روزنامه ایران نوشت: یکی از چالش‌های بر سر راه «وحدت»، اصولگرایانی هستند که تاکنون طرف گفت‌و‌گو و رایزنی با دست‌اندرکاران «وحدت» نبوده‌اند. گروه‌هایی از جمله «جبهه ایستادگی» و چهره‌هایی چون علی اکبر ولایتی و محمدباقر قالیباف. چهره‌هایی که بعید است برای انتخابات مجلس نامزد شوند، اما هم طرفداران و هم پایگاه رأیی دارند که می‌تواند در انتخابات به یاری اصولگرایان بیاید.

به اعتقاد ناظران اما اصلی‌ترین غایب رایزنی‌های «وحدت انتخاباتی»، علی لاریجانی است. سیاستمداری که به واسطه موضعگیری‌هایش در چند سال گذشته مورد غضب طیف تندروی اصولگرا قرار گرفته است، اما به واسطه جایگاه و تأثیرگذاری‌اش در مجلس، مقبولیتش نزد «جامعتین» و پایگاه اجتماعی‌اش، ظرفیت رأی‌آوری بالایی برای سبد اصولگرایان دارد و باید دید اصولگرایان با او و او با اصولگرایان به چه تصمیمی می‌رسند.

نمی‌توان اضلاع مختلف اصولگرایی را برشمرد و به مدیران دولت قبل، محمود احمدی‌نژاد و نزدیکان و بستگان فکری و سیاسی اشاره نکرد. گروهی که خود به طیف‌های مختلفی تقسیم شده‌اند و امروز تحت عنوان «پایداری» و «جبهه یکتا» فعالیت می‌کنند. اگر چه فعالیت و تحرکات «پایداری» تا حدی روشن است، اما هنوز مشخص نیست یاران احمدی‌نژاد چه در تشکل موسوم به «جبهه یکتا» و چه به صورت فردی چه تصمیمی برای انتخابات پیش رو دارند. اما هر چه هست، آنها هم یکی از بازوهای اصولگرایی هستند و هنوز معلوم نیست به داستان «وحدت» اصولگرایان بپیوندند یا نه. داستانی که در واپسین روزهای آبان ماه و نزدیک 99 روز مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی، همچنان «ناتمام» مانده است.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =