تسنیم نوشت: مقامات سوئدی و دانمارکی اعلام کرده‌اند که در عملیات علیه داعش مشارکت نخواهند کرد.

مقامات ارشد سوئدی اعلام کرده‌اند که این کشور در عملیات فرانسه علیه داعش مشارکت نظامی نخواهد کرد.
اخیراً فرانسوا اولاند نخست‌وزیر فرانسه از عملیات این کشور علیه داعش در آخر هفته خبر داده است. در این خصوص وزیر دفاع فرانسه از کشورهای اروپایی خواسته است تا در این عملیات نظامی با پاریس مشارکت کنند.
استفان لوفون نخست‌وزیر سوئد اعلام کرده است که کشورش در این جنگ مشارکت نخواهد کرد، اما از فرانسه در مبارزه با ترور حمایت می‌کند. وی نحوه حمایت از فرانسه را به ارائه درخواست رسمی فرانسوی‌ها و خواسته آنها از سوئد در نبرد علیه داعش منوط کرده است.
همان‌گونه که مشخص است، نخست‌وزیر سوئد هنوز مشخص نکرده است که حمایت کشورش از عملیات فرانسه به چه شیوه‌ای صورت خواهد گرفت.

دانمارک در عملیات نظامی اروپا علیه داعش مشارکت نمی‌کند
به گزارش رادیو سراسری دانمارک DR، مقامات وزارت دفاع دانمارک اعلام کرده‌اند که در عملیات جمعی اتحادیه اروپا علیه داعش که به تصویب وزرای دفاع این مجموعه رسیده است مشارکت نخواهند کرد.

پتر کریستینسن وزیر دفاع دانمارک که در جلسه مشترک وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل حضور نداشته است، در این خصوص تأکید کرده است که کشورش در این عملیات نظامی مشارکت نمی‌کند، اما از فرانسه در مبارزه با تروریسم داعش حمایت خواهد کرد.
لازم به ذکر است که فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیراً اعلام کرده است که وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفته‌اند در عملیات نظامی فرانسوی‌ها علیه داعش و بمباران مواضع این گروه تروریستی با پاریس مشارکت کنند.

نخست‌وزیر سوئد از والستروم حمایت کرد
به گزارش خبرگزاری سوئدی TT، نخست‌وزیر سوئد به جمع حامیان وزیر امور خارجه خود، خانم والستروم درخصوص انتقاد از منازعه موجود میان اسرائیل و فلسطین پرداخت.

ساعاتی پس از وقوع حملات پاریس، خانم والستروم وزیر امور خارجه سوئد اعلام کرد: اقداماتی که اسرائیل علیه فلسطینیان صورت می‌دهد در رشد گروه‌های رادیکال در منطقه نقش داشته است. این اظهارات والستروم از سوی مقامات وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی خطرناک و تحریک‌کننده خوانده شد. همچنین پس از این اظهارات وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی سفیر سوئد در سرزمین‌های اشغالی را برای پاره‌ای از توضیحات و اعلام اعتراض تل‌آویو احضار کرد.
با این حال استفان لوفون نخست‌وزیر سوئد انتقادات تل‌آویو علیه وزیر امور خارجه خود را غیرمنصفانه خواند. لوفون این اظهارات را استدلالی عمیق و مناسب در قبال آنچه منجر به رشد گروه‌های رادیکال در منطقه می‌شود، خوانده است.
از ابتدای تشکیل داعش، رژیم صهیونیستی از اصلی‌ترین حامیان گروه‌های تکفیری در منطقه محسوب شده و مقامات این رژیم بارها با سران گروهای تکفیری در داخل سرزمین‌های اشغالی و خارج از آن ملاقات داشته‌اند.

پارلمان و نهادهای دولتی سوئد تهدید به حمله شدند
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی لوکال پارلمان و نهادهای دولتی سوئد از سوی گروهی ناشناس که هویت آنها معلوم نیست، تهدید به حمله شده‌اند.

این نامه تهدید‌آمیز روز دوشنبه به پلیس شهر استکهلم و به‌صورت امیلی ارسال شده است. پس از ارسال این نامه پلیس سوئد تدابیر امنیتی خود را در نهادهای دولتی و پارلمان این کشور افزایش داده است. در این نامه نوشته شده بود که قرار است این نهادها روز سه‌شنبه مورد حمله قرار بگیرند.
کشور سوئد نیز به مانند دیگر کشورهای اروپایی پس از حملات پاریس در حالت آماده‌باش امنیتی به سر برده و تدابیر حفاظتی در این کشور تشدید شده است. بخشی از این تدابیر حفاظتی حالتی مخفیانه و برخی دیگر حالتی آشکار و قابل مشاهده دارد. هم‌اکنون شهرهای استکهلم، گوتنبرگ و مالمو بیش از دیگر مناطق سوئد تحت حفاظت پلیس و نیروهای امنیتی این کشور قرار گرفته‌اند.


308308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =