گل‌محمدی: هیچ وقت برای دایی کری نمی‌خوانم /بعید می‌دانم کروش استعفا دهد

گل محمدی می گوید :«اشتباهات زیاد داوری را باید بدشانسی پرسپولیس دانست.»

ناصر قراگزلو - خبرگزاری خبرآنلاین؛ يحيي گل‌محمدي فردا بايد در قم به مصاف صباي علي دايي برود. دو دوست قديمي كه از افكار هم شناخت كافي دارند و حالا تيم‌هايشان در پله سوم و چهارم جدول تنها يك امتياز فاصله دارند... 

* در ابتدا دوست داريم نظر شما را راجع به پيروزي تيم ‌ملي مقابل گوام ‏بدانيم.

پيروزي ما بر گوام قابل پيش‌بيني بود و خوشحالم كه موفق ‏شديم حريف را در خانه‌اش با تكرار 6 گل بازي رفت شكست بدهيم.

* در چمن مصنوعي و آن هواي شرجي گوام زدن 6 گل واقعاً كار سختي بود.

البته هر پيروزي ارزش خاص خودش را دارد ولي با توجه به كيفيت چمن ‏مصنوعي كه فوتبال را سخت كرده و سرعت توپ بيشتر ‏مي‌شود من فكر مي‌كنم كار بازيكنان ما در زدن 6 گل در خانه حريف واقعاً عالي بود.

* در تيم ‌ملي تنها يك بازيكن داشتيد‌‌؛ كاوه رضايي!

بازيكنان ما نشان داده‌اند كه لياقت و شايستگي ‏زيادي دارند ولي با تمام اين حرف‌ها نظر كروش براي من مهم است‏‏. بازيكنان من هم بايد بدانند كه براي حضور در تيم ‌ملي خيلي بايد ‏تلاش كنند و بجنگند، مطمئناً آنها مي‌دانند كه رقيبان زيادي براي ‏تيم ‌ملي دارند. البته من قلباً دوست داشتم كه ‏تعداد بيشتري بازيكن در تيم‌ ملي داشته باشيم اما به ‌هر ‌حال بايد ‏تابع تصميم سرمربي تيم‌ ملي بود.

* در مورد بازي حساس‌‌تان با تيم صبا در خانه اين تيم چه صحبتي ‏داري؟

اختلاف امتيازي كمي با تيم صبا داريم و اين نكته بازي را ‏بسيار حساس مي‌كند مضاف بر اينكه ما مي‌دانيم كه بازي در قم ‏فشار زيادي به تيم ما وارد مي‌كند و با توجه به آماري كه در ‏بازي‌هاي خانگي صبا ديدم امتياز گرفتن در خانه از اين تيم سخت ‏است. صبا تيم خوبي است و از بازيكنان خوبي بهره مي‌برد و ‏كادر فني بسيار قوي‌اي را نيز در اختيار دارد و قطعاً بايد بازي خوب و تاكتيكي را از دو تيم شاهد باشيم. البته مسائل ديگري هم هست كه باعث نگراني و ناراحتي ‏من شده است. ‏

* چه مسائلي؟

‏8 بازيكن تيم ما درگير مسابقات تيم‌ ملي بودند. دو ‏بازيكن ما عضو تيم‌ ملي لبنان هستند و مثل كاوه رضايي دير به ما ملحق مي‌شوند. از اين سه نفر بدتر مسئله اميدهاست. كادر فني تيم اميد ايران 5 بازيكن از تيم ما را دعوت كرده‌اند ولي تنها به يك بازيكن از آنها بازي داده‌اند، حرف من هم اين ‏است كه اگر قرار بود از آنها به اين شكل استفاده كنند اصلاً آنها را نمي‌بردند! آنها تماشاچي يا مسافر كه نبودند و ‏وقتي آنها را چندين روز از تيم باشگاهي‌شان دور مي‌كنند حتماً ‏بايد از آنها استفاده بيشتري مي‌كردند. واقعاً اين‌طور جدا كردن ‏بازيكنان ما و استفاده نكردن از آنها و تحويل‌شان در كمترين فاصله ‏زماني واقعاً كار ما را سخت و پيچيده مي‌كند.

* از گلايه‌هايتان بگذريم، براي دوست و همبازي خودتان‌‌؛ علي دايي كري نمي‌خوانيد؟

من براي علي دايي و هيچ مربي ديگري كري نمي‌خوانم چون ‏اهل كري خواندن نيستم. علي ‏دايي يك مربي بزرگ است كه با وجود اينكه ديرتر از همه تيم‌ها ‏كارش را با صبا قبل از فصل شروع كرد و تيمش را بست اما نتايج ‏بسيار خوبي گرفته و الان جزو تيم‌هاي مدعي است.

* جهانبازي داور ديدار شما با ‏پرسپوليس در جام‌ حذفي هم عذرخواهي كرد. اگر جاي برانكو بوديد اين عذرخواهي را قبول مي‌كرديد؟

چيزي كه مشخص بود داوري به ضرر پرسپوليس بود و خود من ‏هم دوست نداشتم كه بازي با اشتباه همراه شود و با آن شكل و ‏شمايل برنده شويم اما در مورد داوري نمي‌توان خيلي حرف زد. همه ديدند زماني كه پرسپوليس يازده نفره هم بود ما ‏فرصت گلزني داشتيم هر چند كه آنها هم 10 نفره شانس ‏پيروزي داشتند و اخراج ايمان صادقي كار ما را هم ‏سخت‌تر كرد. ‏* اما جواب سؤال ما را نداديد كه با وجود اشتباه، عذرخواهي داور را ‏مي‌پذيرفتيد؟

وقتي داوري عذرخواهي مي‌كند بزرگي خودش را ‏نشان مي‌دهد. داور هم اشتباه مي‌كند و اميدوارم برانكو، بازيكنان و هواداران پرسپوليس هم جهانبازي را ‏ببخشند. خود من هم اعتقاد دارم عذرخواهي انسان را آرام‌تر مي‌‏كند. من فكر مي‌كنم اگر اشتباهي عمدي نيست و ‏سهوي بوده بايد آن را بخشيد. ‏

* كادر فني و باشگاه پرسپوليس اعتقاد دارند كه اشتباهات داوري ‏عليه آنها ادامه‌دار است و آن را يك اتفاق ساده نمي‌دانند؟

من فكر مي‌كنم خود كميته داوران هم مي‌داند كه داوران ‏اشتباهات زيادي انجام مي‌دهند اما در مورد بدبيني برانكو و باشگاه ‏پرسپوليس بايد بگويم كه اشتباهات ادامه‌دار شايد به ‏بدشانسي آنها باز‌مي‌گردد. ‏

* در مورد احتمال استعفاي كروش چه صحبتي داريد و فكر نمي‌كنيد اين ‏استعفا در شرايط فعلي به ضرر تيم‌ ملي ما باشد؟

من فكر نمي‌كنم اين اتفاق بيفتد و فكر مي‌كنم خود ‏كروش هم مي‌خواهد به كار خود ادامه دهد. حالا ‏ممكن است كروش انتظاراتي داشته باشد كه با توجه به وضعيت ‏ما امكانش زياد مهيا نباشد اما من فكر نمي‌كنم كروش استعفا بدهد.

* در مورد بازي‌هاي انجام شده تيم‌ ملي و صدرنشيني‌‌اش بعضي ‏منتقدان مي‌گويند نبايد اين نتايج را خيلي بزرگ كرد چون كار اصلي تيم ‏ملي در مرحله بعدي است.

اين واضح است كه بازي‌هاي تيم ‌ملي در دور دوم و ‏بعدي سخت‌تر و سنگين‌تر مي‌شود اما كادر فني ما كارش را بلد ‏است و مي‌داند كه چكار مي‌كند. ‏

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =