روزنامه آرمان نوشت: یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: تا زمانی که قوانین ما با تفکر حزبی نوشته نشود مطمئنا همیشه احزاب در انتخابات شرکت می‌کنند اما کسانی رأی می‌آورند که به باندهای قدرت و ثروت نزدیک هستند. حسن بیادی در پاسخ به سوالی درباره پیش بینی اش از ترکیب مجلس آینده گفت: با توجه به اینکه سازمان مدیریت اجرایی کشور ایرادات فراوانی دارد مجلس آتی با مجلس فعلی تفاوتی نخواهد داشت، البته پیش بینی می‌شود که معتدلین و مستقلین در آن مجلس بیشتر باشند.

وي با انتقاد از تمركز بر ليست سي نفره تهران افزود: حدود 240 نماينده از شهرستان‌ها در مجلس حضور دارند و گروه‌هاي سياسي بايد به اين موضوع توجه كنند؛ اما به دليل اينكه ما قوانين و تفكر مديريتي مان جزيره‌اي است باز هم مجلس موفقي نخواهيم داشت. ما وقتي موفق خواهيم بود كه كليه پارلمان‌هاي شهري و ملي و دولت‌ها از طريق احزاب انتخاب شوند. جماران نوشت. وي در ادامه گفت: ما بايد يا مديريت جزيره‌اي را قبول كنيم يا اينكه بخش اجرايي را به صورت حزبي و پارلماني اداره كنيم.

اين فعال سياسي در پاسخ به سوال ديگري درباره وضعيت احتمالي اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم گفت: آنها هم مانند اصولگرايان باند هستند و باندي عمل مي‌كنند و به دليل اينكه سيستم پارلماني حاكم نيست، همه شخصي عمل مي‌كنند و هيچ حزبي پاسخگو نيست. الان دولت‌ها به مجلس هم پاسخگو نيستند، چه رسد به احزابي كه براي پيروزي آنها تلاش كرده‌اند. از سوي ديگر خود مجلس هم حزبي نيست و هركس را مي‌بينيد، هم‌زمان در چند حزب نفوذ دارد.

وي همچنين افزود: كساني كه دو يا سه دوره نماينده بوده‌اند اصلا نبايد ديگر بيايند و شوراي نگهبان هم بايد در اين زمينه فكري كند، زيرا هر كاري كه مي‌خواستند تا الان كرده بودند و برخي نمايندگي برايشان تبديل به شغل شده است. وي با بيان اينكه نظرم نسبت به حضور حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني كاملا مثبت است، تاكيد كرد: هركس طبق قانون و بر اساس شرايط مي‌تواند در انتخابات شركت كند و ربطي به لباس هم ندارد، همان‌طور كه دكتر اسماعيلي در امتحان مربوط به خبرگان قبول شد اما رأي نياورد. قانون همچنين بين زن و مرد تفاوت نگذاشته است و اگر خانم‌هاي فاضله‌اي داشته باشيم كه بتوانند در انتخابات شركت كنند مردم و مسئولان حتما استقبال مي‌كنند.

 2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =