هروی: جامعه از تندروی خسته شده است/رئیس مجلس پیشانی جبهه اعتدال است

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت می گوید: امروز بسیاری از جناح ها سیاسی به این نتیجه رسیده اند که اگر می خواهند رای مردم را داشته باشند باید به سمت اعتدال حرکت کنند.

جواد هروی در گفت و گو با خبرآنلاین درخصوص نقش احتمالی تندروها در انتخابات آتی مجلس خاطرنشان کرد: تصور می کنم فضای تازه ای در آسمان سیاست کشور بوجود آمده است که اگر ما نتوانیم این فضا را تعدیل کنیم، امکان بروز طوفان‌های سیاسی وجود دارد.

وی افزود: مردم از گرایش به سمت چپ و راست خسته شده اند. این دو جریان متاسفانه برای مردم آمارهای زیبایی نیافریدند؛ لذا اگر بناست کشوری آباد، با صلابت و با قدرت در حوزه داخلی و خارجی داشته باشیم و بتوانیم به عنوان یک جزیره امن در خاورمیانه به حیات خود ادامه دهیم، نیازمند سکان محکمی در کشور هستیم .

نماینده مردم قائنات در خانه ملت خاطرنشان کرد: متاسفانه  امروز بسیاری از جناح های سیاسی کشور به خواسته ها و معیشت مردم و آسیب های اجتماعی هیچ بهایی نمی دهند و در شناسنامه خودشان نمی بینند. در حالی که احزاب شناسنامه دار باید پاسخگوی تمام آسیب هایی که در عرصه های مختلف جامعه وجود دارد، باشند.

هروی با بیان اینکه معتقدم در حال حاضر حزب نداریم، گفت: گونه های موجود گروه‌های سیاسی اساسا پاسخ گوی سئوالات و مشکلات مردم نیستند. به سمتی پیش خواهیم رفت که جامعه قدرت تشخیص پیدا کرده و از میان گروههای مختلف گروههای اعتدالی را برگزیند.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد:  امروز جامعه ایران در حال حرکت در مسیر اعتدال است لذا تندروی ها و حرکت های افراطی از سوی هر دو جناح دیگر محلی از اعراب ندارد. چرا که جامعه در طول این مدت از تندروی ها سرخورده شده و ترجیح می دهد که به سمت میانه روی و اعتدال حرکت کند.

هروی در خصوص تشکیل جبهه اعتدال نیز که هفته گذشته خبر آن را به رسانه ها داده بود، گفت: چندی است که نمایندگان عضو فراکسیون رهروان ولایت به دنبال این هستند که بتوانند جبهه تازه ای که خواسته های اساسی و حیاتی جامعه را پیگیری کند، تشکیل دهند.

وی خاطرنشان کرد: احساس می کنیم که با توجه به نزدیک شدن به انتخابات و نیازی که در جامعه وجود دارد جبهه ای کارآمد مبتنی بر نیاز سنجی جامعه در حال شکل گیری است. هرچند که گروه‌های سیاسی اصرار بر مخفی کردن آن دارند.

وی درباره نقش علی لاریجانی در جبهه اعتدال تصریح کرد: آقای لاریجانی از ابتدا هم با این قضیه موافق بودند و با توجه به  تجربیاتی که در عرصه سیاسی در سال های بعد از انقلاب داشته اند، ما هم نگاه مان در این جبهه به رئیس فعلی مجلس به عنوان پیشانی جبهه اعتدال خواهد بود.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =