ایسنا نوشت: فاطمه هاشمی گفت: اگر زنانی که حامی زنان هستند به مجلس راه پیدا کنند قطعا در کاهش تبعیض‌های بین زنان و مردان اثرگذار خواهند بود و ما شاهد وضع قوانین مثبتی در این زمینه در آینده خواهیم بود.

وی که ریاست بنیاد امور بیماری‌های خاص را برعهده دارد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ افزود: قطعا باید تعداد نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی افزایش یابد. اگرچه در قانونی که برای کشور وضع می‌شود زنان و مردان با هم فرقی نمی‌کنند ولی طی 30 سال گذشته مشخص شده که خیلی فرق می‌کند که زنان در وضع قوانین دخیل باشند البته لازم است زنان نماینده، حامی زنان باشند نه اینکه حامی پست خود در مجلس باشند.

این مدیر زن درباره راه‌های جلب مشارکت زنان در شهرهای کوچک برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه در شهرستان‌ها زنان فعال‌تر از تهران هستند. به هر شهرستانی که سفر می‌کنم هم با مسوولان زن فعال و هم جامعه زنان فعال و علاقمند مواجه می‌شوم.

هاشمی در پایان با تاکید بر نقش رسانه‌ها در افزایش تعداد زنان به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: رسانه‌ها با تبلیغات خود می‌توانند زنان را تشویق کنند که به کاندیداهای زن رای دهند.

۴۲۴۲

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =