واحد مرکزی خبر نوشت: روسیه روز چهارشنبه تلاش برای جلب حمایت سازمان ملل متحد را از کمپین نظامی بین المللی علیه داعش آغاز کرد و به ترتیب رویارویی با فرانسه را در تلاش برای تصویب قطعنامه ای در سازمان ملل متحد در این خصوص آغاز کرد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از نیویورک به قلم میشله نیکولز نوشت:

روسیه روز چهارشنبه تلاش برای جلب حمایت سازمان ملل متحد را از کمپین نظامی بین المللی علیه داعش آغاز کرد و به ترتیب رویارویی با فرانسه را در تلاش برای تصویب قطعنامه ای در سازمان ملل متحد در این خصوص آغاز کرد.

دیپلمات ها گفتند روسیه نسخه ای جدید از پیش نویس قطعنامه ای را میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد توزیع کرد که نخستین بار 30 سپتامبر آن را ارائه کرده بود.

انگلیس که از کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به شمار می رود نسخه اولیه پیش نویس قطعنامه روسیه را رد و چند مذاکره را نیز درباره آن برگزار کرده بود.

بنا به گفته دیپلمات هایی که در نشست پشت درهای بسته شورای امنیت حضور داشتند و خواستند نامشان فاش نشود گفتند ویتالی چورکین سفیر روسیه در سازمان ملل متحد در این نشست شورای امنیت گفت این متن به روز شده است و بیشتر بر جنگ علیه داعش در واکنش به حملات اخیر این گروه ستیزه جو متمرکز است.

دیپلمات ها تصریح کردند هیچ تغییر عمده ای در این پیش نویس قطعنامه روسیه بوجود نیامده و این کشور مذاکراتی را برای روز پنجشنبه برنامه ریزی کرده است.

روسیه پیش نویس قطعنامه خود را در شورای امنیت سازمان ملل متحد در حالی احیا کرد که فرانسه نیز پس از حملات مرگبار اخیر در پاریس اعلام کرده است پیش نویس قطعنامه ای را درخصوص مقابله با تروریسم ارائه خواهد کرد.

فرانسوا دلاتر Francois Delattre سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد گفت این پیش نویس قطعنامه « کوتاه، محکم و متمرکز بر جنگ علیه دشمن مشترک ما » خواهد بود.

وی در مصاحبه با خبرنگاران افزود :«‌ ما پیشنهاد روسیه را یک همکاری و مشارکت در این زمینه تلقی می کنیم و آن را به دقت بررسی خواهیم کرد.»

این اظهارات نشان می دهد فرانسه قصد ندارد در ارائه پیش نویس قطعنامه ای مشترک با روسیه همراه شود.

دلاتر تصریح کرد پیش نویس قطعنامه فرانسه یک هدف روشن خواهد داشت و آن تضمین اتحاد جامعه بین المللی در جنگ علیه داعش است.

دیپلمات ها گفتند در نسخه جدید پیش نویس قطعنامه روسیه همچنان از کشورهای دخیل در اقدامات نظامی علیه داعش و دیگر ستیزه جویان درخواست شده است تلاش هایشان را با کشورهایی که در آنجا عملیات انجام می دهند هماهنگ کنند. این مسئله در مورد سوریه به معنی هماهنگ کردن فعالیت های نظامی با دولت بشار اسد رئیس جمهور این کشور است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =