واحد مرکزی خبر نوشت: جبهه النصره ، شاخه القاعده در سوریه ، در حساب رسمی خود در توییتر مدعی شد دو فروند هواپیمای شناسایی بدون سرنشین روسیه را در شمال غربی سوریه سرنگون کرده است .

در صورتی که این خبر تایید شود ،‌این نخستین بار است که افراطیون و متحدان آنها از آغاز مداخله نظامی مسکو در سوریه در سی ام سپتامبر موفق می شوند هواپیمای روسی را سرنگون کنند.

هنوز در عین حال مشخص کردن اینکه چه طرفی این پهپادها را سرنگون کرده است دشوار است زیرا بیست و سوم سپتامبر ،‌ارتش سوریه برای نخستین از این نوع هواپیماهایی که روسیه اعطا کرده است استفاده کرد.

خبرنگار« فانوس سفید»، نام شبکه رسانه ای جبهه النصره ،‌در پیامی که سه شنبه شب در توییتر منتشر شد « سقوط دو هواپیمای شناسایی روسیه در فرودگاه نظامی ابوظهور » را اعلام کرد.

وی دو تصویر از یک لاشه هواپیما و دو تصویر دیگر از یک هواپیمای در حال سوختن در زمین با پس زمینه چندین هواپیمای جنگنده سوری زمین گیر شده ، منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت ،‌رامی عبدالرحمان مدیر کل دیده بان حقوق بشر سرنگون شدن این پهپادها را تایید کرد بدون آنکه درعین حال بتواند ملیت این هواپیماها را مشخص کند.

وی گفت :« النصره و متحدان آنها دو پهپاد را که برفراز فرودگاه ابوظهور در پرواز بودند ،‌سرنگون کردند.»
این فرودگاه نظامی نهم سپتامبر پس ازدرگیری های شدید با نیروهای حکومت در استان ادلب به تصرف جیش الفتح درآمد.
جیش الفتح ائتلافی از گروه های القاعده و گروه های افراطی دیگر است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    6 3
    روسیه دیگه باید شاهد بمبگذاری های فراوانی باشه تو کشورش.بدبخت بودن بدبختر شدن
    • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
      0 1
      خیلی داعشی هستی
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    1 0
    با حضور سردار و استاد و این جور تدابیر در عراق و سوریه کاری پیش نمیرود، بلکه باید بمب نقطه زن و فرکانس یاب و هدایت لیزری و دنبال کننده خط موبایل و گوشی و پهباد انتحاری و کوادکوپتر دید در شب و حمله کننده خودکار بهره برد که در توان کشورهای مقابل داعش نیست.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    1 0
    تا وقتی در اروپا و مراکز امن و حساس بمگذاری و هزاران نفر تلفات ایجاد نشود و مردم این کشورها علیه داعش تظاهرات در هر روز نکنند و ارتش این کشورها زمینی به محل داعش برای مبارزه نرود کاری پیش نمیرود و هزینه جنگ را فقط دو کشور همجوار نباید بدهند. امریکا هم چون بعد مسافت دارد خیالش راحته که داعش کاری نمیکند و فقط روسیه ضرر مرده که خود را درگیر کرده.