۰ نفر
۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

ایسنا نوشت: بعد از ظهر امروز علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه کتاب‌گردی تهران به کتابفروشی‌های انقلاب حضور یافت.

علی جنتی دیدار از کتابفروشی‌ها را از انتشارات «ققنوس» آغاز کرد و در این کتابخانه درباره کاهش کتابخوانی گفت:درباره کتاب باید تقاضا ایجاد شود مانند زمانی که تشنه یا گرسنه هستیم کسی به ما نمی‌گوید که آب یا نان بخریم. در مورد کتاب هم باید اشتها ایجاد شود.

او در ادامه از کتابفروشان درباره تغییر کاربری کتابفروشی‌های خیابان انقلاب پرسید کتابفروشان نیز درباره مشکلات درآمدی خود با او صحبت کردند.

یکی از کتابفروشان درباره مشکلات اقتصادی نشر به علی جنتی گفت: ما از دولت کمک نمی‌خواهیم همین که دولت چیزی از ما نگیرد کافی است ما مشکل بیمه داریم و پنج معافیت کتابفروشی‌ها نیز برداشته شده است.

علی جنتی در ادامه کتاب‌گردی خود درباره برنامه ششم توسعه بیان کرد: این برنامه باید به مجلس برود و اگر مورد توافق وزیران قرار گیرد تصویب می‌شود. نه تنها راجع به حوزه کتاب، بلکه درباره تمام اصناف مالیات را مبنا بر اظهار فرد می‌گذاریم و در این بین برخی نیز بررسی خواهند شد.

وی در مورد حمایت دولت از کتاب اظهار کرد: هیات خرید کتاب‌های عمومی همچون گذشته برای کتابخانه‌ها کتاب می‌خرند و این به نوعی حمایت از این صنف است. در مورد کتاب‌های تخصصی نیز خرید به جای 100 تا 300 جلد به خرید به چند جلد محدود می‌شود. اما سعی می‌کنیم تا خریدمان متنوع باشد. نمایشگاه‌های استانی به نفع ناشران هستند که هفت تا 10روز در استان‌ها برگزار می‌شود.

وی سپس به دفتر نشر فرهنگ اسلامی رفت و کتاب‌های جلد اولی این انتشارات را بررسی کرد. او درباره شکل ظاهری کارها نکات مثبتی را بیان کرد و از مدیر این انتشارات درباره مشکلات عمده عرصه نشر پرسید.

مدیر دفتر نشر و فرهنگ در پاسخ به علی جنتی گفت: گرانی کتاب و رنجش مخاطب مهمترین مشکل عمده نشر است.

علی جنتی در واکنش به این گفته بیان کرد: باید قبول کنیم که شرایط دنیا عوض شده است و همه به سوی امور دیجیتال رفته‌اند برای من موبایلی هدیه آورده‌اند که به جز صفحه گوش صفحه‌ای مخصوص به کتاب داشت. درباره گرانی نیز باید جایی رسمی کتاب‌های دسته دوم را بفروشد و کسانی که قدرت خرید کتاب نو را ندارند از آن بهره ببرند.

علی جنتی در ادامه به سایر کتاب‌فروشی‌های انقلاب سر زد و هفته کتاب و کتابخوانی را به آنها تبریک گفت.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =