ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور گفت: از اواخر روز یکشنبه در جنوب غرب کشور ابرناکی و بارش شروع شده و روز دوشنبه جنوب و جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد. طی دو روز آینده در برخی مناطق جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.

احد وظیفه ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امروز در دامنه‌های شرقی البرز و شمال شرق ابرناکی و دربرخی مناطق بارش باران گاهی با وزش باد پیش بینی می شود که بارش در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد: این موج روز شنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال بوده و سبب ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد شد و اواخر وقت این روز از مرزهای کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور گفت: فردا شنبه بارش باران در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و بارش برف در ارتفاعات این استان‌ها و رگبار و رعدوبرق در شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان را خواهیم داشت.

وظیفه تاکید کرد: با توجه به پیش بینی بارش برف در ارتفاعات توصیه می‌شود، تمهیدات لازم برای تردد در مسیرهای ‌کوهستانی مناطق یاد شده بکار گرفته شود. همچنین باید توجه کرد که روز شنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.

به گفته وی، روز یکشنبه در غالب مناطق کشور جو نسبتا پایدار است که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت است. البته از اواخر روز یکشنبه در جنوب غرب کشور ابرناکی و بارش شروع شده و روز دوشنبه جنوب و جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد. طی دو روز آینده در برخی مناطق جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور همچنین وضعیت جوی پایتخت را نیز طی سه روز پیش رو پیش بینی کرد و گفت: امروز آسمان تهران نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و کاهش ابرو ورزش باد خواهد بود. فردا هوای تهران کمی ابری در پاره‌ای نقاط همراه با مه صبحگاهی است و در روز یکشنبه نیز کمی ابری در پاره‌ای از نقاط غبارآلود است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =