هفته نامه تماشاگران امروز در یادداشتی به قلم صادق زیبا کلام نوشت: در مورد ورود خاندان هاشمی به انتخابات مجلس باید گفت اولا به احتمال خیلی زیاد حداقل دو نفرشان، یعنی آقای مهندس محسن هاشمی و خانم فائزه هاشمی رد صلاحیت خواهند شد.

وقتی كه محسن هاشمی برای شورای شهر رد صلاحیت بشود دیگر برای مجلس كه علی‌القاعده این اتفاق خواهد افتاد. پس احتمال تأیید صلاحیت محسن هاشمی خیلی خیلی كم است. خانم فائزه هاشمی هم كه یقینا صلاحیت‌شان رد خواهد شد. خانم فاطمه هاشمی ممكن است ناپلئونی نمره بیاورد و صلاحیت‌شان تأیید بشود. تنها كسی كه از این چهار نفر كمی وضعش نامشخص است آقای یاسر هاشمی، فرزند كوچك آقای هاشمی است. البته ایشان هم ممكن است به‌خاطراین که فرزند آیت ا... هاشمی است رد صلاحیت شود. اما من قبل از اینكه نظر خودم را در خصوص نفس حضور اینها در انتخابات بگویم، مروری به نظر اصول‌گرایان می‌كنم. آنها كاری به رد صلاحیت خاندان هاشمی ندارند. اصول‌گرایان از فردا شروع می‌كنند و با برچسب‌هایی مانند خاندان‌سالاری و اشراف‌سالاری به آنها حمله می‌كنند. آنها خواهند گفت كه چرا اصلاً باید فرزند یك چهره و شخصیت سیاسی در انتخابات شركت كند. آنها با غوغاسالاری سعی می‌كنند به مردم بگویند كه اشرافیت و زیاده‌خواهی خواندان هاشمی را ببینید.

من درخصوص نامزدی این چهار نفر معتقدم كه تصمیم بسیار شایسته‌ای گرفته‌اند. مهندس هاشمی تجربه اجرایی خوبی دارند و برای مدت طولانی رئیس مترو بوده‌اند و الان هم در دانشگاه آزاد مسوولیت توسعه دانشگاه آزاد را بر‌عهده دارند. بنابراین ایشان می‌توانند در كمیسیون‌های عمرانی و آبادانی مفید باشند. ایشان تجربیات زیادی دارند و در عین‌حال ‌فرد بسیار تحصیل‌كرده‌ای هستند. ایشان در بلژیك رشته مهندسی خوانده‌اند و آدم فوق‌‌العاده درستی هستند و در طول مدیریت‌شان حرفی در مورد كم و زیاد كردن ایشان نبوده است. خانم فائزه هاشمی الان دكترایشان را دفاع كرده‌اند و عضو هیأت علمی هستند. سالیان متوالی در ورزش كشور تجربه كسب كرده‌اند و قطعاً با این تجربیات می‌توانند در كمیسیون‌های جوانان و ورزش مفید باشند. خانم فاطمه هاشمی هم تجربه فعالیت در حوزه بیماری‌های خاص را دارند و تجربیات ارزنده اجرایی دارند. یاسر هاشمی هم مدت‌ها یكی از مدیران اجرایی دانشگاه آزاد بودند و در كمیسیون آموزش عالی قطعاً مفید خواهند بود. به نظرم اگر اینها نماینده شوند قطعاً نماینده‌های مفیدی خواهند بود. و فكر می‌كنم واكنش جامعه و اقشار مختلف و تحصیل‌كرده جامعه نسبت به نامزدی خاندان هاشمی مثبت باشد.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حبیبی A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    11 18
    اگر رد صلاحیت بشوند قانو رعایت میشود