مرگبارترین گروه تروریستی جهان را بشناسید

موسسه صلح و علوم اقتصادی مرگبارترین گروه تروریستی در جهان را معرفی کرد.

موسسه صلح و علوم اقتصادی، گروه شبه نظامی بوکو حرام را مرگبارترین گروه تروریستی در جهان اعلام کرد.
این موسسه در گزارشی اعلام کرد بوکو حرام در سال 2014 میلادی هفت هزار و 512 نفر را کشته که این تعداد 300 درصد بیشتر از سال 2013 میلادی بوده است.

بر اساس این گزارش داعش بیش از هر گروه تروریستی دیگری توجه رسانه ها را به خود جلب کرده اما سال گذشته میلادی شش هزار و 73 نفر را کشته که این تعداد کمتر از آمار کشتارهای گروه بوکو حرام بوده است.
در عین حال، شبه نظامیان فولانی نیجریه در سال 2014 میلادی هزار و 129 نفر را کشته اند که این تعداد 63 نفر بیشتر از سال 2013 میلادی بوده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در سال 2013 میلادی نیز بوکو حرام را در فهرست گروههای تروریستی خارجی قرار داد.

بوکو حرام ماه مارس به پیروی از گروه داعش متعهد و به متحد این گروه در غرب آفریقا تبدیل شد.

در گزارش موسسه صلح و علوم اقتصادی، حملات گروههای شبه نظامی در جهان در مقایسه با سال قبل از آن، هشتاد درصد افزایش داشته که این میزان افزایش در 15 سال گذشته بی سابقه بوده است.

در سال 2000 میلادی ، سه هزار و 329 نفر در حملات شبه نظامیان کشته شدند در حالی که در سال 2014 میلادی تعداد کشته ها در این حملات با نه برابر افزایش به 32 هزار و 658 نفر رسید.
اغلب این حملات در پنج کشور متمرکز بوده و حدود 78 درصد کشتارهای تروریستی در سال 2014 میلادی در افغانستان ، عراق ، نیجریه ، پاکستان و سوریه بوده است.

تعداد قربانیان فعالیت های تروریستی سال گذشته در کشورهای دیگری از قبیل کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، سومالی، سودان جنوبی، یمن و اوکراین نیز افزایش یافته است.

به گزارش یونایتدپرس از واشنگتن، در این گزارش همچنین آمده است تعداد کشورهایی که دست کم یک بار چنین کشتارهایی را تجربه کرده اند با هشت مورد افزایش در سال 2014 میلادی در مجموع به 67 کشور رسید که این آمار کشورهای غربی از جمله استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا و فرانسه را شامل می شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    2 4
    همشون زیرمجموعه داعش هستند