مهاجمان و مظنونان حملات مرگبار پاریس چه کسانی هستند؟ با کوچکترین تروریست جهان آشنا شوید

«صلاح عبدالسلام»؛ ۲۶ ساله با تابعیت فرانسه اما ساکن بلژیک. یکی از برادران «عبدالسلام» که تا لحظه تنظیم این متن (عصر ۱۷ نوامبر ۲۰۱۵ میلادی) تحت تعقیب و همچنان فراری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وب سایت شبکه خبری یورونیوز، وی خودرویی را کرایه کرده بوده که در حملات پاریس مورد استفاده مهاجمان قرار گرفته است.

«محمد عبدالسلام»؛ یکی از برادران عبدالسلام آخرین خبرهای انتشار یافته حاکی از آزادی وی «بدون وارد شدن اتهام» است.

«ابراهیم عبدالسلام»؛ ۳۱ ساله با تابعیت فرانسه اما ساکن بلژیک. از وی به عنوان یکی از مهاجمان نام برده می شود که در نزدیکی تالار باتاکلان کشته شده است. ابراهیم خودرویی را اجاره کرده بوده است، خودرویی که با چندین قبضه کلاشنیکف در حومه پاریس کشف شد.

«عمر اسماعیل مصطفایی»؛ ۲۹ ساله با ملیت فرانسه، از حوالی پاریس، در تالار باتاکلان کشته شد. الجزایری تبار است. مقامات ترکیه می گویند دو بار در دسامبر ۲۰۱۴ و ژوئن ۲۰۱۵ میلادی در خصوص وی به مقامات فرانسه اطلاع رسانی کرده و هشدار داده بوده اند.

«عبدالحميد اباعود»؛ ۲۸ ساله و تبعه بلژیک. برخی رسانه ها از قول مقام های امنیتی بلژیک می گویند که وی مغز متفکر حملات پاریس بوده است.

«بلال هادفی»؛ ۲۰ ساله، با تابعیت فرانسه اما ساکن بلژیک. یکی از بمبگذاران انتحاری که در برابر استادیوم پاریس کشته شد.

«احمد المحمد»؛ ۲۵ ساله، از ادلب سوریه که ظاهراً یکی دیگر از بمبگذاران انتحاری کشته شده در ورودی استادیوم پاریس است. تائید هویت، اصالت گذرنامه و یا تطابق مشخصات آن با هویت یکی از مهاجمان، کماکان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

«سامی عمیمور»؛ ۲۸ ساله از حوالی پاریس با ملیت فرانسه، یکی از مهاجمان انتحاری است که در تالار باتاکلان کشته شد. وی از سال ۲۰۱۲ میلادی و بدنبال تلاش برای عزیمت به یمن تحت نظر پلیس بوده است. صدور حکم بین المللی بازداشت وی در سال ۲۰۱۳ میلادی سالی که وی به سوریه سفر کرده، صادر شده بود.

 

برادر عبدالحميد اباعود کوچکترين تروريست در جهان است    

برخی رسانه ها برادر عبدالحمید اباعود را کوچکترین جهادگر (تروریست) در جهان دانستند.
به گزارش شبکه خبری یورونیوز، پلیس ملی فرانسه در پیامی در صفحه توییتر خود اعلام کرد عملیات ضد تروریستی برای دستگیری مغز متفکر حملات پاریس ادامه دارد.
عبدالحمید اباعود تبعه بلژیکی است. وی ابومرصوصی نیز نامیده می شود که برگرفته از منطقه ای در جنوب غربی مغرب است که خانواده وی اهل آنجا هستند.
یکی از روزنامه های بلژیک در اوایل سال دوهزار و چهارده اباعود را معرفی کرده بود. وی برادر کوچک خود یونس را که تنها سیزده سال داشت به سوریه برد. در واقع وی برادرش را با وجود مخالفت پدرش ربود.
برخی رسانه ها یونس را جوان ترین جهادگر (تروریست) جهان اعلام کردند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =