سایت صدای اقتصاد نوشت: ترور وحشتناکی که در پاریس به وقوع پیوست با واکنش آرام و ملایمی از سوی بازارهای مالی جهانی در روز دوشنبه مواجه شد.

بازار بورس در پاریس به دنبال کشته شدن 129 نفر در حمله تروریستی انعطاف بسیاری از خود نشان داد؛ در عین حال وال‌استریت نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشت. شاخص با 238 واحد افزایش به بزرگ‌ترین افزایش هفتگی خود در سه هفته اخیر رسید.

این نکته نباید از نظر دور بماند که حمله تروریستی در شبی رخ داده‌است که فردای آن بازار تعطیل بوده و در نتیجه فرصتی ایجاد کرده تا هیجانات سرمایه‌گذاران فروکش کند

واکنش آرام نشان‌دهنده این است که حمله تروریستی در پاریس اقتصاد جهان و ایالات متحده امریکا را دگرگون نخواهد کرد.

سم استوال استراتژیست امریکایی نوشته‌است: «واضح است که اقدامات تروریست‌ها ضعف چندانی را در اقتصاد جهانی ایجاد نکرده‌است؛ هر گونه کاهش نیز به صورت مقطعی و کوتاه‌مدت خواهد بود.»

این نکته نباید از نظر دور بماند که حمله تروریستی در شبی رخ داده‌است که فردای آن بازار تعطیل بوده و در نتیجه فرصتی ایجاد کرده تا هیجانات سرمایه‌گذاران فروکش کند.

براد مک‌میلان رئیس سرمایه‌گذاری در کامن‌ولت فایننشال نتوورک گفته‌است: «مردم این فرصت را داشتند که با اوضاع پیش‌آمده کنار بیایند.»

مک‌میلان اضافه کرده‌است که سرمایه‌گذاران این فرصت را داشته‌اند که درک کنند «قاتل‌ها» تنها قصد کشتن مردم بیگناه را داشته‌اند و در این زمینه موفق شده‌بودند.

او گفته‌است: «ما عادت کرده‌ایم و هر بار که از خانه بیرون می‌آییم و یا بر فراز آسمان نیویورک با هواپیما پرواز می‌کنیم می‌دانیم که تروریست‌ها احتمالاً آنجا حضور دارند.»

حتی نفت خام که معمولاً به تهدیدات ژئوپلیتیکی واکنش شدیدی نشان می‌دهد دچار نوسان جدی نشد.

طلا نیز که به نظر می‌رسد در روزهای ترسناک بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری باشد به آرامی روندی افزایشی را در پیش گرفت. شاخص ترس و ریسک‌پذیری پایگاه خبری-تحلیلی سی‌ان‌ان مانی نیز وضعیت خنثی را در بازار نشان می‌دهد.

البته بخشی از بازار سهام دچار آسیب جدی شده‌است و بخش توریسم یکی از همان بخش‌هاست که به محلی برای نگرانی تبدیل شده‌است. سهام هواپیمایی‌های مختلف نیز سقوط داشته‌است.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =