اشتباه استراتژیک اصولگرایان با حذف لاریجانی از دایره وحدت

ایسنا نوشت: یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با انتقاد از فعالیت ضعیف احزاب در کشور به ارزیابی از عملکرد اصولگرایان و اصلاح طلبان و اعتدالیون پرداخت.

غلامعلی جعفرزاده با بیان این‌که «فکر می‌کنم مجموعه جریان‌هایی که در مجلس حضور دارند اکنون مقبولیت چندانی ندارند»، افزود: زیرا مردم بخشی اعظمی از مشکلات را به تندروها مخصوصا تندروهای منتسب به راست نسبت می‌دهند. معتقدم اگر این‌ها همکاری داشتند شاید مشکلات کمتر می‌شد، البته تا زمانی که احزاب قوی بوجود نیاید این مشکلات وجود دارد؛ اگرچه خوب بود اگر احزاب شکل می‌گرفتند گرچه بعید می‌دانم تا چند سال آینده در کشور این اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: در خصوص فعالیت احزاب معتقدم تا حدودی قوانین موجود سختگیرانه و سلیقه‌ای است. از طرف دیگر احزاب به صورت جدی نمی‌توانند ورود کنند و با این همه محدودیت‌ها و خط قرمزها و ... طبیعتا دچار مشکل می‌شوند.

وی همچنین اظهار کرد: فعالیت نمایندگان در مجلس این‌گونه است که عمدتا در شهرستان‌ها مردم بر اساس سلایق فردی ارزیابی می‌کنند خیلی هم به گروه، جناح و حزب ربطی ندارد در واقع کمتر نوع نگاه سیاسی‌شان دخیل در انتخابات خواهد بود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان این‌که «متاسفانه گروه‌ها از جریان‌سازی فقط درگیری و تشنج را یاد گرفته‌اند»، گفت: هیچ کدام از این گروه‌ها یاد نگرفته‌اند که وفاق، دوستی و محبت را می‌توانند به جامعه تزریق کنند؛ لذا آن‌چه که الان وجود دارد یک اختلاف شدید در داخل همه این گروه‌هاست.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های جریان‌های موجود از جمله اصولگرا، اصلاح طلب و یا جریان موسوم به اعتدال خاطرنشان کرد: در مورد اصولگرایان با این روندی که دارند بعید می‌دانم به یک وفاق و توافقی برسند مخصوصا که زمزمه‌های حذف لاریجانی را هم دارند و این مساله به آن‌ها ضربه خواهد زد و این یک اشتباه بزرگ تاکتیکی است که اصولگرایان لاریجانی را از لیست خودشان خارج کنند. یک بخش از مساله حذف لاریجانی انتقادی است که از عملکرد وی دارند.

وی یادآور شد: در مورد جناح اصلاح طلبان هم این احتمال وجود دارد که در زیر یک پرچم جمع شوند و همچنین اعتدالیون که فکر می‌کنم می‌توانند مجموعه یکپارچه‌ای را جمع کنند.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 1
    سلام ، شما که نماینده دولت هستی نه مردم ،اگه قرارباش مجلس داشته باشیم که بادولت هماهنگ باش پس بهتر دولت نمایندگان مجلس انتخاب کن نه مردم ،اتفاقا مردم دلیل بیشتر مشکلات شون افرادی مثل شما میدونند که فقط بفکر خودش