رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: آنچه که ما در کمیسیون مدنظر داشتیم به صورت کامل تر در لایحه دولت درباره شفاف سازی هزینه های نامزدها در انتخابات آمده است.

امیر خجسته در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به لایحه شفاف سازی منابع مالی نامزدها در انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: موضوع شفاف سازی هزینه های نامزدها در انتخابات همان بحثی بود که ما در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در قالب اصلاح قانون انتخابات در حال بحث بر روی آن بودیم. اما دولت به ما اعلام کرد که ما در دولت نیز روی این موضوع کار کارشناسی انجام داده و در حال تدوین لایحه ای هستیم. بنابراین ما به دولت فرصت دادیم که  این لایحه را به مجلس تقدیم کند.

وی با بیان اینکه لاین ایحه نسبت به طرح نمایندگان در مجلس ارجحیت دارد گفت: مواردی که در لایحه شفاف سازی منابع مالی و هزینه نامزدها در انتخابات آمده است مطالبه مردم و خواست مقام معظم رهبری است. رهبر معظم انقلاب از سال های گذشته تاکید کرده بودند که انتخابات نباید دستاویز افرادی قرار گیرد که وابسته به باندهای قدرت و ثروت هستند.

خجسته تاکید کرد: ما نیر روی این موضوع تاکید داریم که در انتخابات نباید کسانی که فساد اقتصادی دارند، ورود پیدا کنند و افراد و نامزدها را به نحو دیگری مدیریت کنند.

وی ادامه داد: این ها مواردی است که در شفاف سازی هزینه های انتخابات به طور دقیق آمده و  کسانی که کاندیدا هستند را کنترل می کند و اجازه ورود پول های آلوده را به عرصه انتخابات نمی دهد.

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس با تاکید بر اینکه هر آنچه که ما در کمیسیون مدنظر داشتیم به صورت کامل تر در لایحه دولت آمده است در باره ضمانت اجرایی آن در صورت تصویبش به شکل قانون، خاطرنشان کرد: ضمانت اجرایی آن به مجریان بر می گردد. هم هیات اجرایی و هم هیات نظارت بر انتخابات باید قانون را اجرا و ملاحظه کاری نکنند.

نماینده مردم همدان در خانه ملت در پاسخ به این سئوال که با تصویب این قانون می توان امیدوار بود که  اتفاقاتی همچون ادعای محمد رضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور سابق درباره پول دادن به بعضی از نامزدها پیش نیاید؟، خاطرنشان کرد: نه دیگر آن اتفاق ها رخ نخواهد داد چون در حال حاضر هر دو جناح اصلی کشور روی شفاف سازی هزینه نامزدها در انتخابات حساس شده اند و همه در مسیری حرکت می کنند که این مراقبت ایجاد شود.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =