مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: در سال 84 چون فضا بین آقایان هاشمی و احمدی‌نژاد دو قطبی شد و آقای هاشمی هم قبلا تجربه پس داده بود، گرایش اصولگرایان به سمت احمدی نژاد شد.

عباس سلیمی نمین گفت و گوی مشروحی با خبرآنلاین انجام داده که متن آن را می توانید اینجا بخوانید. او گفت: همان سال 84 و دور اول که آقای احمدی‌نژاد آمدند، انتخاب اصولگرایان آقای احمدی‌نژاد نبود، اما آمدند و کارهایی کردند که اصولگرایان در این مسیر قرار گرفتند که از احمدی‌نژاد دفاع کنند والا گزینه اصلی اصولگرایان که بیشترین آرا را هم در نظرسنجی‌ها داشت آقای قالیباف بود.

وی ادامه داد: اما این جریان بیشترین نقش را داشت که احمدی‌نژاد به عنوان گزینه مطرح شود. در آن سال چون فضا بین آقایان هاشمی و احمدی‌نژاد دو قطبی شد و آقای هاشمی هم قبلا تجربه پس داده بود، گرایش اصولگرایان به سمت احمدی نژاد شد.

سلیمی نمین تصریح کرد: آقای هاشمی فردی است که جامعه بالاتفاق به بازگشت ایشان به عرصه امور اجرایی نگرش منفی داشت، این نگرش هم درست بود. چون وقتی یک پدیده ای را آزمودیم طبیعتا نباید دوباره بیازماییم. آقای هاشمی خصلت‌هایی داشت که از جمله آن خصلت‌ها سهل گیری اطرافیان در مسائل اقتصادی بود.

وی افزود: بنابراین جامعه به این رسیده بود که آقای هاشمی برای مسائل اجرایی واقعا خوب نیست، از سوی دیگر آقای احمدی‌نژاد را هم تجربه نکرده بودند. شخصا در شرایط عادی هیچوقت به آقای احمدی‌نژاد رای نمی‌دادم اما در برابر آقای هاشمی طبیعتا زیان‌های احتمالی آقای احمدی‌نژاد را کمتر از بازگشت یک جریانی می دانستم که با سختی آن را مهار کرده بودیم.

 

17213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    26 2
    ریسک انتخاب افرادی مثل احمدی نژاد فاجعه بار می باشد چون هیچ شناختی از عملکردشان نداریم وخطرش از افراد شناخته شده بیشتر است
  • فراهانی IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    27 3
    چون سیاه بازی کرد چرا که مردم انقدر نامهربانی دیده بودند و مسولین کلاس برای خودشان میگذاشتند و فاصله خود را با مردم زیاد کرده بودنذ احمدی نژاد بیشترین بهره برداری را از این موضوع کرد متاسفانه چون سواذ این کار را نداشت خیانت بزرگی که هیچ وقت تاریخ فراموش نمیکند وجزو بد نام ترینها اورا میسناسند
  • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    25 3
    احمدي نژاد بهتر از هاشمي , بلايي نصيب اين كشور كرده كه تخمين رفع آن ممكن نيست. آري سليمي عزيز.
  • ایرانی A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    27 1
    آقای سلیم زاده نمین بنده یادم همش از احمدی نزاد همایت می کردی حالا برای مردم چه جوابی داری من ازت نمی گذرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    27 3
    مردم درست رای ندادند وگرنه کسی احمدی نژاد نمیشناخت
  • الکس IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    22 2
    چونکه گول خورد و فکر کردند که این آقا واقعا میخواد عدالت و برابری رو به جامعه بیاره اما ...چی فکر می کردند چی شد