ایرنا نوشت:سعید جلیلی گفت: شعار مرگ بر آمریکا مفهومی به منظور نفی سیاست های سلطه طلبانه استکبار در ممانعت از پیشرفت های علمی، اقتصادی و معنوی ایران است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش 'مرگ بر آمریکا' در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد با اشاره به سیاست های آمریکا در قبال ایران طی سالهای گذشته افزود: در شریط امروز با موانعی که این کشور برای ما ایجاد کرده عده ای در جریان پرونده هسته ای می پرسند این همه هزینه برای چه بود آیا بدون هزینه نمی شد به درآمد دراین پرونده رسید.

وی اظهار کرد : دراین خصوص باید تلاش کنیم به یک علم مفید برسیم تا بدانیم بسیاری از رفتارها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است برای رسیدن به اهدافی مشخص و آن پیشرفت کشور در حوزه های مختلف و آینده ای درخشان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید تلاش کنیم در جهت رسیدن به سه مولفه مورد نظر مقام معظم رهبری یعنی پیشرفت علمی ، اقتصادی و داشتن روحیه انقلابی حرکت کنیم که پیشرفت علمی آن مبنای اساسی برای سایر پیشرفتهاست.
جلیلی با اشاره به ریشه قدرت امروز کشورمان و دلیل تلاش قدرتهای بزرگ برای مذاکره با ایران اظهار کرد: چگونه است که این کشورها با هم مشکلی ندارند و یا اگر دارند درباره ایران و موضوع هسته ای کشورمان باهم توافق می کنند چون اولا یکسری انحصارات برای خودشان قائل شده اند که نمی خواهند کشور دیگری داشته باشد.

وی افزود: دوم اینکه ایران مولفه سومی دارد که سایر کشورهای جهان ندارند و آن روحیه و اندیشه انقلابی است که موتور محرکه پیشرفت های علمی و اقتصادی محسوب می شود و هر مانعی را از پیش رو برمی دارد.
عضو شورای عالی امنیت ملی کشور ،سیاست های آمریکا را مانعی مقابل پیشرفت های ایران عنوان کرد و گفت: اگر به سند 40صفحه ای استراتژیک امنیت ملی آمریکا که به تازگی به امضای اوباما رسیده می بینید آنها همچنان بر حفظ و تقویت رهبری این کشور تاکید کرده و به خودشان اجازه داده اند هر نوع مانعی در این مسیر را با اقدام یک جانبه نظامی و هسته ای را بردارد .

وی با بیان اینکه این سیاست ها با روحیه انقلابی و اسلام ناب ما سازگار نیست اضافه کرد: در شورای امنیت سازمان ملل ، ان پی تی و اقتصاد و تجارت جهانی برای خود انحصارهای متعدد قائل می شوند و آن وقت ادعای دفاع از آزادی بیان و حقوق بشر می کنند.
جلیلی تصریح کرد: همین روحیه انقلابی و اندیشه ناب اسلامی مردم ایران که نقطه مقابل این سیاستهای ریاکارانه است موجب شده دشمن تلاش کنند هزینه خواسته های ما را بالا برده و درباره آن اغراق کند.

وی تاکید کرد: این روحیه و دادن 70شهید در یک روستای 700نفری در محاسبات آن نمی گنجد از این رو سعی می کنند از حربه ترساندن استفاده کنند تا ما دچار شک و تردید شویم ولی پادزهر آن نترسیدن است ؛ پادزهری که هر دشمنی را شکست می دهد.
این مسئول ادامه داد: به همین دلیل است که می گوییم شعار مرگ بر آمریکا مفهومی برای نفی سیاستهایی است که در مقابل پیشرفت های ایران قرار می گیرد و با روحیه انقلابی مردم ما در تضاد است.

عضو شورای عالی امنیت ملی، یکی دیگر از نگرانی های دشمن را وحدت و انسجام ملی عنوان کرد و گفت: این وحدت مانع رسیدن دشمن به اهدافش شده و نمونه آن در مساله برجام است که نامه و تایید رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب همه شد .
جلیلی درباره نکات 9گانه رهبر معظم انقلاب در تایید نهایی برجام نیز گفت: این موارد ضامن تداوم پیشرفت و امنیت کشور است و در واقع این نکات بیانگر آن است که باید با همدلی دولت و ملت ضعف ها را برطرف کنیم نه اینکه چشم بر آنها ببندیم.
وی با اشاره به مکرهای متعدد آمریکا برای مقابله با ایران حتی در برجام نیز اظهار کرد: آنها در همین برجام نکاتی را آورده اند که احتمال برگشت تحریم ها تنها با اعتراض یک کشور ممکن است و به این وسیله می خواهند در بین ملت تردید ایجاد کنند اما نمی دانند مردم ما نه تنها نمی ترسند بلکه در گرفتن حقوق هسته ای خود مصمم هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره نظر برخی ها مبنی بر پیشرفت های ژاپن بدون هزینه گفت: معتقدم برخی از این پیشرفت ها ناشی از نظم و اهمیت دادن آنها به کار است با این حال ببینید 65سال قبل مورد حمله با بمب اتمی قرار گرفتند و آمریکا در کشورشان پایگاه زد و در این چند دهه اعتمادسازی کردند اما مگر می توانند آمریکایی ها را بیرون کنند.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =