واحد مرکزی خبر نوشت: وزارت امور خارجه روسیه دیروز در خصوص سانحه اخیر سقوط هواپیمای مسافری این کشور برفراز مصر بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه، در این بیانیه آمده است:

هواپیمای ایرباس 321 خطوط هوایی کوگالیماویا که در تاریخ 31 اکتبر در مصر سقوط و منجر به جان باختن224 نفر شد که تقریبا همه آنها روس بودند، در نتیجه حمله ای تروریستی ساقط شد.

بدینوسیله وزارت امور خارجه روسیه به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور به اطلاع همه شرکای خود در خارج می رساند که سازمان های ذیربط روسیه جستجوها برای یافتن عاملان این سانحه را آغاز کرده اند. این جستجو و تعقیب تا زمانی که همه عاملان این جنایت شناسایی، پیدا و به دست قانون سپرده شوند، ادامه خواهد داشت. فدراسیون روسیه از همه کشورها، سازمان ها و اشخاص حقیقی و همه دوستان و شرکای خود می خواهد به این تلاش کمک کنند تا عاملان این جنایت به نحوه مقتضی مجازات شوند.

ما این حمله وحشیانه را به شهروندان خود، در چارچوب حملات تروریستی خونین اخیر در پاریس، بیروت، عراق، آنکارا و مصر می دانیم.

لذا در شرایط کنونی، فدراسیون روسیه طبق بند 51 منشور سازمان ملل متحد عمل خواهد کرد که به اعضای این سازمان حق دفاع از خود را قائل است.

ما از اینکه شرکای ما بیش از پیش به لزوم همبستگی تلاش های بین المللی به منظور سرکوب خطر تروریسم جهانی استقبال می کنیم. این موضوع واقعا هدفی است که رای همه اهمیت حیاتی دارد و مستلزم توجه جدی و از همه مهمتر اقدام بدون هیچ پیش شرط است.

ما از شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهیم بی درنگ پیش نویس قطعنامه ای را نهایی نماید که - فدراسیون روسیه در تاریخ سی سپتامبر- در خصوص تشکیل یک جبهه ضد تروریستی گسترده بر اساس هنجارها و اصول قانون بین الملل و شروط مندرج در منشور سازمان ملل متحد ارائه کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =