ایرنا نوشت: پلیس فرانسه از محاصره آپارتمانی در شمال پاریس و احتمال حضور مغر متفکر حملات تروریستی در میان مظنونان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، در ادامه عملیاتی که سحرگاه امروز (چهارشنبه) در منطقه «سن دونی» در شمال پاریس آغاز شده است، پلیس آپارتمانی را محاصره کرده که احتمال می رود برخی مظنونان حمله تروریستی جمعه شب پاریس در آنجا پنهان شده باشند.

مدارس و دانشگاه های منطقه سن دونی امروز تعطیل شده و چندین خیابان نیز به روی آمد و شد خودروها بسته شده است. از ساکنان محلی نیز خواسته شده است، خانه های خود را ترک نکنند.

منابع پلیس همچنین هدف این عملیات را «عبدالحمید اباعود» که پیشتر رسانه ها وی را مغز متفکر حملات تروریستی معرفی کرده بودند، خبر می دهند. وی 27 ساله مراکشی تبار و متولد بلژیک معرفی شده است.

برخی کارشناسان با اشاره به این که اباعود شخص شناخته شده ای برای سرویس های اطلاعاتی و امنیتی فرانسه و اروپا محسوب می شود، احتمال بازگشت وی از سوریه به فرانسه و بلژیک غیرمحتمل است.

خبرگزاری فرانسه همچنین به نقل از منابع نزدیک به تحقیقات پلیس خبر داد دست کم یک نفر در جریان عملیات صبح امروز پلیس فرانسه کشته شده است.

برخی منابع نزدیک به پرونده حملات تروریستی پاریس، ماموران آتش نشانی و شاهدان از تبادل آتش در جریان این عملیات خبر دادند. این عملیات زیر نظر بخش ضد تروریسم پلیس قضائی و واحد نیروهای ویژه پلیس فرانسه صورت گرفت.

برخی منابع نزدیک به تحقیقات، از مجروح شدن تعدادی از نیروهای پلیس در جریان این عملیات خبر می دهند.
عملیات همچنان ادامه دارد.

این عملیات پنج روز پس از حمله های جمعه شب پاریس صورت گرفت که در جریان آن شش تیراندازی و دو انفجار انتحاری در هفت نقطه پاریس روی داد. این برای نخستین بار در تاریخ فرانسه بود که عملیات انتحاری در خاک این کشور صورت گرفت.

دو انفجار انتحاری در نزدیکی استادیوم فوتبال در سن دونی و هنگام بازی دوستانه دو تیم آلمان و فرانسه صورت گرفت.

همزمان شش تیراندازی در پنج نقطه در مناطق 10 و 11 پاریس رخ داد. همچنین افراد مسلح با ورود به سالن کنسرت «باتاکلان» بیش از یک هزار و 500 نفر را به گروگان گرفتند. گروگان گیری در نیمه شب با دخالت پلیس پایان یافت و در جریان آن بیش از 80 نفر به همراه چند مهاجم کشته شدند.

آخرین گزارش ها از آمار قربانیان از کشته شدن دست کم 129 نفر و مجروح شدن بیش از 350 نفر حکایت دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =