ایسنا نوشت: رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا آخرین وضعیت اجرای مرحله نخست طرح جریمه ریالی سربازی را تشریح کرد و توضیحاتی را در خصوص اجرای مرحله دوم این طرح ارائه کرد.

سردار سید حمید صدرالسادات با بیان اینکه در کشور موضوعی به نام خرید خدمت سربازی نداریم اظهار کرد: آنچه که هم اکنون در حال اجراست به عنوان جریمه مشمولان غایب مطرح است و اجرای آن نیز براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

صدرالسادات با بیان اینکه خرید سربازی شرایط دیگری دارد و به مشمولان غایب تعلق نمی گیرد گفت: این قانون در حال حاضر در کشور ما انجام نمی شود اما طرح جریمه ریالی سربازی مصوبه مجلس شورای اسلامی است که تا پایان امسال اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله اول اجرای این طرح تقریبا به اتمام رسیده است تصریح کرد: همان طور که در رسانه‌ها اعلام شد مرحله دوم ثبت نام برای اجرای این طرح از بیستم آذرماه آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی افزود: آن دسته از افرادی که در مرحله نخست اجرای این طرح موفق به ثبت نام نشده‌اند می توانند از تاریخ بیستم آذرماه با مراجعه به دفاتر پلیس +10 نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

صدرالسادات درباره اینکه چه معیاری برای تشخیص صلاحیت این افراد برای بهره مندی از جریمه ریالی وجود دارد گفت: قانون کلی این است که تا پایان امسال 8 سال یا بیشتر از غیبت این افراد گذشته باشد به عبارت دیگر می توان گفت که اگر تاریخ آخرین مدرک تحصیلی افراد یا انصراف‌شان از تحصیل تا سال 86 باشد این افراد می توانند از این طرح بهره مند شوند.

رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با بیان اینکه در مرحله نخست 286 هزار و 700 نفر برای پرداخت جریمه ریالی ثبت نام کرده بودند گفت: از این تعداد 6 هزار و 700 نفر واجد شرایط نبودند. بین 16 تا 15 هزار نفر نقص مدرک داشتند که به آنان فرصت کامل کردن مدارک داده شد و حدود 110 هزار نفر نیز علی رغم آنکه صلاحیت بهره مندی از این طرح را داشتند اما تاکنون نسبت به پرداخت آن اقدام نکرده‌اند که به مناسبت هفته ناجا تا بیستم آذرماه به آنان اجازه پرداخت داده شده است اما پس از آن با این افراد همانند مشمولان غایب برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی که در یک برنامه زنده تلویزیونی صحبت می کرد درباره روندی که این افراد به عنوان جریمه باید پرداخت کنند گفت: جزییات کامل این ارقام پیشتر در رسانه‌ها منتشر شده اما می‌توان گفت افرادی که حداقل 8 سال غیبت داشته و دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم هستند با پرداخت 10 میلیون تومان و افرادی که به همین میزان غیبت داشته و مدرک تحصیلی‌شان دیپلم یا فوق دیپلم است به ترتیب 15 و 20 میلیون تومان باید پرداخت کنند و این رقم برحسب میزان و سال‌های غیبت و همچنین مدرک تحصیلی افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد:‌ به ازای هر سال غیبت 10 درصد به مبلغ جریمه افزوده شده و به ازای همسر و هر فرزند نیز 5 درصد از کل مبلغ جریمه کسر خواهد شد.

رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی درباره اینکه آیا تقسیط رقم وجود دارد یا خیر گفت: امکان تقسیط رقم جریمه ریالی وجود ندارد به عبارتی این امکان در قانون پیش بینی نشده است.

صدرالسادات درباره زمان صدور کارت معافیت نیز اظهار کرد: این افراد پس از واریز وجه طی 10 تا 15 روز کارت خود را دریافت خواهند کرد.

وی همچنین با بیان اینکه نمی توان درخصوص میزان استقبال از اجرای مرحله دوم عددی را به شکل درصد بیان کرد افزود: اما با توجه به پیگیری‌هایی که از ما داشتند به نظر می رسد از مرحله دوم نیز استقبال خوبی صورت بگیرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =