ایرنا نوشت: نتایج جدیدترین نظرسنجی در انگلیس حاکی از این است که نزدیک به 59 درصد از کسانی که به دولت اعتماد دارند، حامی شرکت کشورشان در حملات هوایی غرب علیه تروریست ها در سوریه هستند و این میزان احتمالا رو به افزایش خواهد بود.

 

به گزارش ایرنا، خبرگزاری روسی 'اسپوتنیک' در این خصوص افزود:
'این نظرسنجی که روزهای 11 تا 17 نوامبر (20 تا 26 آبان ماه) از سوی موسسه BMG و برای نشریه 'ایونینگ استاندارد' Evening Standard انجام شده است، درباره حملات هوایی انگلیس به مواضع تروریست ها در سوریه از بیش از 1500 شهروند این کشور نظرخواهی کرده است. نتایج این نظرسنجی که روز گذشته منتشر شد، حاکی از این است که به طور دقیق 50 درصد این افراد طرفدار حضور انگلیس در حملات هوایی در سوریه و 50 درصد مخالف این امر بودند.'
دکتر «مایکل ترنر» مدیر تحقیقات موسسه نظرسنجی BMG، در این باره گفته است:
'نزدیک به 59 درصد از کسانی که به دولت اعتماد دارند، حامی شرکت انگلیس در حملات هوایی در سوریه هستند و این میزان از آغاز حملات به 80 درصد رسیده است. از سوی دیگر، 46 درصد از افرادی که به دولت اعتماد ندارند با این حملات مخالف اند. این رقم نیز از روز جمعه (دو روز بعد از آغاز نظرسنجی) به 43 درصد کاهش یافته است.'
بر اساس این نظرسنجی، حدود 56 درصد از زنانی که به این پرسش ها پاسخ داده اند موافق پیوستن انگلیس به کمپین حملات هوایی به تروریست ها در سوریه بوده و 64 درصد از افراد 18 تا 24 ساله نیز چنین عقیده ای داشته اند.
به گزارش اسپوتنیک ، این موسسه در تحلیل های خود اعلام کرده است احتمالا میزان حمایت مردم انگلیس از مشارکت نیروی هوایی کشورشان در حمله به مواضع تروریست های تکفیری 'داعش' در سوریه افزایش خواهد یافت.
انگلیس از ماه اوت سال 2014، به همراه آمریکا در حملات هوایی ائتلافی که هدف از اقدام خود را مهار و نابودی داعش در عراق اعلام کردند، شرکت داشته است اما پارلمان این کشور در رای گیری سال 2013 با حضور انگلیس در حملات سوریه مخالفت کرد.
در همین راستا، «فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلیس دیروز چهارشنبه(28 آبان) در سفرش به آلبانی، در جمع خبرنگاران اعلام کرد برای اقدام نظامی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق 'پایه حقوقی وجود دارد ' و نیازی به مصوبه شورای امنیت سازمان ملل نیست.
سوریه نزدیک به 5 سال است که با جنگ داخلی سنگین و گسترده ای دست و پنجه نرم می کند که با وجود تروریست هایی از ده ها کشور دنیا در حال تبدیل شدن به بحرانی با ابعاد بین المللی است. این جنگ تاکنون دهها هزار کشته و میلیون ها آواره بر جا گذاشته است. چند دور مذاکرات چندجانبه ای که تاکنون با هدف حل و فصل مسالمت آمیز این بحران برگزار شده است، همگی بی نتیجه به پایان رسیده اند.
آمریکا از سال 2014 بدون تایید دولت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه، ائتلافی جهانی شکل داده است تا با حملات هوایی با تروریست های تکفیری «داعش» در عراق و سوریه مقابله کند اما شواهد میدانی حاکی از این است که حملات هوایی این ائتلاف که بیش از 60 کشور در آن عضو هستند، تاثیری بر جلوگیری از پیشروی تروریست ها در این دو کشور نداشته است.
روسیه روز 30 سپتامبر 2015 و به درخواست بشار اسد(رئیس جمهوری سوریه) حملات هوایی گسترده ای را به مواضع تروریست های تکفیری داعش در سوریه آغاز کرده است.
این در حالی است که شواهد مستدل موجود حاکی از حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا و متحدانش از داعش و 'اپوزیسیون میانه رو' در سوریه است. اپوزیسیون میانه رو» عنوانی است که آمریکا و متحدان غربی اش و برخی کشورهای عربی منطقه به مخالفان مسلحی داده اند که با حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی گسترده خارجی علیه دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه می جنگند. این عده و حامیان آنها، برکناری اسد از قدرت را راه حل بحران می دانند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =