مخالفت کمیته فیلترینگ، وزیر ارتباطات و نمایندگان مجلس روسیه با فیلتر شدن تلگرام به بهانه جنگ با داعش

رئیس شورای فیلترینگ، وزیر ارتباطات روسیه و نمایندگان مجلس این کشور با فیلتر کردن تلگرام به بهانه مبارزه با داعش مخالفت کردند.

 

به گزارش خبرآنلاین، پس از مخالفت رسمی با فیلتر شدن تلگرام، الکساندر آگه یف (آقایوف) نماینده مجلس روسیه(تنها نماینده پیشنهاددهنده مسدود شدن تلگرام)، درخواست تجدیدنظر دراین‌باره را برای سرویس امنیتی دولت روسیه/FSB ارسال کرد.

وی در نامه تجدیدنظر خود آورده است که اخیراً داعش از طریق تلگرام فعالیت یارگیری خود در فضای مجازی را شروع کرده و شهروندان روسی را به استخدام درمی‌آورد.

اما پاول دوروف مدیر و مؤسس تلگرام در صفحه شخصی خود نوشت{لینک} بهتر است واژه‌های موردنظر مسدود شوند تا مشکل حل شود.

در همین حال نیکلای نیکی فوروف وزیر ارتباطات روسیه نیز گفت سیاست ما فیلتر کردن اپلیکیشن ها نیست چراکه در استراتژی توسعه فناوری اطلاعات روسیه چنین چیزی امکان ندارد و هیچ شبکه پیام‌رسان و هیچ‌کدام از شبکه‌های اجتماعی نباید فیلتر شوند. وی گفت اگر این‌طور باشد باید ماشین‌های تویوتای ژاپن را نیز تحریم کنیم چراکه داعش از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در همین حال دیمیتری مارینیچف، بازپرس و رئیس کمیته فیلترینگ کرملین، ایجاد هر نوع محدودیت برای تلگرام را رد کرد و در مصاحبه رادیویی خود در روز 16 نوامبر پیشنهاد داد ارتباط فنی منطقه خاصی که تروریست‌های داعش با کاربران روس دارند، قطع شود.

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دکتر RO ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    دیشب یکی اومده بود تو تلویزیون داشت دروغ به خلق الله تحویل می داد. فکر می کرد مردم نمی تونن سرچ کنن اصل داستان و بفهمن چی داره تو روسیه رخ می ده. اینا به زودی از تاریخ اینترنت کشور محو می شن.
  • A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    عجب خبری گذاشتین. مثل بمب ترکیده. وقتی کشور دوست و برادر روسیه با فیلتر الگرام مخالفه.
  • A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    خبرانلاین لطفا مثل رو کردن دست کاسبان تحریم، دست کاسبان فیلتر رو هم رو کنید تا معلوم بشه چه کسانی هستن. البته من می دونم کی ها هستن.
  • مهدی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    شبکه های اجتماعی که غیراخلاقیه،اینترنتمون هم که باید فیلتر بشه،سرعتسایت ها و سرورها هم باید بیاد پایین، اینترنت همکند بشه،همهر هم که دارن ممنوع التصویر میشن، ولی رادیو مونده ها
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    از یه طرف می گن می خواهیم فیلترش کنیم و دلیل اصلی فیلتر رو هم قابلیت باز کردن کانال معرفی می کنن از یه طرف دیگه مراجع رسمی و دولتی کشور هر روز دارن کانال و ربات می زنن تو تلگرام دیشب تو تلویزیون یه زیرنویس می رفتن که معاونت سیما کانال زده آخ قربون برم خدا رو یه بوم و صد هوا رو
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    به خاطر چهارتا کافر که دره مسجد رو نمیبندند
  • A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    هر وقت تونستید یه برنامه خوب درست کنید بعدا بیایید ادعا کنید. فیلتر کردن دلیل بر ضعف و نقصانه
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    بعضی ها با تلگرام مشکل دارن چون دستشون رو می شه مثل دولت پاک دستان