۰ نفر
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

دلار هفته را با نوسان آغاز کرد؛ صرافی ها امروز دلار را بین 3575 تا 3580 تومان می فروختند و این در حالی بود که بانک مرکزی قیمت دلار مبادله ای را نسبت به روز پنجشنبه هفته گذشته تغییری نداده بود.

مریم یعقوبی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از آنکه دلار هفته پرتلاطمی را پشت سر گذاشت، اولین روز کاری را در هفته اول آذر ماه با آرامش آغاز کرد و نوسان قیمت از 5 تا 10 تومان فراتر نرفت.

سایر ارزها نیز از همین روند تبعبیت کردند تا به این ترتیب بازار ارز ایران در انتظار روزهای آینده بنشیند. این در حالی است که هفته گذشته سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود از عدم تغییر قیمت دلار در لایحه بودجه سال 95 خبر داده بود.

پیش از این برخی اخبار غیررسمی درباره افزایش قیمت دلار به 3100 تومان در لایحه بودجه منتشر شده بود که نظر به سکوت مراجع رسمی در قبال آن، قطعی تلقی می شد اما سخنان چهارشنبه گذشته نوبخت تصویر تازه ای از شرایط محتمل بازار را در سال آینده پیش روی تحلیلگران گذاشت.

اگر خبر دلار 2850 تومانی قطعی باشد و دولت و مجلس بر سر ثابت ماندن این نرخ برای دلار به توافق برسند، می توان این گونه نتیجه گرفت که دولت حساب ویژه ای بر روی منابع ارزی پس از اجرای برجام بازکرده است و تصمیم دارد سیاست تک نرخی کردن ارز را با تزریق منابع در همین حوالی قیمتی اجرا کند.

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =