انتخاب نوشت:نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: هر نیروی ایرانی در سوریه ۱۰۰ هزار بسیجی تربیت می‌کند.

حجت‌الاسلام علی سعیدی در مراسم اربعین سردار شهید حاج حسین همدانی با بیان اینکه در طول تاریخ شخصیت‌هایی ظهور کردند که در برهه‌ای از زمان درخشیدند، ولی این درخشش در دوره دیگر استمرار نداشته است، اظهار کرد: قرآن در دوره‌ای از افرادی با عظمت یاد می‌کند و در دوره دیگری آنان را توبیخ کرده است.

وی با تأکید بر اینکه اما شخصیت‌هایی نیز در تاریخ حضور دارند که همواره درخشیده و ماندگار شدند، افزود: امت‌هایی بودند که در دوره‌ای از تاریخ درخشیدند و در دوره بعد نتوانستند این درخشش را ادامه دهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه پیشتازی ملت‌ها الزاماتی دارد، تصریح کرد: امت پیامبر در دوره‌ای درخشیدند و عظمت بزرگی را خلق کردند اما در دوره دیگر سیر نزولی را طی کردند.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران 36 سال است که درخشش خود را آغاز کرده، ادامه داد: این درخشش تا به امروز الزاماتی داشته و در آینده نیز برای ادامه این درخشش الزاماتی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

سعیدی با بیان اینکه یک سرباز ایرانی در سوریه 100 هزار بسیجی تربیت کرده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که پنج سال ابرقدرت‌ها و دشمنان نتوانستند در سوریه کاری از پیش ببرند.

وی با تأکید بر اینکه بعضی خواص در برخی از دوره‌ها پیشتاز و در برخی از مواقع افول کردند، گفت: برخی از خواص در زمان امام علی (ع) به بهانه فراجناحی در مقابل رهبری جامعه ایستاده و در مقابل فتنه‌ها سکوت کرده و جامعه را به انحراف کشاندند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در دنیای 6.5 میلیاردی تنها 1.5 میلیارد مسلمان هستند که از این تعداد نیز تنها 300 میلیون نفر شیعه‌اند، اظهار کرد: این میزان شیعه به دلیل اشتباهاتی است که خواص در زمان امام علی(ع) انجام دادند.

وی با بیان اینکه ایران در آزمون سختی قرار دارد، افزود: پیشتاز بودن امری تصادفی، تحمیلی، مقطعی، خریدنی و مکانیکی نیست، بلکه ضابطه و قانون می‌خواهد که فرمول آن را فرزندان این خاک یافته و پیشتازی را به منصه ظهور رساندند.

سعیدی با اشاره به اینکه خدامحوری یکی از الزامات پیشتاز بودن است، تصریح کرد: همه چیز در خدامحوری برای حضرت حق است به طوری که خدا محور هستی شناخته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه قانونگذار خداوند است، ادامه داد: برخی از افراد ولایت را متهم می‌کنند که به جمهوریت اعتقاد ندارد در حالی که این افراد باید بدانند در خدامحوری و ولایت‎پذیری همه شهروندان درجه یک هستند و شهروند درجه 2 و 3 نداریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ولی فقیه در صورت مناسب نشدن زمینه ظهور، جامعه را هدایت می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی حاکمیت خداوند را قبول دارند اما شارعیت او را نمی‌پذیرند.

وی در ادامه ولایتمداری را نیز از الزامات پیشتازی افراد و ملت دانست و گفت: محور ولایت در عصر نبوت، پیامبر(ص)؛ در عصر امامت، امام و در عصر غیبت، ولی فقیه است به طوری که اگر حکم امام صادق اوجب واجبات است، حکم میرزای شیرازی نیز این وضعیت را دارد.

‌سعیدی با بیان اینکه دستور امام برای شکستن حصر آبادان را امثال سردار همدانی محقق کردند، اظهار کرد: امروز هم که امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) اعلام می‌کنند سوریه خط مقدم ماست، این سخن جنبه امنیتی، عاطفی و تکلیفی دارد زیرا اگر وارد سوریه نشده بودیم، امروز عراق، سوریه، لبنان و ایران از دست رفته بود.

وی با تأکید بر اینکه نخستین ویژگی سردار همدانی خدامحوری بود، افزود: دومین خصوصیت این سردار شهید، ولایتمداری بود و به خوبی از این امتحان بیرون آمد و همواره دعای خیر رهبر خود را همراه داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ما دو امتحان و تکلیف پیش روی خود داریم، تصریح کرد: یک تکلیف نسبت به امام حسین(ع) در یک‌هزار و 400 سال پیش داشتیم و یک تکلیف نیز در مقابل جانشین امروز آن حضرت داریم.

وی ادامه داد: دفاع از جان اسلام، دفاع از جان ولایت و کمک به مقام معظم رهبری از اوجب واجبات است.

سعیدی با تأکید بر اینکه ما با چند دسته ولایتمداران، ولایت‎سوزان و کاسب‌کاران مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: باید تکلیف خود را در این شرایط شناخته و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری زمانی که از نفوذ سخن می‌گویند نگران نفوذ آمریکا هستند، گفت: از توافق هسته‌ای به صورت مشروط عبور کردیم و باید شرایط مقام معظم رهبری تحقق یابد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه ایستادگی در مقابل خواسته‌های فراهسته‌ای دشمن یک جبهه واحد می‌خواهد، اظهار کرد: دولتمردان و مردم باید هوشیار باشند چرا که تاکنون امریکا با هیچ کشوری کنار نیامده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا برای کشورهایی چون عربستان و ترکیه که به آن وابسته هستند، هیچ کار مثبتی انجام نداده است، افزود: درباره ارتباط با امریکا دو دیدگاه وجود دارد، برخی به دنبال برقراری ارتباط با امریکا و پذیرفتن ذلت هستند و بعضی دیگر هیچ راهی را جز ایستادگی در مقابل این کشور نمی‌پسندند.

سعیدی با بیان اینکه مردم همدان حماسه‌ای بی‌نظیر در تشییع پیکر پاک سردار همدانی آفریدند، تصریح کرد: سردار در چند عرصه قبل از انقلاب و برای پیروزی انقلاب اسلامی درخشیده و از آرمان‌های انقلاب دفاع کرد.

وی ادامه داد: سردار همدانی در عرصه دوم در آغاز انقلاب و مواجهه با غائله کردستان نقش ارزشمندی ایفا کردند و در تثبیت انقلاب موثر واقع شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: شهید همدانی نقش تعیین‌کننده‌ای در تشکیل لشگر گیلان و لشگر 27 محمد رسول الله (ص) ایفا کردند.

وی با بیان اینکه جهاد در برابر جنگ نرم و مقابله با بنی‌صدر نیز از عرصه‌های درخشان سردار همدانی است، گفت: در مقابله با فتنه 88 به عنوان فرمانده قرارگاه در تهران نقش بسیار موثری به خرج دادند.

سعیدی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری برای هیچ غائله‌ای جز سال 88 از لفظ «فتنه» استفاده نکردند، اظهار کرد: متأسفانه برخی از افراد در مقابل سخنان مقام معظم رهبری سکوت کردند و در مقابل حق و باطل موضعی نگرفتند.

وی با بیان اینکه علت انحراف برخی از مردم این بود که ابوموسی‌ها به درستی موضعی اتخاذ نکردند، افزود: اما درست در این شرایط، حاج حسین همدانی جبهه‌ای تشکیل داد و امنیت تهران را تضمین کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: جبهه دیگر خدمات سردار همدانی، مأموریت خارج از کشور بود که کار اساسی در این زمینه صورت گرفت.

وی ادامه داد: تکلیف امروز با زمان صدر اسلام بسیار متفاوت است و ما مسئولیت داریم که موانع ظهور امام زمان(عج) را برطرف کرده و بستر لازم را برای ظهور آخرین مصلح فراهم کنیم.

سعیدی ‌‌‌با اشاره به اینکه این اتفاقات باید در سوریه شکل می‌گرفت، گفت: ما میراث‌دار همه رهبران پیشین هستیم و وظیفه داریم امانت‌های آنان را حفظ کرده و نه تنها در ایران بلکه در منطقه و جهان ترویج دهیم.

214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =