تسنیم نوشت:امام جمعه مشهد مقدس گفت: در کشور ما برخی عزیزان این تبعیض را داشتند و به محض اتفاق فرانسه تلفن زدند اما بعد از 48 ساعت به بیروت زنگ زدند.

آیت الله علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس با تبریک آغاز هفته بسیج اظهار داشت: امیدوارم خداوند متعال بسیج ما را در سپاه وجود حضرت بقیه الله ثبت نام کند، امروز آنچه مهم است مسئله نقش آفرینی بسیج در تمامی ابعاد زندگانی اجتماعی ما و عمدتا در حوزه امنیت است.

وی با اشاره به اینکه تاسیس بسیج یک امداد غیبی از ناحیه وجود امام زمان بود تصریح کرد: در زمانی که آمریکا تهاجم نظامی علیه ایران از طریق صحرای طبس انجام داد و با مدد غیبی پروردگار و رسالت طوفان شن در هم کوبیده سد و ذلت آمریکا اثبات شد این فکر به مغز امام تبادر کرد که بسیج تشکیل شود.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: علاوه بر این امداد غیبی، تاسیس بسیج نیز یک تفکر الهی بود و بسیج یک چنین نهاد مبارکی است، امروز مردم ما در این منطقه آشوب زده اطراف خود، احساس امنیت می‌کنند و این بخاطر دلاوری نیروهای مسلح ما در سپاه و نیروی انتظامی و به دلیل ابرحضور مردم ما در نهاد بسیج است.

وی افزود: ببینید در دنیا و در مهد تمدن فرنگ چه خبر است و مردم در چه ذلتی زندگی می‌کنند؟ جامعه ما از این امنیت برخوردار است، قضیه تروریستی حمله به فرانسه را ببینید، از نظر انسانی این قضیه را محکوم می‌کنیم، در این محکومیت یک تبعیض در دنیا اتفاق افتاد که آن هم نارواست.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: 24 ساعت قبل از این انفجار شیعیان لبنان به وسیله جریان تروریستی از میان رفتند و صدایی از کسی بلند نشد اما بعد از فرانسه تمام دنیا به صدا درآمدند. چطور شد؟ مگر آنها انسان نبودند و حتی در کشور ما نیز برخی عزیزان این تبعیض را داشتند و به محض اتفاق فرانسه تلفن زدند اما بعد از 48 ساعت به بیروت زنگ زدند.

وی خاطرنشان کرد: داعش مولود اروپا و پدید آمده غرب است، از 30 سال قبل تبلیغ وهابیت به اسم اسلام آزاد بوده است و فعالیت عربستان در همه کشورهای اروپایی برای تبلیغ وهابیت گسترده بوده است اما هر زمان جمهوری اسلامی خواست یک فعالیت فرهنگی داشته باشد با همه توان امنیتی و پلیسی مقابل ایران ایستاده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: وهابیت یک موجود دست ساز انگلیسی است و تبلیغ آن در اروپا آزاد بوده است و نسل جوان اروپا به طرف این جریان خشن پرور هدایت شد و در این زمینه خود اروپایی‌ها مقصر بودند و امروز در خود فرانسه بیش از 2 هزار نفر از اعضای داعش حضور دارند و نیمی از اینها در سوریه جنگ می‌کنند و مسلمان کشی راه انداختند و نیمی دیگر در فرانسه سازماندهی شده هستند و تشکیلات دارند و دولت فرانسه به اینها کمک می‌کرده است و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی فرانسه از این قضیه آگاه بودند.

آیت الله علم الهدی گفت: مسئله وهابیت به وسیله خود اینها اتفاق افتاد، تحلیل این قضیه چند احتمال را به ذهن متبادر می‌کند؛ یکی اینکه بعد از توفیقات در سرکوب تروریست‌های داعش سبب شد اینها عصبانی شوند و به اربابان خود حمله کنند.

وی افزود: احتمال دیگر در این مسئله این است که اصولا مردم از حادثه 11 سپتامبر این ذهنیت را دارند که آمریکا و لابی صهیونیسم 11 سپتامبر را ایجاد کردند و سه هزار آمریکایی را سوزاندند تا زمینه لشگرکشی به عراق و افغانستان فراهم شود، از کجا معلوم که حادثه فرانسه هم از جنس 11 سپتامبر نباشد؟

امام جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: احتمال سوم این است که آمریکا می‌خواهد استکبارستیزی را به جریان جنگ صلیبی میان مسیحیت و اسلام بکشانند، دنیای اسلام در فضای استکبارستیزی است، فرآورده نوباور انقلاب اسلامی در دنیا همگانی شده است.

وی افزود: احتمال چهارم این است که نوع عملیات اسرائیلی است، این عملیات فرانسه هم از نوع کارهای صهیونیستی و اسرائیلی است و مبتکر اصلی ممکن است خود اسرائیل باشد. داعش امروز پیاده نظام جان برکف اسرائیل در کشورهای اسلامی است. اسرائیلی‌ها امروز مدعی هستند اگر ما نباشیم مسلمانان اروپا را از میان برمی‌دارند و ما عامل نگهبان اروپا هستیم و با این ادعا از اروپا باج و امتیاز می‌گیرند.

آیت الله علم الهدی گفت: ما باید از این موقعیت استفاده کنیم، دولت هم موظف است با امکانات تبلیغی این مسئله را دنبال کند اما این رسالت بر دوش همه ما است باید در فضای مجازی با پوسترسازی های مختلف کاری کنیم که اسلام عدالت، امنیت و رحماء بینهم در قالب تصویر و گرافیک و فیلم و سریال به دنیا ارسال کنیم.

17214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    2 1
    شما برو اسيد پاشها را پيدا كن محكوم كردن افراد خارج كشور پيش كشت باشد