حادثه در مصاحبه‌های آنها قابل مشاهده بوده است، یادآور شد: نگهداری 300 تن از جان‌باختگان این حادثه به مدت چهار روز در گرمای 52 درجه سانتی‎گراد در کانتینرها جنایتی بزرگ است.

وی با بیان اینکه ‌کار کارشناسی و حقوقی فاجعه منا توسط وزارت امور خارجه کشور در حال انجام است، خاطرنشان کرد: پیگیری تحقیقی و حقوقی فاجعه منا نیازمند استفاده از ظرفیت دانشگاهیان است و مستندات به دست آمده از فاجعه منا در اختیار مجموعه‌های تحقیقی قرار داده می‌شود.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه تمثال زمان اسارت سعید اوحدی در زندان‌های رژیم بعث عراق به او تقدیم شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =