شرق به نقل از محمد عطریانفر نوشت:«شما مجموع اظهارنظرات آقای رفسنجانی را در سال ٨٤ مرور کنید. ببینید آنچه ایشان گفته بود با آن واقعیتی که بعدا رخ داد، چقدر تطبیق داشت؟ آیا نباید به این هوش سیاسی و آینده‌نگری هاشمی آفرین گفت؟ اکنون شما هم آن دوره هشت‌ساله غم‌انگیز تاریخ اجرائی کشور را محکوم می‌کنید».

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه سال ٨٨ عده‌ای نسبت به روند انتخابات اعتراض داشتند و می‌گفتند تقلب و تخلف صورت گرفته است اما در ایران، نظام حقوقی و مرجع قانونی وجود دارد که اعتراضات را بررسی و صحت آن را تأیید یا رد می‌کند، افزود: «از این منظر حق مسلم آقای هاشمی بود تا به‌عنوان نامزد انتخابات سال ٨٤، اعتراض خود را بیان کند و بنا به قاعده ایراد سیاسی و یا حقوقی به نقد ایشان وارد نیست».
عطریانفر در پاسخ به این سؤال که چه ذهنیتی باعث می‌شود که آقای هاشمی در سال ٨٤ احتمال تقلب را مطرح کنند؟ گفت: «چون ایشان عضو میدان رقابت و ذی‌نفع است. به‌هرحال هاشمی ٨٤ متفاوت با ٩٢ است. او سال ٨٤ ذی‌نفع است، کاندید و نامزد انتخاباتی است و اعتراض حق قانونی اوست. ولی در سال ٩٢، ایشان درگیر در عرصه انتخابات نیست. در این میدان کسی که به قول شما مورد حمایت ایشان بوده و به نظر من، بخش زیادی با نگاه آقای هاشمی نیز معطوف وی است، گرچه می‌تواند انتقادات و اشکالاتی هم نسبت به وی وجود داشته باشد».
عطریانفر با اشاره به اینکه هاشمی هیچ‌گاه وارد صحت‌وسقم انتخابات نشد، افزود: «او در نماز جمعه به‌عنوان سخنگوی اعتقادی نظام اسلامی، در برابر بحران و آشوبی که حادث شده بود، راهکارهایی را مطرح کرد. او وظیفه اسلامی و ملی خود را همچون حوادث سال‌های بحرانی از منظر تکلیف دینی و تدبیر سیاسی دنبال کرد و گفت و بیان صلاحدیدها هم حق‌ ایشان بوده و هست. شما انتظار داشتید ایشان بیاید بگوید آقای موسوی چرا برنده شد یا نشد؟ یا چرا احمدی‌نژاد انتخاب شد؟ آقای هاشمی می‌گوید این آرایش صحنه و برخوردی که صورت گرفت، به نفع نظام نیست. اگر چه ما از نزدیک شاهد صحنه نبودیم اما از دور كه نگاه کردیم، دیدیم ایشان نقش ملی خود را ایفا کرده است».

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    یک وقت شما پیش بینی می کنی و بعد توسط عوامل خودت اون پیش بینی رو پیاده سازی می کنی به نمی شه گفت هوش سیاسی
    • بی نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
      2 130
      این کار یه عده مشخص هست که شناخته شده هستند نه اقای هاشمی
    • بی نام DE ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
      1 132
      یه وقتم هست شما پیش بینی میکنی عوامل خودت هم اونو اجرا میکنن ولی بعد میبینی پیشبینیت اشتباه شده
  • بی نام A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    1 133
    پيش بيني نبود برنامه ريزي بود
  • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    3 127
    آقای عطریانفر ، حکایت نویس نباش ، چنان باش که از تو حکایت کنند .
  • علی RO ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    هاشمی مثل بعضی ها هیجان زده عمل نمیکند او در کنار امام پخته شده ودرامور سیاسی مرد باتدبیری است و به همین دلیل است که دشمنان زیادی دارد
  • محسن IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    5 132
    احمدی نژاد دست پرورده همین آقایون بود....
  • بی نام A1 ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    2 0
    زنده باد محمود احمدی نژاد الكی.می گم