ایسنا نوشت: یادگام امام (ره) گفت: قطعا آنچه مسئولیت ما باشد، در صورتی که موضوع آن را بشناسیم، به آن عمل می کنیم.

مهمترین سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با اعضای حزب اعتدال و توسعه در حسینیه جماران به این شرح است:

*پیامبر گرامی اسلام(ص) در احد و بدر جنگیدند، اما از سوی دیگر در حدیبیه صلح کردند؛ همانگونه که امیرالمؤمنین(ع) در مقطعی از زندگی خویش از حکومت کناره گرفتند و در زمانی دیگر در صفین جنگیدند. تعمیم حکم یک مقطع تاریخی به دوره دیگر بدون توجه به شرایط، مغالطه است. هم استناد به اینکه چون رسول خدا(ص) در حدیبیه صلح کردند، پس صلح خوب است، غلط است و هم اینکه بگوییم چون علی(ع) در صفین جنگیدند، جنگ امر خوبی است، مغالطه است؛ شاهد این مدعا هم آنکه هیچ کدام از ائمه مانند دیگری عمل نکردند.

*افراد ممکن است به خاطر احساس مسئولیت زیاد فاجعه ایجاد کنند که داعش نمونه ای از آن در روزگار ماست؛ این گونه انسانها با فرض پاک بودن نیت شان، موضوع را درست تشخیص نداده اند.

*بعضا با کسانی مواجه می شویم که جای مهر روی پیشانی دارند، روزه می گیرند و شب زنده دار هستند اما شرایط روزگار را نمی شناسند و درک درستی از موضوعات زمانه ندارند و نمی توانند ذهن خود را بر شرایط زمانه منطبق کنند.

*صدور حکم در مورد اینکه فیلتر کنیم یا نکنیم و اینکه در مقابل موج های رسانه ای چه کاری انجام دهیم، بدون شناخت موضوع کار صحیحی نیست بلکه باید جمعی بنشینند و موضوعات را بازشناسی کنند.

*ممکن است مجلس به عنوان یک نهاد عرفی اقدامی را تصویب کند که شورای نگهبان آن را مغایر شرع بداند؛ اگر آنها نتوانند یکدیگر را قانع کنند امام مجمع تشخیص را پیش بینی کرده اند تا در مورد آن موارد بحث کنند چرا که بیان حکم بدون شناخت موضوع، غلط است.

جامعه ما امروز با موج جدیدی از مسائل روبه روست که بخش عمده آن محصول شرایط و روابط نوین جهانی است که شناخت این روابط کار را سخت می کند و اینجاست که نقش احزاب اهمیت می یاید. امیدوارم احزاب در همه مسائل اجتماعی از جمله انتخابات پیش رو بتوانند به نقش خود جامه عمل بپوشانند.

سید حسن خمینی در پاسخ به اصرار حضار برای اعلام نظر در مورد حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: قطعا آنچه مسئولیت ما باشد، در صورتی که موضوع آن را بشناسیم، به آن عمل می کنیم.

2729

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =