روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت: روز پنجشنبه، تعدادی از افراد خودسر در قرچک ورامین با حمله‌ور شدن به حجت الاسلام موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات، که برای سخنرانی در جمع اصلاح طلبان منطقه ورامین به این شهر رفته بود، عمامه از سر وی انداختند و قصد داشتند مانع سخنرانی او شوند. هر چند این سخنرانی انجام شد،‌ لکن این تاسف نیز برای تمام نیروهای انقلابی وعلاقمندان به نظام جمهوری اسلامی باقی ماند که چرا بعد از گذشت حدود 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و درحالی که کشورمان از یک نظام قانونمند اسلامی برخوردار است، هنوز عده‌ای به خود اجازه می‌دهند هر کاری که مایل هستند انجام دهند و به هیچ قانونی پای بند نباشند؟

با قطع نظر از عملکرد دولت اصلاحات و شخص وزیر کشور آن دولت، اصولاً اینکه عده‌ای از شهروندان نظام جمهوری اسلامی نتوانند در امنیت کامل برای تشکیل اجتماعات قانونی اقدام نمایند و اظهارنظر کنند،‌ به عنوان یک نقض بزرگ در کارنامه این نظام ثبت می‌شود و وجود چنین نقصی برای این تنها نظام اسلامی در جهان مایه سرافکندگی است. این انتظار، اختصاص به جناح اصلاحات ندارد، جناح مقابل اصلاحات نیز باید از همین حقوق برخوردار باشد.

نکته قابل توجه در ماجرای روز پنجشنبه قرچک ورامین اینست که افراد خودسر برای ممانعت از سخنرانی وزیر کشور دولت اصلاحات و برهم زدن تجمع اصلاح طلبان، شعار «مرگ بر فتنه‌گر» می‌دادند و کسی که آنها را رهبری می‌کرد نیز گفته است: فتنه خط قرمز است و نباید به اصحاب فتنه اجازه تجمع داده شود.

در کشوری که قرار است حاکمیت با قانون باشد، تشخیص اینکه چه کسی فتنه گر است باقانون است. وقتی مسئولین قانونی برای برگزاری یک تجمع اجازه صادر می‌کنند و سخنرانی افرادی را بلامانع تشخیص می‌دهند، کسی حق ندارد از چنین تجمعی ممانعت کند و مانع سخنرانی شود و اگر کسی به صدور مجوز ایرادی دارد باید از مجرای قانونی وارد شود و از هرگونه اقدام خلاف قانون و خودسرانه پرهیز نماید. ایجاد امنیت و تامین آزادی‌های قانونی برای عموم مردم، از پیش نیازهای انتخابات هستند و همه باید بپذیرند که مردم ایران با بلوغ فکری و رشد سیاسی بالائی که دارند این قدرت را دارند که سره را از ناسره تشخیص بدهند و به قیم و کسانی که به صورت فراقانونی برای آنها تعیین تکلیف کنند نیازی ندارند. ضمناً اگر قرار باشد هر کس به تشخیص خود اقدام به فتنه گر معرفی کردن افراد نماید، پس بسیاری از مردم که رئیس دولت دهم را شروع کننده فتنه می‌دانند باید او را به هر جا می‌رود تعقیب کنند. چه وقت می‌خواهیم تعیین تکلیف این قبیل مسائل را به قانون بسپاریم؟

بعد از انتشار خبر واقعه روز پنجشنبه قرچک ورامین، وزیر کشور به استاندار تهران دستور داد برای شناسائی عاملان این واقعه و معرفی آنان به دستگاه قضائی اقدام سریع نماید.

هر چند این واکنش وزیر کشور را باید مثبت تلقی کرد اما آقای وزیر به این سئوال نیز باید پاسخ دهد که اگر شما در واقعه حمله به دکتر علی مطهری در شیراز با سرعت لازم اقدام می‌کردید، آیا واقعه قرچک ورامین رخ می‌داد؟ عاملان واقعه تاسف بار شیراز با گذشت چندین ماه هنوز مجازات نشده‌اند و استاندار وقت فارس نیز بعد از مدت‌ها کنار گذشته شد. تجربه شیراز باید آقای وزیر کشور را به این نتیجه رسانده باشد که فقط برخورد قاطع و سریع با متخلفان است که می‌تواند مانع اخلال در نظم و امنیت کشور شود و وزیر کشور را درانجام وظیفه مهم حفاظت از امنیت داخلی یاری نماید.

امنیت تجمع روز پنجشنبه قرچک ورامین،‌ با معاونت امنیتی استانداری تهران ارتباط مستقیم پیدا می‌کند و این سوال مهم را باید استاندار تهران پاسخ دهد که چرا فردی که از نیروهای نشان‌دار دولت احمدی نژاد بوده و هست همچنان عهده‌دار معاونت امنیتی استانداری تهران است؟ چرا به این دستور رئیس‌جمهور روحانی که بارها خواستار کنار گذاشته شدن افراد غیرهمسو با دولت یازدهم از مسئولیت‌های مهم و حساس در بدنه وزارت کشور و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها شده عمل نگردیده است؟

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خخ IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    8 100
    بله حق دارید قلم فرسایی کنی چون فقط شما دارید یه طرفه قلم فرسایی میکنید چون رسانه در خدمت شماست همه مردم را محکوم میکنید اگر ازادی بیان هست خوب بنشینید حرف طرف مقابل هم گوش بدید که اینها ارازل اوباش نبودن برادر همین افرادی که اسمشون ارازل اوباش میخوانید خدای ناکرده اگر جنگ بشه اینها تو خط مقدم هستند وشماها اخر صف جنگ هم قرار نخواهید داشت چون بهترین توجیه شما این خواهد بود که فعلا مسولیت مملکت دستتان هست
    • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
      42 1
      ولى اين دليلى نميشه كه بگيرن ملت رو كتك بزنن
    • آرمان A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
      44 3
      چه بامزه جنگ بشه اینها تو مقدم هستند برو عمو دلت خوشه ها اونی که همیشه صداش بلنده از همه ترسو تره و زودتر فرار میکنه جالبه میگی رسانه در دست اصلاحاته اما نمیگی کیهان و وطن امروز و 9 دی و امثال اینها چی هستن؟ اینا رسانه نیستند؟؟یا چون کسی اونا رو نمیخونه میگی رسانه نداریم؟؟؟ اتفاقا حرفت کاملا درسته که میگی باید حرف طرف مقابل هم گوش بشه اما با این وضعیت هوچی گری که راه میندازید شما به حرف طرف مقابل گوش میکنی؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
      36 3
      نه برادر. اینها اگه خدایی نکرده جنگ بشه، دقیقن در پستوها قایم میشن
    • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
      36 2
      عزیزم انها که جبهه رفتند کسانی دیگه بودند نه یه عده که .........خودت بهتر میدونی
    • عادل ام جی A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
      9 1
      برادر جان سلام علیکم شما یه بار دیگه متن بالا رو بخون چی نوشته اصلا کلمه ای که بگه اینا افراد ارازل و اوباش بودن ننوشته فقط نوشته افراد خود سر که واقعا خود سر هستند مگه مملکت قانون نداره مگه شهره هرته که هرجا میرن جارو جنجال میکنن. بعد میگن چرا چهره بسیجی ها رو خراب می کنید این چیزها هستند که مردم دیگه نمی تواند به بسیجی ها اعتماد کنن. در ضمن این بابا قلم فرسایی نکرده حقیقت رو گفته.
  • علی A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    17 2
    برادر عزیز یک عمر قلم دست شما بوده بزار یه مدت هم دست اینا باشه، همیشه که در روی یک پاشنه نمیچرخه
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    33 1
    مسئله امران هستند که همیشه مصون می مانند وفقط با ریش تراش دزدان برخورد می شود هر زمان که امران از دیوار پولادین مصونیت خارج وهمچون سایر افراد با انها برخورد سد ان وقت می توان ریشه این مسائل را خشکاند مثلا چرا در همین دادگاه حمله کنندگان به علی مطهری چرا امران قضیه از جمله محاکمه شوندگان نیستند؟
  • ramin IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    1 0
    آقای نقوی حسینی نماینده محترم قرچک هر کس هم ندونه من به عنوان یه شهروند قرچک میدونم که اون افرادی که تو اونجا تجمع کردن و هر چی لایق خودشون بود رو به بقیه نسبت دادند اطرافیان شما بودند.حالا که موضوع ممکنه پیگیری شه ،شدن مردم و کسبه و ....؟ واقعا متاسفم که نماینده شهرم همچین تفکری داره.